Ryger Bil pappet med i købet?
Fra : Jimmi

Dato : 03-10-02 20:14

Overskriften siger vel det hele.
Hvis jeg bliver snuppet med 250 på Mc, tager basserne så også mit bil
kørekort?

/Jimmi
(XJ600S)

Fra : Thomas Jensen

Dato : 03-10-02 20:27

Hvis du bliver snuppet med 250 på din XJ600, vil jeg gerne vide hvem der har
justeret den )

sorry, kunne ikke lade være

mvh

Thomas Jensen
XJ600s div ´96

Fra : Jimmi

Dato : 03-10-02 20:30

> Hvis du bliver snuppet med 250 på din XJ600, vil jeg gerne vide hvem der
har
> justeret den )

He he, ja okay, den var oplagt
Skal vi sige at jeg er god til at spænde en elastik?

/Jimmi

Fra : Asger Steffensen

Dato : 03-10-02 20:33

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis du bliver snuppet med 250 på din XJ600, vil jeg gerne vide hvem der
har
> justeret den )

Hehe, tænkte nøjagtigt det samme...

Men ja, hvis de tager det, tager de det hele (det er næsten ligesom
skattevæsenet)

Asger
ZX-10

Fra : Frank holm

Dato : 03-10-02 20:42

Tjaeh. principielt ka du få klippet pappet for at køre fuld på cykel, da man
vælger at sige at den der har gennemgået en køreuddannelse må udvise ekstra
omtanke da denne netop har lært lidt om konsekvenser ved egne handlinger....
men om den gælder ved fart, det ved jeg faktisk ikke,
men ærligtalt jimmi 250, så er lobotomi vel en passende behandlingsdom.

--

Med Venlig Hilsen.
Frank Holm. Kawa GPX750 - Honda cb350 & 450 & jeg kører oss for stærkt

Jimmi <jimmi@klud.dkSLETDETTE> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ani4uj$1php$1@news.cybercity.dk...

Fra : Jimmi

Dato : 03-10-02 20:55

> men ærligtalt jimmi 250, så er lobotomi vel en passende behandlingsdom.

Okay okay, det var et teoretisk spørgsmål. Havde folk opsøgt mig på min
adresse med spændetrøjen, hvis jeg havde skrevet 300?

Jeg ville lige være sikker på det med pappet, men det var også min teori at
man mistede alle kort.

En forbandet dyr affære hvis man hat Truck, Mc, Bil og Lastbil, avs...

/Jimmi
(Super tunet XJ600S med lattergas og hele molivitten, eller....)

Fra : Søren B. Jensen

Dato : 03-10-02 21:04

"Jimmi" <jimmi@klud.dkSLETDETTE> skrev i en meddelelse

snip

> En forbandet dyr affære hvis man hat Truck, Mc, Bil og Lastbil, avs...

Du mister ikke dit gaffeltruckførercertifikat, men anvendelsen at
certifikatet er stærkt begrænset hvis du mister dine andre kørekort.. så må
du nemlig ikke køre hvor færdselsloven gælder.

--
Søren
XBR 500

Fra : Armand

Dato : 04-10-02 09:51

Søren B. Jensen <*sorenb@adslhome.dk> skrev i en

> [...]
så må
> du nemlig ikke køre hvor færdselsloven gælder.

Nuvar "truck" nok nærmere á: trucker; men omkring gaffeltruck, så blev
jeg under erhvervelsen af (lastvogns)kran-certifikat oplyst at det er
tænkeligt at man som kranfører har en chauffør på bilen, hvorfor man
ikke mister dét certifikat sammen med kørekortet - Dette i modsætning
til truck-certifikat, som man meget svært kan bruge hvis man har mistet
sit kørekort (som tillige er en forudsætning for erhvervelse af
truck-certifikat)!

--
Armand

Fra : Jens U

Dato : 04-10-02 02:24

Jimmi skrev ...
> Jeg ville lige være sikker på det med pappet, men det var også min teori
at
> man mistede alle kort.

Hvor mange kørekort har du da ?
Jeg har kun et jeg bruger og som ikke kan tåle sollys.
Selvfølgelig mister du alt hvad der står på kortet,
men en gen erhvervelse efter at have miste kortet på mc kan gøres i bil
og så skal man bare sørge for at den motorsagkyndige skriver
alle bogstaverne i kortet.

> En forbandet dyr affære hvis man hat Truck, Mc, Bil og Lastbil, avs...

Det er kun bøden, tiden uden kortet og gen erhvervelsen der er
et dyrt bekendtskab
Til truck er det ikke et kørekort, men et certifikat.

> /Jimmi
> (Super tunet XJ600S med lattergas og hele molivitten, eller....)

Hvor mange sekunder holder det ?

--
Hilsen Jens, HONDA Revere (Droslet Honda Hawk)
E-mail: reveredk@e-box.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X

Fra : Janus

Dato : 03-10-02 22:57

en gang for alle du kan IKKE miste kortet ved at køre fuld på en cykel,
med mindre det er noget du bliver snuppet for hver dag

Janus

Fra : Gundersen

Dato : 03-10-02 20:52

Hejsa

Jeg synes at have læst på færsels....... at man kun mister kortet til
det køretøj man føre, når det er fart overskridelse. Men hvis
overskridelsen er 100-200% kan det godt være at det er andre regler!

Mvh Emil

--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit

Fra : TVN

Dato : 03-10-02 21:08

> Hvis jeg bliver snuppet med 250 på Mc, tager basserne så også mit bil
> kørekort?

Ja alt ryger, men du skal kun tage kort igen til det køretøj du har begået
forseelsen i/på.

Mvh
Thomas

Fra : Jimmi

Dato : 03-10-02 21:13

> Ja alt ryger, men du skal kun tage kort igen til det køretøj du har begået
> forseelsen i/på.

Hvad skal det sige?
Hvis jeg tager mit MC kort igen, så får jeg automatisk mit bil kort med i
købet?
Og, hvad bygger du det på?

/Jimmi

Fra : Erland R. Nielsen

Dato : 03-10-02 21:53

"Jimmi" <jimmi@klud.dkSLETDETTE> wrote in message

> Hvad skal det sige?
> Hvis jeg tager mit MC kort igen, så får jeg automatisk mit bil kort med i
> [...]
Ja nemlig, men kikser du tre forsøg (enten teori eller praksis) skal alle
kort erhverves fra ny.
Da jeg blev taget for fart (over +70%) skulle jeg til orienterende
køreprøve til bil. Det er vist ændret nu, så man kan vælge at tage prøven
til mc.

P.S hørte lige at bøder mv. på motorveje vil blive skærpet ifm. højere
tilladte hastigheder (180+ og kortet ryger, er idag 186). Også de steder
hvor 130 bliver tilladt.

mvh Erland

Fra : Armand

Dato : 04-10-02 09:55

Erland R. Nielsen <erland_refling@mail1.stofanet.dk> skrev i en

> P.S hørte lige at bøder mv. på motorveje vil blive skærpet ifm. højere
> tilladte hastigheder (180+ og kortet ryger, er idag 186). Også de
steder
> hvor 130 bliver tilladt.

Jup!
Jeg har mistænkt skattestops-regeringen, der ellers lige har indskærpet
overfor kommunerne at parkerings-afgifterne ikke må stige qua
skattestoppet, at de netop har set anledning til hævelse af
bødestørrelserne i en beskeden hastigheds-stigning, og at dét er den
eneste årsag til at en lov om højere hastighed kan komme igennem :-/

--
Armand.

Fra : RpR

Dato : 03-10-02 22:24

> Og, hvad bygger du det på?

En kammerats far fik snuppet sit pap på sin Blackbird på motorvejen, og
måtte ikke køre bil eller MC. Efter generhvervelse af MC pap måtte han igen
føre bil, så der må være noget om det.
Hvis nogen er fra Als området så ved de godt hvilken ældre herre jeg snakker
om der kører 250+ på motorvejen =)

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine

Fra : Anders Thorup

Dato : 03-10-02 23:47

Skruzuki GSX250E '82
"RpR" <rpr@mopedgallery.com> wrote in message

> [...]
igen
> føre bil, så der må være noget om det.
> Hvis nogen er fra Als området så ved de godt hvilken ældre herre jeg

Hehe,, YEP

Kendte dog ikke lige den historie om ham.

--
MVH
Anders Thorup

Fra : TVN

Dato : 04-10-02 06:54

> Hvad skal det sige?

At du får taget dit kørekort til alt, i et ½ år i første omgang, du tager så
dit MC kort igen og får alt tilbage.

> Hvis jeg tager mit MC kort igen, så får jeg automatisk mit bil kort med i
> købet?

Jeps

> Og, hvad bygger du det på?

Egen erfaring

Mvh
Thomas

Fra : Mads Lund

Dato : 04-10-02 07:28

> Overskriften siger vel det hele.
> Hvis jeg bliver snuppet med 250 på Mc, tager basserne så også mit bil
> kørekort?

Tjo nu taler jeg jo også af erfaring ;-(

Ved første forseelse mister du jo ikke pappet, men du skal til fornyet
køreprøve i valgfrit køretøj (jeg valgte bil) og så er samtlige kørekorts
stempler på prøve i 3 år. Hvis man så bliver nuppet for at køre meget for
stærkt indenfor prøvetiden, så ryget hele skidtet.

Mads Lund
Ninja9RT
GS750E, med sikkerhed målt til at kunne køre +100%

Fra : Armand

Dato : 04-10-02 09:46

Mads Lund <Mads.L@Martin.dk> skrev i en

> Mads Lund
> Ninja9RT
> GS750E, med sikkerhed målt til at kunne køre +100%

100 km/t inden for bygrænsen??

--
Armand.

Fra : Martin_P

Dato : 04-10-02 13:16

On Fri, 4 Oct 2002 10:45:50 +0200, "Armand"
<armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:

>Mads Lund <Mads.L@Martin.dk> skrev i en

>100 km/t inden for bygrænsen??
naah - mon ikke det er 160+ på hovedvejen?

Martin_P

Fra : Mads Lund

Dato : 04-10-02 17:00

> naah - mon ikke det er 160+ på hovedvejen?

Niks 124 kmt i en 60 kmt zone lige før byskiltet (strømeren kunne oplyse mig
om at jeg ved det sidste hus i byen kørte 70, men nok skulle have ventet 150
m med at åbne hanen.

Mads Lund
Ninja9RT, stealth mode