Andet telekom.
jakjoe 1141
Benjamin... 1084
Lille fax med telefonsvarer
Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 03-10-02 13:14

Hejsa.
Jeg vil lige høre jer til råds om i kender til en god fax, som i kunne
anbefale mig at kigge på....

Min ellers så trofaste kombinerede fax/telefonsvarer brændte af for
nogle dage siden. Og det var med stikflamme og røgsøjle. Heldigvis var
jeg hjemme da det skete, så det udviklede sig ikke til noget
alvorligt.

Nå, men nu skal jeg altså have fundet mig en ny fax/telefonsvarer, og
mit eneste reelle krav til den er, at det ikke må være for stort et
lokum. Jo mindre, jo bedre. Og så skal den også have telefonsvarer.
Mit behov er hovedsagligt afsendelse af fax. Jeg modtager ikke ret
meget, så det er ikke så vigtigt om det er thermorulle-papir eller
andet. Faktisk vil jeg tro at en blækpatron-fax vil være en ulempe, da
den måske når at tørre ud inden jeg får modtaget den næste fax.

Men jeg har søgt en del på nettet, og synes ikke lige at jeg kan finde
noget der er ret meget mindre end et halvt udhus.
Jeg så engang (for et års tid siden) en fiks sag i en Telebutik. Den
mindede meget om nogle franske Sagem faxer. Men de ser ikke ud til at
kunne støves op noget sted mere.

Men har i noget godt bud på en rimelig lille fax?

M.v.h. Mikael

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 04-10-02 11:42

Mikael> Nå, men nu skal jeg altså have fundet mig en ny fax/telefonsvarer, og
Mikael> mit eneste reelle krav til den er, at det ikke må være for stort et
Mikael> lokum. Jo mindre, jo bedre. Og så skal den også have telefonsvarer.
Mikael> Mit behov er hovedsagligt afsendelse af fax. Jeg modtager ikke ret
Mikael> meget, så det er ikke så vigtigt om det er thermorulle-papir eller
Mikael> andet. Faktisk vil jeg tro at en blækpatron-fax vil være en ulempe, da
Mikael> den måske når at tørre ud inden jeg får modtaget den næste fax.

Mikael> Men jeg har søgt en del på nettet, og synes ikke lige at jeg kan finde
Mikael> noget der er ret meget mindre end et halvt udhus.
Mikael> Jeg så engang (for et års tid siden) en fiks sag i en Telebutik. Den
Mikael> mindede meget om nogle franske Sagem faxer. Men de ser ikke ud til at
Mikael> kunne støves op noget sted mere.

Mikael> Men har i noget godt bud på en rimelig lille fax?

Jeg købte en Brother T-76.
Den bruger en slags karbonpapir på rulle.
Det er nok lidt dyrt, men hvis man ikke sender så meget er det godt fordi det
ikke tørrer ud.

--
Niels Elgaard Larsen
email: elgaard@diku.dk <URL:http://www.agol.dk/elgaard>

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 04-10-02 14:26

On 04 Oct 2002 12:42:05 +0200, Niels Elgaard Larsen <elgaard@diku.dk>
wrote:

>Jeg købte en Brother T-76.

Ja, jeg har selv luret lidt på den på diverse netsider, men har ikke
set den i virkeligheden. Hvordan er kvaliteten af den? Virker den
solid eller er det noget knirkende plasticskrammel?
Hvordan er lydkvaliteten i telefonsvareren?

Og forresten: Kan man indstille hvor mange ring der skal gå, før den
tager linjen?

>Det er nok lidt dyrt, men hvis man ikke sender så meget er det godt fordi det
>ikke tørrer ud.

Du mener forhåbentlig modtager i stedet for sender, ikke?
M.v.h. Mikael

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 09-10-02 14:19

Mikael> On 04 Oct 2002 12:42:05 +0200, Niels Elgaard Larsen <elgaard@diku.dk>
Mikael> wrote:

> [...]

Mikael> Ja, jeg har selv luret lidt på den på diverse netsider, men har ikke
Mikael> set den i virkeligheden. Hvordan er kvaliteten af den? Virker den
Mikael> solid eller er det noget knirkende plasticskrammel?

Det er jo mest plastic. Men den virker solid.
Mikael> Hvordan er lydkvaliteten i telefonsvareren?

Den er god nok.

Mikael> Og forresten: Kan man indstille hvor mange ring der skal gå, før den
Mikael> tager linjen?

Ja.

Mikael> Du mener forhåbentlig modtager i stedet for sender, ikke?

Jo

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 13-10-02 18:06

On 09 Oct 2002 15:19:10 +0200, Niels Elgaard Larsen <elgaard@diku.dk>
wrote:

>Det er jo mest plastic. Men den virker solid.

Alene det at det er plastic gør ikke noget. Men mange kan lave noget
ordentligt ud af det, men der er så sandelig også dem, der kun kan få
det til at være det værste usammenhængende skrammel.

Men jeg lagde vejen forbi en Elgigant forleden, og kiggede på en ved
selvsyn. Og den så ud til at være god og solid...... og ikke fylde så
meget, som jeg kunne frygte.

Så nu står der sådan en i min reol

M.v.h. Mikael

--