Startproblemer ):
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 03-10-02 14:11

Hej,

Min GSX R 250 har lidt startproblemer, eller det vil sige den ikke vil
starte...

Det startede for et par uger siden, hvor den en kold aften ikke ville
starte, så ventede jeg 5 minutter, så startede den. Så i går aftes skete det
samme. Den giver den normale startlyd - det er altså ikke batteriet tror
jeg, der kommer bare ikke gang i selve motoren. I går aftes startede den som
en mis efter jeg lod den stå i en halv time. Men i dag vil den fandme ikke
igang...

Hvad kan der være galt, og er der et trick der kan få den igang, så den kan
kommer til mekker?

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 03-10-02 14:14

> [...]
> igang...
> Hvad kan der være galt, og er der et trick der kan få den igang, så den

Lidt startspray i indsugningen kan måske få gang i den. Kan købes rundt
omkring..

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 03-10-02 14:38

> Lidt startspray i indsugningen kan måske få gang i den. Kan købes rundt
> omkring..

Hvor er indsugningen?

Hvad tror i der er galt med den?

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 03-10-02 16:21

> Hvor er indsugningen?
>
> Hvad tror i der er galt med den?
>
> --
> Venlig hilsen / Best regards,
>
> Rasmus Nielsen.
______________________________

Indsugningen sidder lige under sadlen, i kanten af tanken... altså ind til
luftfilterkassen.
Har du prøvet at løbe en tur med den og se om den reagerer på det??
Fordi du mener at den lyder som den plejer, når du trykker på starteren, kan
det altså sagtens være batteriet, den er gal med.

Psycho Cowboy
Babygixxer

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 03-10-02 16:33

> Har du prøvet at løbe en tur med den og se om den reagerer på det??

Altså skubbe den fremad? Det har jeg prøvet, men det bliver jo ikke så
hurtigt. Skal jeg evt. prøve at finde end bakke (så er det bare noget lort
at få den opad igen hvis den ikke starter...)?

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 03-10-02 16:59

> Altså skubbe den fremad?
______________________________

Ja baglæns duer den ik!
______________________________

> [...]
> hurtigt. Skal jeg evt. prøve at finde end bakke (så er det bare noget lort
> at få den opad igen hvis den ikke starter...)?

______________________________

Der skal slet ikke så meget til med en cykel som denne, der ikke har så
meget moment...
Du burde nemt kunne starte den i 2-3 gear ud af lige landevej i luntetempo!

Psycho Cowboy
Babygixxer

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 03-10-02 15:19

"Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad kan der være galt, og er der et trick der kan få den igang, så den
kan
> kommer til mekker?

Kan du have druknet den? Kunne jo være et bud når den nu vil starte 5 min
efter.
Men vi er ved at være ved den tid hvor man godt kan tænke på at skulle fylde
kaburatorsprit i..
Det vil nok også være en god ide lige at gøre.. !

> --
> Venlig hilsen / Best regards,
>
> Rasmus Nielsen.
/Thomas

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 03-10-02 16:35

> Men vi er ved at være ved den tid hvor man godt kan tænke på at skulle
fylde
> kaburatorsprit i..
> Det vil nok også være en god ide lige at gøre.. !

Er der nogen der ved hvor man gør det - jeg har kun en gnidret manual i
digital form, og jeg kan ikke læse side 29, hvor der står noget om
vedligeholdelse af karburatorer...

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 03-10-02 16:57

> Er der nogen der ved hvor man gør det - jeg har kun en gnidret manual i
> digital form, og jeg kan ikke læse side 29, hvor der står noget om
> [...]
________________________

En squis i benzinen, når du tanker... blandingsforhold står på dunken!

Psycho Cowboy
Babygixxer

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 03-10-02 17:24

> En squis i benzinen, når du tanker... blandingsforhold står på dunken!

Det kan vel næppe gøre noget ved den som den står nu og overhovedet ikke vil
igang?

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 03-10-02 17:31

> Det kan vel næppe gøre noget ved den som den står nu og overhovedet ikke
> [...]
___________________________

Det kommer jo helt an på hvad der er galt, men hvis det er vand i benzinen
så burde det hjælpe, efterhånden som det siver ind i svømmerhusene!

Psycho Cowboy
Babygixxer

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 03-10-02 18:31

> Det kommer jo helt an på hvad der er galt, men hvis det er vand i benzinen
> så burde det hjælpe, efterhånden som det siver ind i svømmerhusene!

Hvordan skulle der været kommet vand i benzinen?

Det kan vel ikke hænge sammen med at jeg for et par uger siden kom til at
fylde blyholdig benzin på den - den er senere blevet fyldt op med blyfri
igen?

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 03-10-02 20:52

> [...]
> fylde blyholdig benzin på den - den er senere blevet fyldt op med blyfri

____________________

Vandet kommer ved store temperaturændringer, som netop forekommer på denne
årstid... det er vandet i luften, som kondenserer, når det bliver koldt. Det
burde du egentlig vide, når du er motorcykelejer men pyt... det ved du jo så
nu!
Spriten binder så vandet til benzinen, så den kommer med ud i systemet, og
ikke lægger sig i bunden af dine svømmerhuse, da benzin jo er letter end
vand, og derfor flyder ovenpå.
....så burde den røv være barberet!

Det skulle vidst ikke ha noget med den blyhyoldige benzin at gøre, men det
er bestemt ikke smart at hælde blyholdig på en blyfri's motor!

Psycho Cowboy
Babygixxer

Fra : Frank holm

Dato : 03-10-02 21:40

Hej Rasmus.

Er der gnist på den. prøv at nappe en tændrørshætte af, ta´ en lille
skruetrækker put den op i hætten og hold det blanke stykke ca. 5 mm. fra
topstykket mens du trykker på startknappen. der skal komme en lille blå
gnist. hvis ikke der gør det så er problemet ikke benzin men tænding! op på
en trailer ned til mekkeren!
PS ta en gummihanske på eller brug en isoleret skruetrækker. for hvis
tændingen dur, så ka du få sådan en over nallerne )
--

Med Venlig Hilsen.
Frank Holm. GPX750 & et par hondaer.

Rasmus Nielsen <postmaster@rasmusn.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d9c41dc$0$69064$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 03-10-02 22:06

> Er der gnist på den. prøv at nappe en tændrørshætte af,

Er der nogen der kan kan forklare mig hvor jeg finder den?

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 04-10-02 09:26

> Er der nogen der kan kan forklare mig hvor jeg finder den?
>
> --
> Venlig hilsen / Best regards,
>
> Rasmus Nielsen.
____________________________

De sidder på en række under benzintanken, i topstykket.
Nu er det ikke for at tage modet helt fra dig Rasmus, men måske du burde
finde enten en mekker eller en ven, som ved lidt om motorcykler. Det lader
til at du lige skal lære lidt grundlæggende om din cykel, inden du begynder
at pille for meget ved teknikken! ...og det kan gå grueligt galt, med al
det teknik, der sidder i sådan en!
Det er nemlig lidt svært at skære det hele ud, så det er til at forstå
gennem en nyhedsgruppe. Jeg taler vidst på alles vegne, når jeg skriver at
vi alle gerne hjælper hinanden herinde, men det kræver selvfølgelig lidt
forhåndsundersøgelse af sin motorcykel, inden man stiller et sprøgsmål!

Du kan skrive til min mail, hvis du vil vide mere om babygixxeren... så er
jeg gerne behjælpelig med diverse råd og fif.

Psycho Cowboy
Babygixxer

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 04-10-02 10:17

> [...]
> vi alle gerne hjælper hinanden herinde, men det kræver selvfølgelig lidt
> forhåndsundersøgelse af sin motorcykel, inden man stiller et sprøgsmål!

Kan nogen evt. anbefale en god bog? Jeg har læst Politikens bog om
motorcykelvedligeholdelse, men den er ikke særlig grundlæggende.

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 04-10-02 10:18

Rasmus Nielsen wrote:

> Kan nogen evt. anbefale en god bog? Jeg har læst Politikens bog om
> motorcykelvedligeholdelse, men den er ikke særlig grundlæggende.

Motorcykelbogen (svjh.) af Mogens H. Damkier er et rigtigt godt sted at
starte.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Brian Luckow

Dato : 03-10-02 22:40

> Min GSX R 250 har lidt startproblemer, eller det vil sige den ikke vil
> starte...

Har du prøvet med nye tændrør? Jeg har nemlig haft præcist det samme problem
i faktisk lidt lang tid nu. Den kørte fint, men starte var et helvede hver
gang.
Jeg undersøgte alt muligt andet end lige tændrørene, for de var ikke så
gamle og så fine ud... hmpf...
Jeg købte så nye tændrør til den, og nu når jeg dårligt nok at trykke på
startknappen før den springer i gang.
Hvor kan sølle 110,- kr dog give meget lykke. :)

Mvh., Brian Luckow