Køreskole i Aalborg
Fra : Rasmus Neckelmann

Dato : 03-10-02 20:39

Hej nyhedsgruppe!

Jeg er en fattig studerende fra Aalborg, som endelig har besluttet sig for
at tage dét mc-kort. Hurtigt fik jeg skimtet en masse mulige køreskoler
igennem og fandt hurtigt en favorit - den billigste selvfølgelig ;)
Så var det at en mc-interesseret kammerat opfordrede mig til, at lave lidt
research inden jeg besluttede mig, da der åbenbart er en del skidt blandt
kanelet...
Hvilket bringer os videre til sagens kerne:
Nogle forslag/bemærkninger/formaninger/etc til valg af køreskole i Aalborg?
Noget jeg bør være opmærksom på?

--
mvh Rasmus Neckelmann

Fra : Jes Vestervang

Dato : 03-10-02 20:53

Rasmus Neckelmann wrote:

> Så var det at en mc-interesseret kammerat opfordrede mig

Det er mig

> til, at lave lidt research inden jeg besluttede mig, da der åbenbart er
> en del skidt blandt kanelet...

Jep, f.eks. køreskoler hvor eleverne kører rundt uden beskyttelse og den
slags.

--
mvh Jes Vestervang (fra den anden side af sofabordet)
FZS600

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 03-10-02 21:32

"Rasmus Neckelmann" <ratn0232@but.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvilket bringer os videre til sagens kerne:
> Nogle forslag/bemærkninger/formaninger/etc til valg af køreskole i

Tog mit for 3 måneder siden hos Vejgård køreskole for 6000+ afgift.
Det fungerede sådanset fint. Jeg kom igennem forløbet på 1½ måned, da jeg
samtidig tog kørekort
til bil et andet sted, sad jeg ikke og terpede teoriprøver(tests) det sidste
lange stykke tid, sammen med
alle de andre.
Af cykler kører de på Honda CBX500F, Honda CB450(S?) og GN250.
Udstyr er der ikke meget af. De har nogle gamle, slidte og dårlige hjelme.
Jeg havde dog invisteret i
min egen, så det var ikke noget problem.
De benytter køreteknisk anlæg i Nr Sundby, ved lufthavnen , og det er det
fint sted.

Jeg var som sagt godt tilfreds med stedet. John, som stod for mit Teori var
en sjov fætter, så man fik altid
et billigt grin på en af de andres bekostning når han fyrede et eller andet
af ! :)))

Du kan prøve at ringe til Jesper som står for det på 20236238.. De er til at
snakke med hva angår prisen.

Men kom for hulen da igang.. Ellers bliver det noget med at nosserne fryser
fast til tanken hvis du venter ret meget længere.
> --
> mvh Rasmus Neckelmann
/Thomas

Fra : Tommy Bruus-Jensen

Dato : 04-10-02 07:13

> [...]
> Hvilket bringer os videre til sagens kerne:
> Nogle forslag/bemærkninger/formaninger/etc til valg af køreskole i

Jeg kan klart anbefale Lange's køreskole. Dengang lå han i Holbergsgade på
hjørnet ved Reberbanegade - men han er vist flyttet til bedre lokaler
etellerandet sted. Han hedder John Lange og er billig og har udstyret i
orden. Jeg har selv taget kørekort hos ham og jeg var vældig tilfreds.

Mvh Tommy, VF750R

Fra : Per M. Pedersen

Dato : 04-10-02 14:57

> [...]
> Hvilket bringer os videre til sagens kerne:
> Nogle forslag/bemærkninger/formaninger/etc til valg af køreskole i

MC-Lone som tidligere skrev her på gruppen har en efter sigende rigtig
god/anderledes undervisning til de samme penge som andre steder.

Findes på www.mc-koereskolen.dk

--
Med Venlig Hilsen
Per Milborg Pedersen

Fra : Claus Rittig

Dato : 04-10-02 15:23

"Per M. Pedersen" <per_p@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse

> MC-Lone som tidligere skrev her på gruppen har en efter sigende rigtig
> god/anderledes undervisning til de samme penge som andre steder.
> Findes på www.mc-koereskolen.dk

Ja, hun kan anbefales! Hun gør det ikke primært for at tjene penge, men
fokuserer faktisk meget på at lære eleverne at køre motorcykel sikkert.

Rittig

Fra : Rasmus Neckelmann

Dato : 04-10-02 16:13

Tak for al inputtet! Nu vil jeg prøve at ringe lidt rundt og finde ud af
hvordan, det hele kan passe bedst sammen.

Og som én så rigtigt påpegede, så skal jeg vidst til at i gang hurtigt, hvis
jeg altså ikke har lyst til at have køreprøve i snestorm... ;)

--
mvh Rasmus Neckelmann

Fra : Martin Sørensen

Dato : 04-10-02 18:14

> Og som én så rigtigt påpegede, så skal jeg vidst til at i gang hurtigt,
hvis
> jeg altså ikke har lyst til at have køreprøve i snestorm... ;)

Prøv at spørge Lars. T. Thomsen herinde fra, om det er sjovt at være på
køreteknisk i snestorm.
Han startede også med kørekortet ca. på dette tidspunkt sidste år.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Henrik S. Franzen

Dato : 04-10-02 16:21

Hej Rasmus
Jeg har lige taget mit MC-kort hos Heinrich Nielsens Køreskole, de har en
afdeling i Vejgaard og køreskolecentret i Aalborg Øst, der er en god og
hyggelig atmosfære, privat kører instruktøren (Asger) også på MC, det syntes
jeg er en fordel,
køreskolen har 2 stk. Honda CB500 samt 2 små 250cc Suzukier
se mere på denne adresse.
www.heinrich-nielsen.dk
have fun
Mvh Henrik S. Franzen

Fra : Jens Rafaelsen

Dato : 05-10-02 10:01

> Hvilket bringer os videre til sagens kerne:
> Nogle forslag/bemærkninger/formaninger/etc til valg af køreskole i
Aalborg?
> Noget jeg bør være opmærksom på?

Hej Rasmus.

Jeg fik mit MC-kort maj 2002.
Jeg tog det ved Langes Køreskole i Aalborg og kan klart anbefale ham som
kørelærer.
Bonussen ved Lange er, at såfremt du har kørekort til bil i forvejen kan du
tage MC-kortet til den nette sum af kr. 6000,- (det var ihvertfald det jeg
betale for den obligatoriske pakke)
Desuden stilles der MC-tøj og handsker til rådighed.
Jeg har set mange andre køreskoler i Aalborg hvor folk bare kørte i
cowboybukser og uden handsker o.lign.
Håber du kan bruge det til noget.

Mvh. Anette
GPZ500S