CASE:justitsmord,porn,nøgenkultur
Fra : Child in time

Dato : 03-10-02 22:47

"Nette" <nettesnetpost@hotmail.com> wrote in message news:3d9ad067$0$1013$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

> Og s er det jeg undres... Hvordan kan du få dig selv til at sammenligne en
> klump hash, som kun skader den der ryger det, med de skader som disse
> billeder kan forvolde på "modellerne"?
> Der er ikke nogen der er blevet generet af at der ligger 2 g. hash i din
> baglomme, men hvis det i stedet var børnepornobilleder der lå der, så var
> der da i aller højeste grad nogen der var blevet generet af det, da de
> billeder blev taget.

Bare nogle tanker.

Seksuelle forhold imellem barn og voksen kan spænde vidt. Der er
forhold der er til skade for børn, og forhold der ikke er, dvs.
tilsyneladende(*) frivillige, hvor barnet også får et eller andet ud
af det.
Alligevel er det noget konkret.

Børneporno derimod er for mig at se "mere" reel udnyttelse af barnet,
for pornoen er klart lavet for den voksnes skyld. Og hvordan skulle
barnet allerede i den alder kunne tage stilling til om det ønskede at
medvirke i en pornofilm på nettet i de næste 20 år?
Og dog er det jo ikke et konkret overgreb at se på sådanne film.

- Anders

* (Selv om barnet syntes det var skægt og stadig synes det resten af
livet, er der jo nogle der vil mene, at der tale om tvang og
manipulation. Men det er ikke det vi skal diskutere. Derfor
'tilsyneladende'.)

Fra : Chokmah

Dato : 04-10-02 01:41

On 3 Oct 2002 14:46:30 -0700, citime@hushmail.com (Child in time)
wrote:

HI TIC

> [...]
>livet, er der jo nogle der vil mene, at der tale om tvang og
>manipulation. Men det er ikke det vi skal diskutere. Derfor

jamen det er jo noget tricky noget fordi man kunne måske nok besnakke
et par unger til at mastubere med sig selv og hianden i mens der køre
et video 8 i bagrunden og de vil sikkert synes det var skide sjov rart
osv.....

men det gør man bare ikke .... hvorfor gør man så ikke det ?

den første tanke jeg for er at det er forkert
barenets drifts liv er noget barnet selv styre i sit eget tempo
det er der det er fint - det er skide sundt - det er frem for alt rart
- men det kommer ikke os voksne ved som andret ind nogen der lever i
visheden om at det forholder sig sådan og det er fint !

hvis man føler sig draget af at barenet har denne drift jamen så er
det også fint - skide være med dem her der siger det er unaturligt -
det er dem der brænder bøger de ikke har læst !
og sikkert ikke ville få noget udbuytte ud af hvis de gjorede
forsøget!

men om man kan krysse græsen og mødes i et fornuftigt driftsfohold
barn voksen ?
jeg kunne godt forestille mig sitiasioner hvor det *nok* ikke ville
gøre nogen skade ....

men issen er for tynd der ude og det nok er ikke godt nok...

for der hvor det går galt - der går det galt for good... og der er
ingen genvej go nok imho.

men slevfølig skal man kunne have denne trang og der skal kunne
fremstilles tegnefilm animationer - der er de lovlige starndbilleder
osv - vi skal kunne tale om det - og måske en dag der kommer en kultur
der kan bære denne drifts form ?
jeg tænder ikke på det ..... så jeg har lidt svært ved at forestille
mig den.......

menjeg har slev været barn og paradoksalt nok som jeg har nævnt
utalieg gange før i identiske debater så ville en voksen kvinde for
mig ha været slaraffen land for MIG fra jeg var 9 fantaserede om dem
sikert fra jeg var 7 .... det tror jeg reelt ikke jeg ville have taget
skade af - en mand der i mod - se silence of the lambs igen :)

MvH
Bo M Mogensen
--
http://www.chokmah.dk/
No Tame dog is gonna take my bone (Lou Reed)