Brækning af dyr ????
Fra : Permoje

Dato : 03-10-02 15:31

Hej

Jeg har købt riffel.

Vil gerne på bukke jagt.

Men hvordan brækker man et dyr ????
Kan man få en film vedr. ????
Det er vel bedst at tage en med der har forstand på dette
så det går rigtigt til........Og ikke bliver til noget værre noget.

Mvh. Permoje

Fra : Peder Porse

Dato : 03-10-02 19:30

Permoje wrote:
> [...]
> Det er vel bedst at tage en med der har forstand på dette
> så det går rigtigt til........Og ikke bliver til noget værre noget.

Jagtbøgerne har masser af illustrationer af den sag...gjorde det igen i
formiddag...øvelse gør mester.

For det første.dyret lægges på ryggen og de anbringer dig bag det..evt.
med dine knæ på dyrets bagløb...skær op i halsen på det lange led...skær
luft- og spiserør over. Skil de to ad, slå evt. en knude på
spiserøret..det tynde bløde bag på luftrøret...efetr min mening er dte
nu kun nødvendigt hvis dyret har ligget længe i varme og er spilet op af
gas i maven..man skal hindre maveindhold i at løbe "ovenud."

Dernæst åbner du dyret langt tilbage mellem køllerne..en spids
kniv...pas på ikke at stikke hul i tarme og maverne..dyret har 4...

Man kan få en kniv til at skære maveskindet op, en knop på enden, ellers
kører man med en finger på spidsen af kniven fra hullet helt tilbage
frem til ribbenene.

Nu er maveindholdet til at tage ud...først det bag mellemgulvet...det
hele..husk at tømme endetarm og fjerne urinblære...

Bagefter laver man hul i mellemgulvet og trækker lunger og hjerte
ud..luft- og spiserør følger med. Så er du næsten færdig...du skal tømme
dyret for blod og du skal finpudse ved mellemgulv m.v.

Husk at genne hjerte og lever...

det tilfalder ham, der brækker det, det er en dilekatesse, men det skal
spises friskt...stegt samme dag.

De næste gange du er på jagt med andre, så kig grundigt efter hvordan en
erfaren jæger gør det..det er såmænd ikke så svært.....

Ellers ring, så skal jeg søge at forklare dig det på tomandshånd..

Knæk og bræk.

pp

--
Peder Porse
Boesvej 2, Svejstrup Enge

Fra : Brian Wendelbo

Dato : 09-10-02 15:13

"Permoje" <Permoje@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg har købt riffel.
>
> Vil gerne på bukke jagt.
>
> Men hvordan brækker man et dyr ????
> Kan man få en film vedr. ????

SNIIIP

Hm tjaa jeg har da set lysbilleder i min jagtklasse her i sidste uge så mon
ikke de oxo kan findes på film.. det ser i øvrigt ret voldsom ud hehe

> Det er vel bedst at tage en med der har forstand på dette
> så det går rigtigt til........Og ikke bliver til noget værre noget.

Brian W.

Fra : st

Dato : 18-11-02 17:57

test