Ak ja en erfaring rigere og en hjelm og et~
Fra : Michael K. S.

Dato : 03-10-02 14:32

Man skal åbenbart ikke undervurdere hvad folk kan bruge.På den daglige
indkøbstur til Føtex,hvor jeg som altid blot satte hjelm/handsker på
et sidespejl ganske som jeg har gjort et utal af gange før,fandt jeg
så ud af det.Efter 5 min. var begge pist væk ).Utroligt at nogen
gider ha' en hjelm som jeg har svedt godt og grundigt i (brugt til
race).Handskerne kan jeg da forstå,men at man gider stjæle en hjelm
forekommer mig en smule mystisk.

Nå man må da håbe at vedkommende bliver glad for tingene alliwl,de har
jo om man så må sige været ret billige så jeg kan vel ikke forvente
alt for mange reklamationer fra hans side,og så kan jeg da bare
heldigvis købe noget nyt,jeg var vistnok også ved at være lidt træt af
den hjelm,den var jo allerede et ½ år gammel

Ja -jeg ved godt at det er dumt ikke at låse tingene fast eller tage
dem med sig,men jeg vælger som regel at tro på det bedste i folk
indtil det modsatte er bevist......hvor er livet da bare herligt
sommetider.

-M

Fra : Carsten

Dato : 03-10-02 14:44

Jeg tror, at nogen (idioter) tager hvad de kommer forbi, blot for
at tage det. De tænker overhovedet ikke over om det er noget
der kan bruges - endsige sælges (hæles).
Jeg har på et tidspunkt fået stjålet en kædelås der var låst op,
men hvor der skulle benyttes nøgle til at få den låst igen, ergo
var den totalt ubrugelig for tyven.

Sandsynligheden taler for at din hjelm ligger smidt et eller
andet sted mellem Føtex og tyvens hjem.

Carsten

P.S. Føtex hvor ?

Fra : Michael K. S.

Dato : 03-10-02 15:03

On Thu, 3 Oct 2002 15:44:29 +0200, "Carsten" <carjak@wanadoo.dk>
wrote:

>Sandsynligheden taler for at din hjelm ligger smidt et eller
>andet sted mellem Føtex og tyvens hjem.

Ja så er det jo bare lige i hvad retning man skal køre for at finde
den),men okay det er da ikke umuligt,men jeg har nu en fornemmelse
af at det måske ikke er tilfældet her,for i retrospekt har jeg en
rimelig god fornemmelse af hvem det var,der var nemlig en der stod og
kiggede godt og grundigt (for længe) på mig da jeg låste cyklen.Det
ville da også være lidt ærgerligt om vedkommende bare smider den væk
nu han har gjort sig den anstrengelse at stjæle den....Men det er da
bestemt muligt for jeg kan jo genkende den hjelm (grøn-sort AGV) så
det er da lidt farligt at bruge den i Odense by hvor jeg bor,ligeså
med handskerne,de er så specielle at der næppe findes 2 par her i
byen....

>P.S. Føtex hvor ?

Vesterbro,Odense

-M

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 03-10-02 17:18

> Jeg tror, at nogen (idioter) tager hvad de kommer forbi, blot for
> at tage det. De tænker overhovedet ikke over om det er noget
> der kan bruges - endsige sælges (hæles).

Helt enig! - For et par uger fik jeg min motorcykel hugget.
I min topbox havde jeg en studiebog, min hjelm og handsker, samt noget
relativt godt værktøj fra gårsdagens ventiljusteringsritual.
Da jeg fik cyklen tilbage, var topboxen brækket op (naturligvis) og hjelm,
handsker og studiebog var væk..... MEN værktøjet lå sgu der endnu!
Hjelmen indeholder vel snart 9 måneder af min personlige sved, så hjelmen må
de da gerne beholde!
Men hvad skulle de med min studiebog!? - Mit navn står i bindet skrevet med
blæk i bindet og bogen: "Adaptive Filtering Theory" er vel ikke på
10-top-listen over eftertragtede hælervarer?! Det kunne værktøjet sagtens
være, men det lod de alligevel ligge!

Hilsen
Lars

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 03-10-02 14:49

> Utroligt at nogen
> gider ha' en hjelm som jeg har svedt godt og grundigt i (brugt til
> race).Handskerne kan jeg da forstå,men at man gider stjæle en hjelm
> forekommer mig en smule mystisk.

Jeg kan ikke frigøre mig for tanken om, at hjelm + handsker repræsenterer en
genanskaffelsesværdi på ca. 4000 kr.

Derfor tager jeg dem altid med mig - eller låser dem fast.

Fra : Michael K. S.

Dato : 03-10-02 15:12

On Thu, 3 Oct 2002 15:48:49 +0200, "Henrik Steen Larsen"
<slet.hsl.@code12.dk> wrote:

>Jeg kan ikke frigøre mig for tanken om, at hjelm + handsker repræsenterer en
>genanskaffelsesværdi på ca. 4000 kr.

Nej,men heldigvis var hjelmen købt på tilbud til 1000,- og handskerne
kostede moderate 600,- (kan nemt skaffes igen)....stadigvæk
(ærgerlige) penge se'fø'li.Men det skal naturligvis vejes op mod
risikoen for tyveri og det besvær det er i det daglige at skulle låse
eller tage med.Jeg går nemlig altid og ridser min hjelm når jeg tager
den med eller taber handskerne ).

>Derfor tager jeg dem altid med mig - eller låser dem fast.

Ja-ja ved det godt.....nu

-M

Fra : Martin Sørensen

Dato : 03-10-02 15:18

> Nej,men heldigvis var hjelmen købt på tilbud til 1000,- og handskerne
> kostede moderate 600,- (kan nemt skaffes igen)...
> Ja-ja ved det godt.....nu

Jeg smider altid hjelm+handsker i min toptaske. Så er der ingen der bare
lige kan gå forbi og snuppe sagerne.
Det ser måske ikke så smart ud at køre med toptaske, men det er altså enormt
praktisk!

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Kenneth Straarup

Dato : 03-10-02 15:24

> [...]
> dem med sig,men jeg vælger som regel at tro på det bedste i folk
> indtil det modsatte er bevist......hvor er livet da bare herligt

Utroligt at folk tør - specielt med den risiko at du har set (muligvis)
fyren inden du gik ind i butikken.

Under alle omstændigheder forstår jeg ikke hvis tyven tør køre rundt med
hjelmen, da jeg ville mene at det må være naturligt at han aldrig kommer
til at gå igen hvis ejeren (fx mig) så ham med den stjålne hjelm.

Folk er skammelige.

-Kenneth Straarup.

Fra : Asger Steffensen

Dato : 03-10-02 18:12

> [...]
>
> Ja -jeg ved godt at det er dumt ikke at låse tingene fast eller tage
> dem med sig,men jeg vælger som regel at tro på det bedste i folk

- og det er det vel så egentlig nu?

Asger
ZX-10

Fra : Michael K. S.

Dato : 03-10-02 18:24

On Thu, 3 Oct 2002 19:12:21 +0200, "Asger Steffensen"
<ast@get2netUDENSPAM.dk> wrote:

> - og det er det vel så egentlig nu?

Jah - men far er ikke sur og far er ikke bitter,far er skuffet )

-M

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 03-10-02 21:00

> Utroligt at nogen
> gider ha' en hjelm som jeg har svedt godt og grundigt i (brugt til
> race).Handskerne kan jeg da forstå,men at man gider stjæle en hjelm
> forekommer mig en smule mystisk.

Hvad mener du med det? Der er store penge i brugte ungpigetrusser, men de
kan da ikke give nær samme stank pr. krone som en brugt mc hjelm? Din hjelm
er sikkert allerede på vej til en rig japaner, der pulveriserer foret og
bruger det som middel mod den svigtende potens...
Mvh
Anders O

P.S. Undskyld hvis det er upassende at spøge med, men kunne dog fornemme du
ikke selv tog det så voldsomt tungt, og kunne ikke styre mig...

Fra : Michael K. S.

Dato : 03-10-02 21:08

On Thu, 3 Oct 2002 22:00:17 +0200, "[8260]Anders Olesen"
<9822@e.iha.invalid> wrote:

> [...]
>er sikkert allerede på vej til en rig japaner, der pulveriserer foret og
>bruger det som middel mod den svigtende potens...

Så skulle han næsten ha' haft min reservehjelm for den er _virkelig_
ulækker ...Iøvrigt så _havde_ jeg allerede tabt den rimelig nye
hjelm ( for en uge siden så det var jo rimelig passende) så den stod
nok foran en udskiftning i 2003 anyhoo.

>P.S. Undskyld hvis det er upassende at spøge med, men kunne dog fornemme du
>ikke selv tog det så voldsomt tungt, og kunne ikke styre mig...

Vudden er det nu... Leif sucks and then U die,der skal nok lidt mere
til at slå mig ud af kurs,og i virkeligheden er det jo nok min egen
skyld sådan at friste en svag sjæl.Jeg giver mig selv en dummebøde.

-M

Fra : Anders Christensen

Dato : 03-10-02 23:04

> [...]
> til at slå mig ud af kurs,og i virkeligheden er det jo nok min egen
> skyld sådan at friste en svag sjæl.Jeg giver mig selv en dummebøde.

Er det en bøde vi andre må komme og inkasseere, eller er det planen at bøden
skal have en så tilpas størrelse at den kan dække udgiften til ny hjelm +
handsker?
:)
Mvh Anders Christensen

Fra : Michael K. S.

Dato : 03-10-02 23:22

On Fri, 4 Oct 2002 00:03:42 +0200, "Anders Christensen"
<vladimirr_one@hotmail.com> wrote:

>Er det en bøde vi andre må komme og inkasseere

Næh...

> eller er det planen at bøden
>skal have en så tilpas størrelse at den kan dække udgiften til ny hjelm +
>handsker?

Ja - akkurat...got it in one

-M

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 04-10-02 09:41

> Ja -jeg ved godt at det er dumt ikke at låse tingene fast eller tage
> dem med sig

Jeg har også prøvet at glemme en cykelcomputer på styret. Da jeg kom ud igen
var den flået af så der bare sad et par ledningsstumper tilbage.

Da jeg havde en peugeot knallert var jeg også ude for at nogen brækkede
sædet op for at stjæle et par gamle læderhandsker og 1 et år gammel peugeot
hjelm som havde en nypris på 450kr ...

Utroligt at nogen vil gøre sig til tyv for så lidt.

/A

Fra : Armand

Dato : 04-10-02 10:01

> [...]
> så ud af det.Efter 5 min. var begge pist væk ).Utroligt at nogen
> gider ha' en hjelm som jeg har svedt godt og grundigt i (brugt til

Tjaeh :-/

Når man ligefrem oplever misædere der klipper stroppen af en fastlåst
hjelm for at eje den (hva' skal man bruge en stropløs hjelm til??), så
er lidt svedig interiør jo en småting at focusere på

--
Armand.

Fra : Jørgen Winther

Dato : 04-10-02 11:58

> Når man ligefrem oplever misædere der klipper stroppen af en fastlåst
> hjelm for at eje den (hva' skal man bruge en stropløs hjelm til??), så
> er lidt svedig interiør jo en småting at focusere på

Måske er det ikke et spørgsmål om, hvad den skal bruges til, men mere _at_
den kan stjæles. Nogle mennesker finder tilsyneladende fornøjelse i
gerningen i sig selv. Som Carsten jo også er inde på højere oppe i tråden.

--
Jørgen

Fra : Armand

Dato : 20-10-02 12:38

Jørgen Winther <jwi@condia.dk> skrev i en

> [...]

> den kan stjæles. Nogle mennesker finder tilsyneladende fornøjelse i
> gerningen i sig selv. Som Carsten jo også er inde på højere oppe i

Jup!

--
Armand.

Fra : Jesper Klitsgaard