Sandblæsning, og hvad så derefter?
Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 04-10-02 06:50

Jeg har lige sendt mit kåbestativ, og et par andre småting til sandblæsning,
da det var angrebet en smule af rust, og det var umuligt at komme ind i
kanterne med sandpapir.

Men hvordan behandler jeg det rigtigt?
Skal der grunder og alt muligt andet sjov på, inden jeg maler det sort,
eller skal det bare males sort fra start af?

Venlig Hilsen Thomas
GSX-R

Fra : kenn@primera.dk

Dato : 04-10-02 07:52

"Thomas Buus Andersen" <t-buus@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Skal der grunder og alt muligt andet sjov på, inden jeg maler det sort,
> eller skal det bare males sort fra start af?

Ja, det ville nok være bedst at grunde det først. Ellers er Hammerite måske
et glimrende alternativ, som både er rustgrunder og slutfarven i et.

http://www.borup-kemi.dk/html/guides/hammerite/hammerite-01.htm

kenn@primera.dk
www.primera.dk ´00 Primera 2,0 SRi
www.diversion.dk ´98 XJ600s diversion

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 04-10-02 09:35

> Ja, det ville nok være bedst at grunde det først. Ellers er Hammerite
måske
> et glimrende alternativ, som både er rustgrunder og slutfarven i et.

Jeg er ikke specielt imponeret af hammerite. En del stumper fik hele ture
sidste efterår. Slebet godt ned, grundet med hammerites grunder for at være
extra grundig og så afsluttet med 2 lag alm. hammerite maling. Men
bagagebæren ser efter en dansk vinter lige så sørgelig rustrød ud som før
jeg sleb den originale lak af.

I foråret gjorder jeg så kort process. Splittede det ad igen og afleverede
det til pulverlakering. Det blev for det første rigtigt flot (bedre end mit
gør-det-selv) og jeg tror på at det holder ... Jeg lod pulverlakeren om selv
at sand/glasblæse det først.

(ud over bagagebæren og støttefod i jern, fik hjul og nogle dæksler mm i alu
turen)

/A

Fra : Hans Paulin

Dato : 04-10-02 08:00

"Thomas Buus Andersen" <t-buus@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Skal der grunder og alt muligt andet sjov på, inden jeg maler det
sort,
> eller skal det bare males sort fra start af?

....der skal grunder på - men du kan jo også overveje at få det
elektrogalvaniseret - det koster vel en 3-500 kr.
Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)

Fra : GERT BO THORGERSEN

Dato : 04-10-02 14:24

> [...]
> Skal der grunder og alt muligt andet sjov på, inden jeg maler det sort,
> eller skal det bare males sort fra start af?

Hvad med VHT typen af maling. De gange jeg har brugt den både på steder med
lav og høj temperatur har jeg sgs aldrig været ude for rust bagefter. Steder
der ikke som udstødningsrør cylindre og lign. der selv hærder malingen med
varme har jeg kommet i en ovn eller hærdet via brug af en varmluftpistol.

Mvh. Gert Thorgersen