deprecation ved tilgang til højden på tit
Fra : Tonny Gregersen

Dato : 03-10-02 13:51

Hej

Jeg har et lille spørgsmål ang. et "skønhedsproblem".

Jeg har lavet et lille program vha. Swing. For at GUI'en skal starte op
i en vis størrelse, så sætter jeg størrelsen af min frame vha.
"frame.setSize(x_size,y_size)". Da "frame.setSize()" sætter størrelsen
af framen uden titlebaren, bør man trække størrelsen af denne fra
"y_size" for at winduet får den ønskede størrelse.

Hvis man har en frame kaldet "frame", så er det muligt at få størrelsen
på titlebaren med "frame.insets().top". Dvs. at størrelsen på winduet
kan sættes med "frame.setSize(x_size,y_size-frame.insets().top)".

Mit problem er imidlertid at java's kompiler kommer med en "deprecation"
(misbilligelse), når man anvender "frame.insets().top" til dette. Denne
kan man selvfølgelig kan vælge at se bort fra, men jeg vil nu helst
undgå dem.

Mit spørgsmål er, om der er en smukkere måde at gøre det på, som Java's
kompiler er mere tilfreds med?

Jeg ved godt, at man kan vælge ikke at bekymre sig over, om det er
framen og ikke vinduets størrelse, som man sætter. Jeg syntes dog, at
det er "kønnere" at sætte vinduets størrelse, derfor har jeg dette
spørgsmål ang. mit lille "skønhedsproblem".

Med venlig hilsen
Tonny Gregersen

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 03-10-02 14:44

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, Tonny Gregersen
<tonnyg@kom.auc.dk> just offered me, he muttered some weird stuff, and
I had to correct this gibberish:

> [...]
>(misbilligelse), når man anvender "frame.insets().top" til dette. Denne
>kan man selvfølgelig kan vælge at se bort fra, men jeg vil nu helst

Prøv at brug frame.getInsets() i stedet for frame.insets()

Følgende er fra JavaDoc'en:
:insets()
:Deprecated. As of JDK version 1.1, replaced by getInsets().

<URL:http://java.sun.com/j2se/1.4.1/docs/api/>
--
Nano Martin Mouritzen Phone +45 27105580
Vesterbrogade 30C. 2. Programmer Advanced Simplicity

Fra : Tonny Gregersen

Dato : 03-10-02 15:21

Martin Mouritzen wrote:

> Prøv at brug frame.getInsets() i stedet for frame.insets()
>
> Følgende er fra JavaDoc'en:
> :insets()
> :Deprecated. As of JDK version 1.1, replaced by getInsets().

Oki. Jeg vidste ikke, at den var blevet erstattet med getInsets(), men
jeg kan godt se i API'en, at du har ret i, at det er sket. Jeg har
udskiftet insets() med getInsets(), hvilket løste mit problem.

Tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Tonny Gregersen