moms i usa....
Fra : tnc99

Dato : 03-10-02 14:01

hvor meget moms kommer der på en pakke ved ups i usa???
på forhånd tak:)
_________________________________________ Peter Andersen ICQ#:133460825
Current ICQ status: SMS: (Send an SMS message to my ICQ): +2783142133460825
More ways to contact me: http://wwp.icq.com/133460825

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 03-10-02 19:16

tnc99 wrote:

> hvor meget moms kommer der på en pakke ved ups i usa???
> på forhånd tak:)
> _________________________________________ Peter Andersen ICQ#:133460825

Jeg har måske ikke al den info du behøver, men en smule ved jeg dog:

Moms er forskellig fra stat til stat. I Illinois ca. 6,25%.

Hvis man - i USA - køber noget fra en anden stat end den man bor i - ved at få
det tilsendt, betaler man ingen moms.
(Sådan har det ihvertfald været. Jeg kan ikke tro at det er ændret.)

--
Mvh. Jørgen

Prøv noget nyt, læs her: http://www.usenet.dk/

Fra : BN

Dato : 03-10-02 20:13

For at gøre totalt umuligt at finde ud, så har de forskellige counties i
staterne, lov at lægge op til 1% i speciel sales tax. Så i 94' i Iowa hed
det mellem 6-7% i sales tax. Husk, hvis du skriver VAT (Value-added-tax) ,
som er den britiske betegnelse for moms, så er det ikke sikkert at de
forstår det.
I Massachutchets (??) er jeg i tvivl om de har sales tax, da de fx. ikke har
indkomst skat, men derimod en skyhøj jordskat. Måske som den eneste skat.

BR BN

Jørgen Rasmussen <jorgen-rasmussen@aa.sa.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3D9C8972.7A05E529@aa.sa.dk...

Fra : Erik Ernst

Dato : 31-10-02 15:09

"tnc99" <peterb@andersen.tdcadsl.dk> wrote in message
> hvor meget moms kommer der på en pakke ved ups i usa???

Synes ikke helt at dette var blevet besvaret!

Det afhænger af hvor der sendes fra og hvor til. Hvis der sendes inden for
staten (f.eks. New York), så kommer der lokal "moms" på (de anvender ikke
moms / meromsætningsafgift eller VAT - men derimod Sales Tax), med mindre du
er en registeret virksomhed med momsudtagelse.
Sender du til en anden stat, så skal der ikke moms på, heller ikke hvis du
sender ud af landet.

mvh
Erik Ernst
www.bmipartners.com - Navision og Winfinans løsninger