Ny trailer til 007
Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 03-10-02 15:46

Hejsa
http://www.apple.com/trailers/mgm/die_another_day/
Der ser umiddelbart hamrende fedt ud!!!

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Martin Helbo

Dato : 04-10-02 14:05

"Morten Bowman Hansen" <morten@NOSPAMbowman.dk> wrote in message
news:ovlopuo8v060f05j9sk29jskgttl6khdrf@4ax.com...
> Hejsa
> http://www.apple.com/trailers/mgm/die_another_day/
> Der ser umiddelbart hamrende fedt ud!!!

Ja, der er vist grund til at glæde sig.
--
/Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Zeki

Dato : 04-10-02 15:53

> Ja, der er vist grund til at glæde sig.

Øhh..med replikker som "your mammah!"? Hmm, jeg håber ikke at de har lavet
filmen alt for trendy, fancy eller hvad man nu bruger af nutidige
betegnelser.

Zeki

Fra : / / dentro / /

Dato : 04-10-02 18:43

"Morten Bowman Hansen" <morten@NOSPAMbowman.dk> skrev i en meddelelse

| Hejsa
| http://www.apple.com/trailers/mgm/die_another_day/
| Der ser umiddelbart hamrende fedt ud!!!

Jeg springer sq snart ud af skabet som James Bond fan. Jeg har kun set
dem med Pierce Brosnan. De er rigtig fede. Jeg har altid syntes at
James Bond var sådan nogle tørre stener film, men dem som er lavet i
90'erne er lige mig.

/ / dentro / /

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 04-10-02 19:14

On Fri, 4 Oct 2002 19:42:44 +0200, "/ / dentro / /" <kena@mail.dk>
wrote:

> [...]
>dem med Pierce Brosnan. De er rigtig fede. Jeg har altid syntes at
>James Bond var sådan nogle tørre stener film, men dem som er lavet i

Well det var på tide
Det eneste decideret flop i nyere tid imo. er License to kill. Og det
selvom jeg syntes Dalton var fremragende.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Ally

Dato : 04-10-02 20:43

On Fri, 04 Oct 2002 20:13:47 +0200, Morten Bowman Hansen
<morten@NOSPAMbowman.dk> wrote:

>Well det var på tide
>Det eneste decideret flop i nyere tid imo. er License to kill. Og det
>selvom jeg syntes Dalton var fremragende.

Personligt synes jeg, Timothy Dalton var den værste, måske lige
bortset fra ham, der kun var med i én film (kan ikke lige huske
navnet). Jeg synes ikke, han udstrålede det der secret agent-stuff.

Min James-liste ser således ud:

1. Pierce Brosnan
2. Sean Connery
3. Roger Moore
4. Timothy Dalton
5. Ham der, jeg ikke lige kan huske navnet på

Med venlig hilsen

Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Zeki

Dato : 04-10-02 21:13

> Personligt synes jeg, Timothy Dalton var den værste, måske lige
> bortset fra ham, der kun var med i én film (kan ikke lige huske
> navnet). Jeg synes ikke, han udstrålede det der secret agent-stuff.

Sjovt....Dalton er rent faktisk den skuespiller der har været tættest på den
litterære Bond og Ian Flemings version af "secret agent stuff.", hvorimod
Brosnan, i følge min mening, er milevidt fra at være den kolde og kyniske
agent som rollen oprindeligt var tænkt.

Ham du ikke lige kan huske navnet på hedder George Lazenby.

Zeki

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 05-10-02 00:11

On Fri, 4 Oct 2002 22:12:51 +0200, "Zeki" <zeki@NOSPAMimage.dk> wrote:

> [...]
>agent som rollen oprindeligt var tænkt.
>
>Ham du ikke lige kan huske navnet på hedder George Lazenby.

Og jeg synes faktisk han fik urimelig hård kritik.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 05-10-02 09:27

Zeki skrev:
> [...]
> agent stuff.", hvorimod Brosnan, i følge min mening, er milevidt
> fra at være den kolde og kyniske agent som rollen oprindeligt var

Og der er de af os, der vil mene, at dette er evindelig ligegyldigt
for vurderingen af den filmiske Bond, som er et fænomen i sig selv.
Deraf også min og andres begejstring for Roger Moore, som formåede at
tilføre rollen nye elementer på trods af, at han blev sat på den svære
opgave at efterfølge den store Sean Connery, som i andre sammenhænge
er en af mine yndlingsskuespillere.

Kort sagt: "Kold og kynisk" er en meget dårlig beskrivelse af, hvad
den filmiske Bond bør være (og er). En kold kyniker ville ikke være en
mand, som dusinvis af kvinder ville ikke blot dyrke sex med, men ofte
også forelske sig i. En kold kyniker ville ikke være den legende,
humoristisk anlagte mand, som besøger Q's laboratorier med alt andet
end alvorstung opførsel. En kold kyniker ville ikke indfange den
"quintessentially British" charme, vid og kosmopolitisme, som
Bond-figuren gør det så godt, når han er bedst.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Zeki

Dato : 05-10-02 10:16

> Og der er de af os, der vil mene, at dette er evindelig ligegyldigt
> for vurderingen af den filmiske Bond, som er et fænomen i sig selv.

Kan du huske scenen i 'Tomorrow never dies' hvor Bond skyder Kaufmann på
klods hold?

Det er noget af dette jeg savner. At Bond også uden omtanke kan 'nedslagte'
fjender, selvom de på den ene eller anden måde er forsvarsløse eller har
overgivet sig, fordi at det er en del af jobbet.

Det har der ikke været meget af i de seneste film, men her er det nok mere
manuskriptforfatternes skyld, snarere end Brosnans.

Ja, alle Bond skuespillere har tilført rollen noget nyt, så på den front er
Roger Moore ikke så pokkers speciel, uanset om han efterfulgte en gråhåret
Connery efter 'Diamanter varer evigt', eller ej.

Zeki

Fra : Peter Brodersen

Dato : 05-10-02 15:36

On Sat, 5 Oct 2002 11:15:44 +0200, "Zeki" <zeki@NOSPAMimage.dk> wrote:

>Kan du huske scenen i 'Tomorrow never dies' hvor Bond skyder Kaufmann på
>klods hold?

[..]

>Det har der ikke været meget af i de seneste film, men her er det nok mere
>manuskriptforfatternes skyld, snarere end Brosnans.

Nej, den er faktisk god nok. I et overraskende moment af method acting
trak Brosnan faktisk sin egen ægte pistol og skød
Kaufman-skuespilleren. Det virkede så godt, at de besluttede sig for
at medtage det i filmen, og heldigvis var Kaufmann-skuespilleren ejet
af filmselskabet.

(... for nu at blande en 3-4 gode historier sammen)

--
- Peter Brodersen

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 06-10-02 10:33

Zeki skrev:
> [...]
> 'nedslagte' fjender, selvom de på den ene eller anden måde er
> forsvarsløse eller har overgivet sig, fordi at det er en del af

Jeg må give dig, at du er god til at finde ind til kernen i
diskussionen. Jeg foretrækker ganske rigtigt den Bond, der snarere er
cool end koldblodig i de afgørende situationer. Jeg kan sagtens
acceptere, at der er flere sider af ham, men jeg mener ikke, det er en
scene som ovenstående, der definerer Bond-figuren, når den er bedst.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : hobnobs

Dato : 07-10-02 12:31

INGEN laver en ringere 007 end Timothy Dalton, selv ikke Roger Moore.

Fra : Ally

Dato : 07-10-02 19:24

On Mon, 7 Oct 2002 13:31:06 +0200, "hobnobs" <hobnobs@c.dk> wrote:

>INGEN laver en ringere 007 end Timothy Dalton, selv ikke Roger Moore.

Det er mange år siden, jeg så filmen med George Lazenby, så det er med
det forbehold. Jeg har bare aldrig syntes om Timothy Dalton som James
Bond. Efter min mening har han ligeså meget/lidt udstråling som en
dræbersnegl! Roger Moore syntes jeg faktisk godt om i rollen, men min
favorit er klart Mr. Brosnan... Pierce Brosnan!

Hilsen
Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 07-10-02 22:34

Min liste:

1. Roger Moore
2. Timothy Dalton
3. Pierce Brosnan
4. George Lazenby
5. Sean Connery

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 08-10-02 15:40

Morten Bowman Hansen skrev:
> 1. Roger Moore
> 2. Timothy Dalton
> 3. Pierce Brosnan
> 4. George Lazenby
> 5. Sean Connery

Connery sidst! Dét er - trods alle øvrige uenigheder - ikke ofte man
ser det.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Ally

Dato : 08-10-02 16:52

On Tue, 8 Oct 2002 16:40:15 +0200, "Peter Brandt Nielsen"
<peterbrandtnielsen@hotmail.com> wrote:

>Connery sidst! Dét er - trods alle øvrige uenigheder - ikke ofte man
>ser det.

Næ, det studsede jeg også over. Den forstår jeg ikke... George Lazenby
over Sean Connery???? Roger Moore kan jeg til nød forstår, selvom jeg
ikke har ham på 1. pladsen. Good ol' Sean er legendarisk, også i denne
rolle, så han fortjener efter min mening en plads i toppen.

Men smag og behag

Hilsen
Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : thomas tomcat

Dato : 08-10-02 19:54

in article anuqqu$j8d$1@sunsite.dk, Peter Brandt Nielsen at
peterbrandtnielsen@hotmail.com wrote on 08/10/02 16:40:

> Connery sidst! Dét er - trods alle øvrige uenigheder - ikke ofte man
> ser det.

fnis* jeg er lige ved at sige den er min bagfra.
men så sku Rog og Tim byttes.

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 08-10-02 22:16

On Tue, 8 Oct 2002 16:40:15 +0200, "Peter Brandt Nielsen"
<peterbrandtnielsen@hotmail.com> wrote:

>Connery sidst! Dét er - trods alle øvrige uenigheder - ikke ofte man
>ser det.

Ved det, men jeg har endnu ikke fattet hvad folk ser i den mand - som
007!? Men det er måske jeg især sætter pris på den britiske stil og
der synes jeg ikke Sean er bedst.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Peter B. Juul

Dato : 08-10-02 22:45

Morten Bowman Hansen <morten@NOSPAMbowman.dk> writes:

> Ved det, men jeg har endnu ikke fattet hvad folk ser i den mand - som
> 007!? Men det er måske jeg især sætter pris på den britiske stil og
> der synes jeg ikke Sean er bedst.

Så se Goldfinger igen.

Den er fra før man fandt det nødvendigt at latterliggøre Bonds
alkoholisme og gynækofili.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 09-10-02 15:31

On 08 Oct 2002 23:44:51 +0200, pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B.
Juul) wrote:

>Så se Goldfinger igen.
>
>Den er fra før man fandt det nødvendigt at latterliggøre Bonds
>alkoholisme og gynækofili.

Jeg synes faktisk også at den der hedder 'Jages' på dansk(!!??) er
god. Især undervandsscenen i slutningen af filmen.
Men Goldfinger er også en god film, Sean fanger mig bare ikke.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Zeki

Dato : 09-10-02 20:28

> Jeg synes faktisk også at den der hedder 'Jages' på dansk(!!??) er
> god. Især undervandsscenen i slutningen af filmen.
> Men Goldfinger er også en god film, Sean fanger mig bare ikke.

Der er ikke nogle undervandsscener i 'From Russia With Love' ('Agent 007
Jages' på dansk). Du tænker på 'Thunderball' ('Agent oo7 i Ilden) der er fra
1965.

Zeki

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 10-10-02 00:16

On Wed, 9 Oct 2002 21:28:22 +0200, "Zeki" <zeki@NOSPAMimage.dk> wrote:

>Der er ikke nogle undervandsscener i 'From Russia With Love' ('Agent 007
>Jages' på dansk). Du tænker på 'Thunderball' ('Agent oo7 i Ilden) der er fra
>1965.

Skal nok passe, jeg kan ikke rigtig huske. Det er der hvor de springer
ned i faldskærm og slåsser i havet. Kanon scene!!

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Zeki

Dato : 08-10-02 23:18

> Ved det, men jeg har endnu ikke fattet hvad folk ser i den mand - som
> 007!?

Du undervurderer den kvindelige del af biografpublikummet!

Uden Connery var serien aldrig blevet en succes. Hans karisma i de fem
første film er uden sammeligning.

Zeki

Fra : Martin Moeller

Dato : 08-10-02 18:50

Morten Bowman Hansen wrote:

> 1. Roger Moore
> 2. Timothy Dalton
> 3. Pierce Brosnan
> 4. George Lazenby
> 5. Sean Connery

Rart at se endnu en Roger Moore-fan i gruppen.

Har gruppen på noget tidspunkt stemmet om, hvilken James Bond, der er den
bedste?

--
Mvh. Martin Møller

Fra : Martin Moeller

Dato : 08-10-02 18:52

Martin Moeller wrote:

> Har gruppen på noget tidspunkt stemmet om, hvilken James Bond, der er den
> bedste?

Jeg mener: Hvilken skuepiller, der var/er den bedste Bond?

--
Mvh. Martin Møller

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 08-10-02 22:17

On Tue, 8 Oct 2002 19:51:57 +0200, "Martin Moeller"
<spammers@paradise.dk> wrote:

>Jeg mener: Hvilken skuepiller, der var/er den bedste Bond?

Et helt umuligt spørgsmål.
Så er det ligeså nemt at spørge: Hvad er bedst Hof eller Tuborg?

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Martin Moeller

Dato : 08-10-02 23:36

Morten Bowman Hansen wrote:

> Et helt umuligt spørgsmål.
> Så er det ligeså nemt at spørge: Hvad er bedst Hof eller Tuborg?

Men det var nu ikke det, jeg mente.

Det jeg spurgte om var, om gruppen nogensinde har haft en afstemning om,
hvilken skuespiller, der er/var den bedste Bond. F.eks.ligesom afstemning om
årets bedste film etc.

PS. Hof er bedst.

--
Mvh. Martin Møller

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 09-10-02 11:06

Martin Moeller skrev:
> Det jeg spurgte om var, om gruppen nogensinde har haft en
> afstemning om, hvilken skuespiller, der er/var den bedste Bond.
> F.eks.ligesom afstemning om årets bedste film etc.

Det har vi mig bekendt ikke. Hvis du har lyst, må du da gerne afholde
en.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Martin Moeller

Dato : 09-10-02 14:44

Peter Brandt Nielsen wrote:

> Det har vi mig bekendt ikke. Hvis du har lyst, må du da gerne afholde
> en.

Ok, så opretter jeg lige en ny post.

--
Mvh. Martin Møller

Fra : Ally

Dato : 09-10-02 11:18

>Det jeg spurgte om var, om gruppen nogensinde har haft en afstemning om,
>hvilken skuespiller, der er/var den bedste Bond. F.eks.ligesom afstemning om
>årets bedste film etc.

Glimragende idé faktisk. Er der ikke en, der har en hjemmeside, hvor
man lige kan smække en Quickpoll op?

>PS. Hof er bedst.

Med fare for at blive buuu'et ud, så kan jeg ikke fordrage øl i nogen
afskygning

De venligste hilsener

Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 09-10-02 15:34

> Min liste:

Ja når vi stadig poster lister, så kan je glige nå at få min med, kan jeg
ikke?

1. Roger Moore
2. Pierce Brosnan
3. Sean Connery
4. Timothy Dalton
5. George Lazenby

Det skal siges at det er meget tæt på en delt 2. plads mellem PB og SC, hvis
det ikke er en delt., eller hvis ikke SC skulle stå øverst.... Ja så tæt er
det altså. PB øverst fordi han minder meget om RM. Grunden til at RM er den
bedste/rigtige Bond for mig er jo som så mange andre, at det var hans Bond
film som var de først jeg begyndte at se.

Joakim

Fra : Brian Nielsen

Dato : 10-10-02 02:52

"Joakim Lauridsen" <agjo@li.is> skrev i en meddelelse
> [...]
> bedste/rigtige Bond for mig er jo som så mange andre, at det var hans Bond
> film som var de først jeg begyndte at se.

Min første Bond-film som seks-årig var Goldfinger (hvilket jeg selvfølgelig
først bed mærke
i flere år senere) . Derefter var det Moore/Connery på skift, hvorefter jeg
ikke fattede en bønne,
da Lazenby kom ind i billedet. Intil da troede jeg faktisk at Moore og
Connery havde skiftes om tjansen.
Nøj, hvor blev man klogere med årene

Min rækkefølge er
1. Connery,
2. Moore
3. Brosnan
4. Lazenby
5. Dalton (det kan godt være at han er den Bond der kommer tættest på
bøgerne, men han er altså ikke den gode, gamle Bond, som filmelskere kender)

/Brian