Offrødder - så skal ideerne på bordet...
Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 03-10-02 13:05

Der må da være nogen offrødder der ude, der har gåetog spekuleret over at
bygge en wannabe supermotard...

Lige for tiden er det en TDR125R (stort set identisk med DT125R
kåbe/køler/forgaffel vandring til forskel) der ligger splittet ad i 10.000
dele over hele kbh jeg har fingrene i..

Er der nogen der har nogen ideer til hvad for en USD forgaffel man kan få
til at passe med rimelighed i sådan en sag?

Pein har fået en 610'er ned i, men jeg har en eller anden ide om at
vandringen er for lang på sådan en sag til at den vil være god som
motard?...

Lige nu ligger den splittet ad.. hvilket den har gjort i ca. ½ år ;)..
mangler en ny cyllinder da den er på sidste over str. Andre ideer til hvad
jeg skal gøre ved den?

Skal også bruge et nyt styr, da det gamle har været bøjet efter lidt ....
øhh.. asfalt eksem ;).. Hvor køber offrødderne ind henne??? ..

Så engang en fra dansk enduroklub der trænede i nautilus i ballerub
(træningscenter)... tror det var en yamaha TT 400/600... nogen idee om han
læser med her? ville gerne vide hvad det var for et styr..

Mikkel...

... der er blevet træt af std. cykler...

TDR - med storhedsvanvid ... og snart den anden cykel i dk med tectyl
hulrumsbemaling ;)

cykel til salg:
www.nitten.dk/bike

Fra : wheeler

Dato : 03-10-02 15:52

"Mikkel Knudsen" <mikkel@[nospam]nurv.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har nogen ideer til hvad for en USD forgaffel man kan få
> til at passe med rimelighed i sådan en sag?

Spændende projekt!

Såfremt det bliver en realitet vil jeg gerne overtage din aflagte forskærm?

Wheeler

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 04-10-02 03:49

"wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

> Spændende projekt!
>
> Såfremt det bliver en realitet vil jeg gerne overtage din aflagte

Snakker vi forskærmen til hjulet, eller vindskærmen over instrumenterne?

Mikkel - med knækket vindskærm

Fra : Bernhard

Dato : 17-10-02 12:36

"Mikkel Knudsen" <mikkel@[nospam]nurv.dk> wrote in message news:<anivio$2mjb$1@news.cybercity.dk>...
> "
> Mikkel - med knækket vindskærm

Tillader mig at vende tilbage, hvis jeg ikke kan redde/fikse min
nuværende forhjulsforskørm (der er antydning af dybe flækker ved
befæstningerne. Jeg var så dum at pille det originalt monterede sorte
tape af som åbenbart bruges til at "stabilisere" omkring hullerne) ;-(

Mvh

Wheeler

Fra : Pein

Dato : 03-10-02 17:26

"Mikkel Knudsen" skrev ...
> Der må da være nogen offrødder der ude, der har gået og spekuleret
> over at bygge en wannabe supermotard...

Dem er der faktisk så mange af, at de har tiltusket sig deres egen plads i
Dansk Offroad MC Klubs blad. Og Rittig er een af dem, så der kommer nok
snart et indlæg derfra.

> Pein har fået en 610'er ned i, men jeg har en eller anden ide om at
> vandringen er for lang på sådan en sag til at den vil være god som
> motard?...

Og det er ikke bare millimeter vi snakker om. Den er flere centimeter
længere end den originale forgaffel på en DT-R, som jeg går ud fra er
længere end forgaflen på en TDR.
Jeg måtte ud at finde et nyt stykke brænde til at sætte mellem forhjul og
forskærm når jeg kører rundt med den på trailer. (for ikke at trykke
forgaflen sammen i flere timer).
Den er KANON i terræn.

> Lige nu ligger den splittet ad.. hvilket den har gjort i ca. ½ år ;)..
> mangler en ny cyllinder da den er på sidste over str. Andre ideer til hvad
> jeg skal gøre ved den?

Mindre hjuldiameter og slicks?

> Så engang en fra dansk enduroklub der trænede i nautilus i ballerub
> (træningscenter)... tror det var en yamaha TT 400/600... nogen idee
> om han læser med her? ville gerne vide hvad det var for et styr..

Folk der kører enduro har ofte flere cykler, så det er jo ikke til at blive
klog på. Der er ingen i DEK (Dansk Enduro Klub) der kører enduroløb på en
TT600, men det skulle ikke undre om een af os havde sådan een som
"gademaskine". Henrik Nielsen stiller nogen gange op på en TT350'er. Den
ligner noget der har været stjålet, er gået på omgang og er fundet i en skov
tre år efter. Kan det være den

Mvh. Niels Pein
Kasserer i DEK - tjek på medlemsstatus.

Fra : Claus Rittig

Dato : 03-10-02 19:23

"Pein" <niels@pein.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> Dem er der faktisk så mange af, at de har tiltusket sig deres egen plads i
> Dansk Offroad MC Klubs blad. Og Rittig er een af dem, så der kommer nok
> snart et indlæg derfra.

Næh...
Jeg sad og tænkte "TDR... Motard... Hvad er det lige der skal bygges om?"
Den har da 17" hjul og stor skive foran, ikke?

Jeg har et Motard kit til min KTM 380cc 2-takter. Et komplet sæt 17" hjul
med 320mm skive om næsten nye dæk gav jeg 1500,- for, og så yderligere
1500,- til en ven der lavede de nødvendige bøsninger, beslag, aksler,
kædehjul... Så alt i alt har jeg nu et hjulsæt der kan monteres på 20
minutter (hvis jeg giver mig god tid) til den latterlige pris af 3.000 kr.
Og en KTM EXC 380 er ganske ferm som hygge-Motard, de ca. 60 - 65 hk
kombineret med den gevaldig store forbremse og en vægt på 102 kg gør, at det
er svært at holde begge hjul på jorden på samme tid, og tophastigheden
ligger hinsides 150. Jeg ved ikke precis hvor meget den kan rende, men der
er nogle gode lange spring i sådan en enduro-gearkasse. Herligt apparat.
Jeg har ikke prøvet om sættet også passer på min nye KTM SX 250, men mon
ikke de gør? Det kan nok også være lige meget, der er mest skud i 380'en, og
den er jo indregistreret.

Rittig

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 04-10-02 03:43

> [...]
> ikke de gør? Det kan nok også være lige meget, der er mest skud i 380'en,

Se - det er der det begynder at blive sjovt

men SU og danske afgifter gør sådan nogen maskiner til en fjern drøm

hvis da ikke der er nogen der skulle købe en harley davidson fra 1942?

den kan bruges som havetraktor - skal nok lave trækket til den.. - den
har allerede john deer lyden

Mikkel - på SU

Fra : Claus Rittig

Dato : 04-10-02 15:49

> men SU og danske afgifter gør sådan nogen maskiner til en fjern drøm

Bare rolig, der kommer et liv efter SU'en. Indtil da kan du drømme og
planlægge og designe og....

Rittig
(Som også havde motorcykler på SU engang)

Fra : Pein

Dato : 04-10-02 17:38

"Claus Rittig" skrev ...

> Rittig
> (Som også havde motorcykler på SU engang)

Jeg havde min CX650E al den tid jeg var på SU. Et sted mellem en trediedel
og halvdelen af de samlede udgifter gik til motorcyklen, så der skulle
spares på alt andet. Det blev der så.

/Pein

Fra : Jes Vestervang

Dato : 04-10-02 18:23

Pein wrote:

> [...]
>>
> Jeg havde min CX650E al den tid jeg var på SU. Et sted mellem en trediedel
> og halvdelen af de samlede udgifter gik til motorcyklen, så der skulle

Og jeg har Fazeren på SU. Den blev nu også købt (og betalt) inden jeg røg
på SU'en, men alligevel
Nåja, jeg snyder lidt og tager SU-lån hvor man får 2k kr/md. til 4% rente.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 05-10-02 09:02

> Rittig
> (Som også havde motorcykler på SU engang)

Naeh nej ikke kun en motorcykel på SU, men motorcykler Det er vel bare
et spørgsmål om prioriteter

/Anders - der er ved at lægge 30+m2 gulv i garagen - der skulle lige fyldes
30cm op hvor der var dybest for at få et plant gulv. Fuck sådan noget sand
er tungt i rengvejr.

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 04-10-02 03:41

> [...]
> Dansk Offroad MC Klubs blad. Og Rittig er een af dem, så der kommer nok

Ender med at jeg må ud og finde en DT-125R og lege med i mudret

> [...]
> Jeg måtte ud at finde et nyt stykke brænde til at sætte mellem forhjul og
> forskærm når jeg kører rundt med den på trailer. (for ikke at trykke

Det gættes desværre :(

> Mindre hjuldiameter og slicks?

'Slicks' er næsten på vej fra tyskland... 17" for/ bag std. hvis en gixxer
250 kan lave stoppies med dem, så burde sådan en letvægter her også...
og så er det til omkring 800 kr for et sæt!!!!

Har hørt underlige rygter om en der evt og måske kunne noget med at blæse og
forchrome fælgene uden at pille egerne af???... men det skal jeg lige have
fulgt op på

> [...]
> "gademaskine". Henrik Nielsen stiller nogen gange op på en TT350'er. Den
> ligner noget der har været stjålet, er gået på omgang og er fundet i en

Et eller andet sted lyder det ikke helt forkert... og med et klistermærke
over speedometeret???
Tror vist nok han var ude i DEK's stand til mc i øksenhallen sidste år?

Fra : Pein

Dato : 04-10-02 17:29

"Mikkel Knudsen" skrev ...

> Et eller andet sted lyder det ikke helt forkert... og med et klistermærke
> over speedometeret???
> Tror vist nok han var ude i DEK's stand til mc i øksenhallen sidste år?

Sikken et tilfælde! Det var Henrik også (lørdag og søndag, ikke fredag).
Nu kan jeg så overveje om jeg kan tillade mig at give dig hans telefonnr. -
det går nok, mail er afsendt.

Mvh. Niels Pein
Honda TransAlp
Yamaha (+Suzuki+Husqvarna) DT125R

Fra : Per M. Pedersen

Dato : 03-10-02 18:45

"Mikkel Knudsen" <mikkel@[nospam]nurv.dk> skrev i en meddelelse
> Der må da være nogen offrødder der ude, der har gåetog spekuleret over at
> bygge en wannabe supermotard...

Ja, wannabe er nok det rette ord for en 125´er i motard trim

> [...]
> Er der nogen der har nogen ideer til hvad for en USD forgaffel man kan få
> til at passe med rimelighed i sådan en sag?

Nu er størstedelen af de USD til lidt større cykler men en forgaffel fra en
RS 125 / AF1 kunne da bruges.

> [...]
>
> Lige nu ligger den splittet ad.. hvilket den har gjort i ca. ½ år ;)..
> mangler en ny cyllinder da den er på sidste over str. Andre ideer til hvad

Få Cross Jan her fra det nordjyske til at fikse skyllekanalerne i
cylinderen. Det er ikke dumt det han kan med dem. Og så har jeg jo en ekstra
cylinder...

> Skal også bruge et nyt styr, da det gamle har været bøjet efter lidt ....
> øhh.. asfalt eksem ;).. Hvor køber offrødderne ind henne??? ..

Køb et Renthal styr. Det kan købes gennem Søren Lindholt og det kan fåes i
mange forskellige farver eloxering.

> [...]
> (træningscenter)... tror det var en yamaha TT 400/600... nogen idee om han
> læser med her? ville gerne vide hvad det var for et styr..

Det kender jeg en anden Mikkel der også er

--
Med Venlig Hilsen
Per Milborg Pedersen...som ønsker held og lykke til med projektet

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 04-10-02 03:47

"Per M. Pedersen" <per_p@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse

> "Mikkel Knudsen" <mikkel@[nospam]nurv.dk> skrev i en meddelelse
> >

> Ja, wannabe er nok det rette ord for en 125´er i motard trim

hov hov!.. hvis jeg ikke husker helt galt har du faktisk boret den op for
mig en gang

> Nu er størstedelen af de USD til lidt større cykler men en forgaffel fra
en
> RS 125 / AF1 kunne da bruges.

DOOH!... hvorfor har jeg ikke selv været over og tænke i de baner ..
nogen der har sådan en stående der kunne tage målet på benene... så længe de
ikke er for tynde... en smule for tykke gør ikke noget.. bare ikke for
tynde...

> Få Cross Jan her fra det nordjyske til at fikse skyllekanalerne i
> cylinderen. Det er ikke dumt det han kan med dem. Og så har jeg jo en
ekstra
> cylinder...

En ekstra cyllinder??... se DET lyder interesseant !... de koster sådan ca
en bondegård + det løse for nye *g*

> Køb et Renthal styr. Det kan købes gennem Søren Lindholt og det kan fåes
> mange forskellige farver eloxering.

Smider ham lige en mail .. thanks

> Det kender jeg en anden Mikkel der også er
>

> --
> Med Venlig Hilsen
> Per Milborg Pedersen...som ønsker held og lykke til med projektet

Mikkel - med krydsede fingre og ... well.. der kommer nok billeder en gang
når den er lavet færdig - så kan i grine sammen med mig *G*

Fra : Per M. Pedersen

Dato : 04-10-02 14:54

> "Per M. Pedersen" <per_p@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse

> at

> hov hov!.. hvis jeg ikke husker helt galt har du faktisk boret den op for
> mig en gang

I´m afraid you have mistaken me fore someone else....

> [...]
de
> ikke er for tynde... en smule for tykke gør ikke noget.. bare ikke for

Jeg skal da gerne tage målene når jeg en dag kommer ud på mit fjernlager.
Jeg har vist lidt travlt i dag og i morgen men søndag kunne det være at jeg
når det.

> ekstra
> >

> En ekstra cyllinder??... se DET lyder interesseant !... de koster sådan ca
> en bondegård + det løse for nye *g*

Ja, og min koster kun en længe + en ladeport med dør i den ene halvdel.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 08-10-02 08:22

Per M. Pedersen wrote ...

> "Mikkel Knudsen" <mikkel@[nospam]nurv.dk> skrev i en meddelelse

> Det kender jeg en anden Mikkel der også er

Han er vist bare nærmest træt...
Hvem f*nden kunne vide at bagfælgen var en 18"?

Og faktisk mistænker jeg stadig den breaker i England for at være
blind, for alle de MC revyer jeg har kunnet finde siger at ZXR400 kører
med 17" både for og bag.

--
Mikkel
MZ Skunkworks

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 04-10-02 09:51

> TDR - med storhedsvanvid ... og snart den anden cykel i dk med tectyl
> hulrumsbemaling ;)

Der er med garanti flere - f.eks min

/A