Systemvariable for at køre Java?
Fra : Stefan Kristensen

Dato : 04-10-02 07:07

Godmorgen.

Jeg er begyndt at rode lidt med java igen efter en lang pause. Jeg har
installeret SDK, men kan ikke huske, hvilke systemvariable, jeg skal sætte
for at kunne kompilere og køre mine filer. Udover CLASSPATH er jeg helt
blank.

På forhånd tak.

c",)
Stefan

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 04-10-02 07:45

Jeg kan godt kompilere mine .java filer, men når jeg prøver at køre dem, får
jeg følgende fejl:

Registry key 'Software\JavaSoft\Java Runtime Environment\CurrentVersion'
has value '1.3', but '1.4' is required.
Error: could not find java.dll
Error: could not find Java 2 Runtime Environment.

det ser da ud som om, der mangler noget?

mvh
Stefan

Fra : Casper Lund Thomsen

Dato : 04-10-02 08:47

Stefan Kristensen wrote:
> [...]
> has value '1.3', but '1.4' is required.
> Error: could not find java.dll
> Error: could not find Java 2 Runtime Environment.

Download den nye version af Java SDK, så forsvinder det ovenstående problem.

Mvh
Casper

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 04-10-02 09:11

> Download den nye version af Java SDK, så forsvinder det ovenstående
problem.
Jeg kører jo 1.4.0, menkommer til at tænke på at jeg har installeret
JBuilder...
Den kører 1.3... Prøver at installere 1.4 igen.

Stefan

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-10-02 10:26

Stefan Kristensen skrev:

>Den kører 1.3... Prøver at installere 1.4 igen.

Sørg for at den nye installation slagter den gamle. Selv tvinger
jeg Java til at ligge i mappen E:\Java selv om den foreslår noget
helt andet og meget rodet. På den måde døde 1.3 en stille død.

Jeg slettede dog dens filer først fordi jeg ikke ville have at
overflødige gamle rester overlevede.

--
Bertel

Fra : Trygleren

Dato : 04-10-02 07:48

Mor'n mor'n.

> Jeg er begyndt at rode lidt med java igen efter en lang pause. Jeg har
> installeret SDK, men kan ikke huske, hvilke systemvariable, jeg skal sætte
> for at kunne kompilere ...

Det er faktisk ikke rigtig nogen.
Javac.exe javafil1.java javafil2.java javafiln.java

>... og køre mine filer. Udover CLASSPATH er jeg helt
> blank.

Det er ofte en god ide at angive det rekursive bibliotek som classpath. Så
er du sikker på at det virker.
Java.exe MinKlasse.class -classpath .

Mere skal der ikke til.

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 04-10-02 07:55

> Det er ofte en god ide at angive det rekursive bibliotek som classpath. Så
> er du sikker på at det virker.
> Java.exe MinKlasse.class -classpath .
Øh... Rekursive bibliotek tom classpath???? Så smart var jeg vist ikke den
gang
stefan

Fra : Trygleren

Dato : 04-10-02 10:36

> Øh... Rekursive bibliotek tom classpath???? Så smart var jeg vist ikke den
> gang
> stefan

Den er ikke tom. Bemærk venligst PUNKTUM efter classpath. Prøv at skrive DIR
i en dosprompt =)
.. <DIR>
... <DIR>
Lars.java
Peter.java

2 directories and 2 files in blah blah osv.

Når du angiver .(punktum) som classpath, får du alt med.