Radar jammer
Fra : Asger Steffensen

Dato : 03-10-02 19:15

<http://www.technoscout.com/general/product/product.asp?product=185&Prod_Nam
e=Phazer_II_Radar_Jammer&site=85870>

En nyttig ting. Men hvad mon den danske lovgivning siger?

Asger
ZX-10
--
In 2001, 89% of all statistics are made up on the spot. This is up by 45%
from 2000.

Fra : Michael K. S.

Dato : 03-10-02 19:45

On Thu, 3 Oct 2002 20:14:51 +0200, "Asger Steffensen"
<ast@get2netUDENSPAM.dk> wrote:

>En nyttig ting. Men hvad mon den danske lovgivning siger?

Den siger nej tak,blev forbudt ved trafikministeriel bekendtgørelse i
1998,overtrædelse straffes med bøde.

-M

Fra : Morten Juel

Dato : 03-10-02 20:19

Hvad vil de gøre i fotovognene ??

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
DR350SET - http://StarChild.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-

Fra : RasmusZX9R

Dato : 03-10-02 21:08

Hej Asger!

> En nyttig ting. Men hvad mon den danske lovgivning siger?

Jeg er ikke sikker på den er så nyttig.
Langt de fleste danske hastighedsfælder er baseret på en laser og ikke
en radar, og der virker den ikke.
Jeg har selv kørt med radarscanner i mange år med stor succes,men
stoppede dengang de begyndte at bruge laser, da den ikke virkede mere.
Mvh
Rasmus ZX9R-C og ZX6R-G (til salg)

http://www.kandu.dk/

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 03-10-02 21:06

> [...]
> Jeg har selv kørt med radarscanner i mange år med stor succes,men
> stoppede dengang de begyndte at bruge laser, da den ikke virkede mere.
__________________________

Så er det, man kan købe en laserjammer...
Læs mere på: http://www.blinder.dk/
.... Jeg har bare ladet mig fortælle at strømeren ikke bliver så glad, når
hans skærm står på hastigheden 0, selvom han har et glimrende billede af
køretøjet!

Psycho Cowboy
Babygixxer

Fra : Morten Juel

Dato : 03-10-02 21:21

> ... Jeg har bare ladet mig fortælle at strømeren ikke bliver så glad, når
> hans skærm står på hastigheden 0, selvom han har et glimrende billede af
> køretøjet!
ja, men hvad vil de gøre ??

Fra : Michael K. S.

Dato : 03-10-02 21:13

On Thu, 3 Oct 2002 22:06:17 +0200, "Psycho Cowboy"
<chrijac@hotmail.com> wrote:

>Så er det, man kan købe en laserjammer...

Som iøvrigt også er forbudt....

-M

Fra : Jes Vestervang

Dato : 03-10-02 21:35

Psycho Cowboy wrote:

> [...]
> hans skærm står på hastigheden 0, selvom han har et glimrende billede af

Derfor sænker man naturligvis hurtigt farten til det lovlige og slukker for
jammeren hvorefter Sortskæg & Co. måler dig til at køre lovligt

--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Reno Jensen

Dato : 04-10-02 19:00

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Derfor sænker man naturligvis hurtigt farten til det lovlige og slukker
for
> jammeren hvorefter Sortskæg & Co. måler dig til at køre lovligt

Sortskæg....det må være mig (selv om der er ved at komme en grålig
kontrastfarve)

Hvis vi med laser, er ude for ovenstående...målinger på 0 km/t, bliver
køretøjet standset. Af naturlige grunde, kan vi ikke udskrive en bøde for
hastighedsforseelse, men istedet bliver det til en bøde på kr. 1.000,- for
at have en laserjammer, og bagefter leder/gennemroder vi bilen indtil
jammeren er fundet, for den skal konfiskeres. Slutresultat: bøde+udgift til
ny laserjammer =:-]

Hvad proceduren er, hvis det sker overfor en foto"fælde"vogn fra automatisk
hastigheds kontrol ved jeg ikke, men mon ikke der efterfølgende bliver
rettet henvendelse til pgl. ?

Med venlig hilsen

Reno Jensen
BMW K1200 "ej blåt til lyst"

Fra : Claus Rittig

Dato : 04-10-02 19:42

"Reno Jensen" <jettereno@'no spam please'tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Sortskæg....det må være mig (selv om der er ved at komme en grålig
> kontrastfarve)

> Med venlig hilsen
> Reno Jensen
> BMW K1200 "ej blåt til lyst"

Reno - jeg elsker dig!
Hvor er det dejligt med konkret, faktuel information om de ting vi ikke tør
spørge om på politigården. Og så tror jeg det ofte har en fremragende
preventiv effekt - jeg kan ihvertfald godt regne ud at mit budget ikke
kommer til at give overskud ved at investere i en laser-jammer.

*SMÆKKYS*

Rittig

Fra : Reno Jensen

Dato : 04-10-02 20:27

Hej Claus

Tak for roserne....

Reno
BMW Kmeget
"udgifts neutral" ;-o

Fra : Jes Vestervang

Dato : 04-10-02 23:37

Reno Jensen wrote:

> [...]
> når

> for
>>

> Sortskæg....det må være mig (selv om der er ved at komme en grålig

*lol*

> Hvis vi med laser, er ude for ovenstående...målinger på 0 km/t......

Så vidt jeg har forstået skulle dimsen bare resultere i en fejlmåling og
dem kan i vel også få på andre måder, eller hvad?

Men tak for info'en! Jeg vil nu alligevel undlade at være lige så kærlig
som Rittig (folk skulle jo nødig begynde at snakke)
--
mvh Jes Vestervang
FZS600