Image streamin fra servlet problem
Fra : Dahl

Dato : 03-10-02 13:55

Hej

Jeg arbejder på et project som benytter Tomcat som webserver

Jeg har lavet en simple servlet som kan streame et jpg billede til en
browser. Den relevante del af koden er listed her:

---- CODE START ----

res.setContentType("image/jpg");
FileInputStream image_file = new FileInputStream(image_path);
JPEGImageDecoder image_decoder =
JPEGCodec.createJPEGDecoder(image_file);
BufferedImage buffered_image = image_decoder.decodeAsBufferedImage();
image_file.close();

JPEGImageEncoder image_encoder =
JPEGCodec.createJPEGEncoder(servletOutputStream);
image_encoder.encode(buffered_image);
servletOutputStream.flush();

---- CODE END ----

Når jeg loader en webside med et IMG tag der refererer til servlet'en bliver
billedet loaded som gforventet. Så servlet'en fungere.

Problemerne begynder hvis jeg refresh'er browseren får billedet er loaded
færdigt. Jeg går ud fra at det der sker er at browseren terminere
forbindelsen til servlet'en. Det bevirker at denn exception bliver genereret
af servletten:

----- EXCEPTION START -----

java.net.SocketException: Connection reset by peer: socket write error
at java.net.SocketOutputStream.socketWrite(Native Method)
at java.net.SocketOutputStream.write(SocketOutputStream.java:83)
at
org.apache.tomcat.service.http.HttpResponseAdapter.endHeaders(HttpResponseAd
apter.java:124)
at
org.apache.tomcat.core.BufferedServletOutputStream.sendHeaders(BufferedServl
etOutputStream.java:126)
at
org.apache.tomcat.core.BufferedServletOutputStream.reallyFlush(BufferedServl
etOutputStream.java:236)
at
org.apache.tomcat.core.BufferedServletOutputStream.write(BufferedServletOutp
utStream.java:185)
at
sun.awt.image.codec.JPEGImageEncoderImpl.writeJPEGStream(Native Method)
at
sun.awt.image.codec.JPEGImageEncoderImpl.encode(JPEGImageEncoderImpl.java:47
5)
at
sun.awt.image.codec.JPEGImageEncoderImpl.encode(JPEGImageEncoderImpl.java:23
1)
at
com.dahl.ovds.webserver.servlets.EvidenceLoader.submit(EvidenceLoader.java:8
8)
at
com.dahl.common.servlets.HttpSubmit.doGet(HttpSubmit.java:123)
at javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet.java:740)
at javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet.java:853)
at
org.apache.tomcat.core.ServletWrapper.doService(ServletWrapper.java:404)
at org.apache.tomcat.core.Handler.service(Handler.java:286)
at
org.apache.tomcat.core.ServletWrapper.service(ServletWrapper.java:372)
at
org.apache.tomcat.core.ContextManager.internalService(ContextManager.java:79
7)
at
org.apache.tomcat.core.ContextManager.service(ContextManager.java:743)
at
org.apache.tomcat.service.http.HttpConnectionHandler.processConnection(HttpC
onnectionHandler.java:210)
at
org.apache.tomcat.service.TcpWorkerThread.runIt(PoolTcpEndpoint.java:416)
at
org.apache.tomcat.util.ThreadPool$ControlRunnable.run(ThreadPool.java:498)
at java.lang.Thread.run(Thread.java:484)
java.io.IOException: reading encoded JPEG Stream
[...]

----- EXCEPTION END -----

Linien "EvidenceLoader.java:88" i exception'en er linien
"image_encoder.encode(buffered_image)" i servlet'en

Hvis jeg bliver ved med at fremprovokere exception'en går webservere
pludselig ned. Jeg får Windows fejl beskeden: "The application
javaw.exe has generated a critical error and will be shut down.."

Jeg har prøvet at fange exception'en i min servlet med webservren går stadig
ned.

Hvad er det der sker? Er det fordi Tiomcat ikke kan håndtere
java.net.SocketException når den streamer binære data? Hvad kan jeg gøre for
at forhindre at webseveren går ned?

Jeg er fuldstænding på bar bund så atl hjælp er velkommen.

På forhånd tak
Dahl

Fra : Frank Hahn

Dato : 03-10-02 14:19

"Dahl" <[SPAM]jc[REMOVE]@[remove]jai.com[spam]> wrote in message
> Hej
>
> Jeg arbejder på et project som benytter Tomcat som webserver
>
> Jeg har lavet en simple servlet som kan streame et jpg billede til en
> browser. Den relevante del af koden er listed her:

<snip>

> [...]
> javaw.exe has generated a critical error and will be shut down.."
>
> Jeg har prøvet at fange exception'en i min servlet med webservren går

Se DET er jo en skidt ting. Jeg arbejder selv med Tomcat og fejlen gives
også,
hvis en bruger sender et request og ikke kan klare ventetiden og bruger
Refresh.

Hvilken version af Tomcat benytter du ? (den information manglede)

/Frank

Fra : Dahl

Dato : 04-10-02 08:23

Ups sorry. (o:

Det er version 3.2.1 af Tomcat. Jeg ved godt at den er oldgammel, men da den
er indlejret i vores java frontend application er den desværre ikke så let
at få opdateret/udskiftet.

Da tid samtidig ikke er det der er mest af i projektet ville det være fedt
at høre om det kan bekræftes at fejlen er blevet rettet i senere versioner.

Du siger at du har oplevet problemet med almindelige requests. Hvilken
Tomcat version var det?

Vh

Dahl

Fra : Frank Hahn

Dato : 04-10-02 16:44

> [...]
versioner.

> Du siger at du har oplevet problemet med almindelige requests. Hvilken

(Den som er bundlet med JBoss 2.4.4)

3.2.3, men den er ikke så vidt jeg ved crashed.
Men nu sender vi heller ikke så forfærdelig meget
binære data ud gennem den.

Men den får masser af socketexceptions, når brugeren
kapper forbindelsen. <- Det var problemet, sådan da.

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med svar på hvorvidt
problemet er blevet løst i de senere versioner.

God weekend,
/Frank

Fra : Jonathan Stein

Dato : 03-10-02 14:32

Dahl wrote:

> Hvis jeg bliver ved med at fremprovokere exception'en går webservere
> pludselig ned. Jeg får Windows fejl beskeden: "The application
> javaw.exe has generated a critical error and will be shut down.."

Hmm, "javaw.exe"? Her er det bare "java.exe", der kører Tomcat.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Dahl

Dato : 04-10-02 08:26

Tomcat serveren (v 3.2.1) er indlejret i vores java frontend application og
det er i den forbindelse det er blevet valgt at benytte "javaw.exe". Men det
burde vel ikke gøre nogen forskel vel?

vh
Dahl

Fra : Jonathan Stein

Dato : 04-10-02 11:07

Dahl wrote:

> Tomcat serveren (v 3.2.1) er indlejret i vores java frontend application og
> det er i den forbindelse det er blevet valgt at benytte "javaw.exe". Men det
> burde vel ikke gøre nogen forskel vel?

Næ, det _burde_ vel ikke betyde noget... Det er lidt kedeligt at sidde med
problemer, som måske allerede er løst - derfor ville jeg da overveje at lave et
system, hvor I nemt kan opgradere med nye versioner af Tomcat.
Jeg har dog ikke noget kvalificeret gæt på om problemet skulle være løst.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : joje

Dato : 07-02-03 15:14

)
> [...]
gøre for
> at forhindre at webseveren går ned?
>
> Jeg er fuldstænding på bar bund så atl hjælp er velkommen.

Jeg har løst problemet ved at lave return; eller flush.

/Johnny

http://www.kandu.dk/