AppleTalk-printer til OS 10 og Powerbook
Fra : T. Nielsen

Dato : 03-10-02 22:23

Jeg har lige købt en Powerbook Titanium med system 10. Jeg vil gerne
benytte min gamle Laserwriter 4/600 (AppleTalk). Dertil har jeg købt
en Asanté printbox. Men det virker ikke. KAn det lade sig gøre og
hvordan???

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 03-10-02 23:09

T. Nielsen <chr.havn@privat.dk> wrote:

> [...]
> benytte min gamle Laserwriter 4/600 (AppleTalk). Dertil har jeg købt
> en Asanté printbox. Men det virker ikke. KAn det lade sig gøre og

Et skud i tågen kunne være at du bruger dansk som sprog. Hvis det er
tilfældet så prøv at skifte til engelsk. Jeg har haft grumme problemer
med en Laserwriter pro 630 og dansk sprog.

--
Mvh Nicolai Brandt
http://www.robra.dk

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 03-10-02 23:34

Nicolai Brandt <nicolai@robra.dk> wrote:

> Men det virker ikke. KAn det lade sig gøre og

1. betingelse: Du skal slå AppleTalk til i Netværks kontrolpanelet.

Martin

Fra : T. Nielsen

Dato : 04-10-02 21:35

nicolai@robra.dk (Nicolai Brandt) wrote in message news:<1fji5ms.4zjohsk9b08wN%nicolai@robra.dk>...

> Et skud i tågen kunne være at du bruger dansk som sprog. Hvis det er
> tilfældet så prøv at skifte til engelsk. Jeg har haft grumme problemer
> med en Laserwriter pro 630 og dansk sprog.

Tak for tippet, men det virker desværre heller ikke. Jeg er lidt i
tvivl om man ved "add printer" skal indstille i "AppleTalk", "USB",
"IT", eller "Directory Services"?

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 04-10-02 22:25

T. Nielsen <chr.havn@privat.dk> wrote:

> Tak for tippet, men det virker desværre heller ikke. Jeg er lidt i
> tvivl om man ved "add printer" skal indstille i "AppleTalk", "USB",
> "IT", eller "Directory Services"?

LW 4/600 kan kun køre AppleTalk. Du skal selvfølgelig også have slået
AppleTalk til i System Preferences under Netværk.

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 04-10-02 22:29

T. Nielsen <chr.havn@privat.dk> wrote:

> Tak for tippet, men det virker desværre heller ikke. Jeg er lidt i
> tvivl om man ved "add printer" skal indstille i "AppleTalk", "USB",
> "IT", eller "Directory Services"?

Det bedste bud er at vælge appeltalk, du skal så også huske at slå det
til under netværk. Jeg har ikke lige erfaring med hvordan en Asante
printbox virker, men hvis den bruger et IP nummer er det nok det du skal
bruge. Mine erfaringer med OS X og printere er ikke så stor. De plejer
som regel at poppe op af sig selv...

--
Mvh Nicolai Brandt
http://www.robra.dk

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 04-10-02 22:15

> [...]

> tilfældet så prøv at skifte til engelsk. Jeg har haft grumme problemer
> med en Laserwriter pro 630 og dansk sprog.

Jeg printer med min LW 4/600 gennem en brugt Dayna Mini EtherPrint, som
jeg var så svineheldig at få fra et lille trykkeri her i byen. Det
virker uden videre - også selv om jeg bruger dansk sprog i Mac'en.

Er der nogen lamper på printboksen? Er der lys i lampen på din
hub/switch?

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.