Tur til Østrig i efterårsferien
Fra : Robin

Dato : 03-10-02 12:33

Vi køre i efterårsferien en tur til Østrig.
Er der nogle af jer der kender nogle flotte natursteder? (vandfald, grotter, og andre steder)
Vi køre fredag i vores autocamper, og vender snuden hjem af fredag ugen efter.

Håber at der nogle der nogle forslag

Mvh Robin

Fra : PHK

Dato : 03-10-02 14:25

"Robin" <robin@ddd.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Østrig er kæmpestort :)

Hvor har I tænkt jer at køre hen?

Jeg vil da starte med at anbefale sydøstligste del af tyskland til en
start - Kehlstein, f.eks., hvortil Hitler inviterede udenlandske politikere
for at imponere dem (og det lykkedes - det er skide flot dernede).

Ikke langt derfra - og det er i Østrig :) - er der Eisriesenwelt, hvor der
er minusgrader året rundt. Husk varmt tøj, det foregår inden i Alperne :)

--
_
|_|

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 03-10-02 16:08

"PHK" <phk_STOPSPAM@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
politikere
> for at imponere dem (og det lykkedes - det er skide flot dernede).

Enig, Kehlstein er et sjovt sted at besøge, men det skal være klart vejr,
hvis man skal have det maksimale ud af det. Der er jo ikke meget ved at stå
på en bjergtop midt i en sky!
Derudover kunne I evt. besøge Camping Woferlgut ved Bruck lige syd for Zell
am Zee.. Ca. 8 km fra Bruck ligger Kaprun, hvorfra man kan komme op til den
evige sne i ca. 2.500 meters højde, så der er snesikkert - også om sommeren.
Ved Kaprun kan man også besøge en Klam (slugt ind i bjergene). En god lille
og meget flot gåtur, med vand der løber under en indtil man kommer op til en
mindre dæmning.
Af seværdigheder kan i øvrigt nævnes Grossglockner (vejen derop starter 200
m fra pladsen) (ej passerbar om vinteren, da der kan ligge op til 15 m sne
på vejene) Krimmler vandfaldene ca. 50 km væk og er Europas største
vandfald. Tag traveskoene med hvis I vil helt op til toppen, da det er en
lang tur, hvor man hele tiden går lige ved siden af vandet.

Kurt

Fra : Robin

Dato : 03-10-02 16:34

Jeg ved godt at Østrig er stort. Vi har tænkt at køre ind ved Kufstein, og køre igennem Tirol over til Bodensee.
Vi har været der de sidste 6 år, men mangler nogle ny stader at se.
Jeres forslag lyder godt. Kom endeligt med flere.

På forhånd tak
Robin

Fra : Robin

Dato : 03-10-02 16:40

Hej PHK

Kan du uddybe hvor Eisriesenwelt ligger som du skriver er Østrig stort

Robin

Fra : PHK

Dato : 03-10-02 18:01

"Robin" <robin@ddd.dk> skrev i en meddelelse
Hej PHK

Kan du uddybe hvor Eisriesenwelt ligger som du skriver er Østrig stort

Jeg tør næsten ikke skrive det :)

http://www.eisriesenwelt.at/

;)

--
_
|_|

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 03-10-02 21:24

"Robin" <robin@ddd.dk> skrev i en meddelelse
Hej PHK

Kan du uddybe hvor Eisriesenwelt ligger som du skriver er Østrig stort

Det er ca. 50 km øst for Zell am Zee.
Hvis i vil køre ind ved Kufstein og vil mod Zell am Zee/Bruck, kan i køre
via St. Johan in Tirol og over til Saalfelden. Lidt uden for Saafelden
ligger i øvrigt en af Europas længste slædebaner. Så vidt jeg husker er den
ca. 1,5 til 2 km lang. Virkelig sjov for barnlige sjæle. Det er en af de
såkaldte bobslædebaner, hvor man kører på en glasfiberbane.
I Zell am Zee kan man bl.a. tage en tur op på bjerget Schmittenhöhe, hvorfra
der er en fantastisk udsigt i alle retninger. Man kan i klart vejr se både
til Tyskland og til Schweiz. Man skulle angiveligt kunne se Mont Blanc
derfra også, men det er dæleme svært på en afstand at kende det ene bjerg
fra det andet, selv om der på toppen findes tegninger, således at man skulle
kunne identificere de enkelte bjerge fra hinanden. Vi bildte os selv ind, at
vi kunne se Mont Blanc, men tvivlen nager stadig
Alt i alt et pragtfuldt område ikke mindst fordi, man ligger lige i et kryds
af bjerge, således at man kan køre i alle retninger og ikke først skal ud
fra en dal, for at komme ud og opleve noget.
Hvis i beslutter jer for Kehlstein også, vil jeg foreslå den til hjemturen.
Så vidt jeg husker tager det ca. 1,5 - 2 timer fra Zell am Zee. Sørg for at
det er et godt trækdyr, hvis i tager den første vej ned fra Berchtesgarten
og op til Kehlstein, da der er op til 27 % stigning inden I når op til
busholdepladsen, hvorfra man skal køre med bus det sidste stykke.
Hvis man fortsætter gennem byen går der en anden vej op til stedet, og der
er ikke så stor en stigning.
Husk også Königsee og saltgruberne, hvis I er i området. Dem har vi ikke
selv nået endnu, da turen op til Kehlstein tager noget tid.

Kurt

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 03-10-02 21:52

"Robin" <robin@ddd.dk> wrote in message
[...]

===================

Hej Robin.

Det kan du tro der er.

Jeg var med kæresten på ferie i Østrig i sommerferien og vi havde en
pragtfuld tur.

Jeg vil klart foreslå at I tager Saltzburgområdet, da Wien og omliggende
områder er ret flade, da Wien ligger på Po-sletten (har jeg ladet mig
fortælle).

Salzburgområdet derimod er bjergrigt og et aldeles naturskønt område.

Du kan se billeder fra vores ferie på:

<http://www.furnituretiger.dk/austria.htm>
Det er en samlet oversigt over hvad jeg tog af billeder dernede.

<http://www.furnituretiger.dk/images/austria/2/page_01.htm>
Dette link er til 1. galleri af billeder fra en tur til Grossglockner.

<http://www.furnituretiger.dk/images/austria/3/page_01.htm>
Dette link er til 2. galleri af billeder fra en tur til Grossglockner.

<http://www.furnituretiger.dk/images/austria/4/1/page_01.htm>
Dette link er 1. galleri af billeder fra turen til Burg Hohenwerfen.

<http://www.furnituretiger.dk/images/austria/4/2/page_01.htm>
Dette link er 2. galleri af billeder fra turen til Burg Hohenwerfen - en
middelalderborg der er helt fantastisk.

<http://www.furnituretiger.dk/images/austria/5/page_01.htm>
Dette link er til billeder fra vores tur til Königssee i
Berchtesgaden-området i sydtyskland - et pragtfuldt område.

<http://www.furnituretiger.dk/images/austria/6/page_01.htm>
Dette link er til vores billeder fra Kehlsteinhaus i Berchtesgaden-området -
skøn natur, men det kræver godt vejr - skyer er der ikke meget ved at kikke
på...indefra!

<http://www.furnituretiger.dk/images/austria/7/page_01.htm>
Dette link er fra vores tur til Burg Hohensalzburg i Salzburg - skøn gammel
borg!

Iøvrigt kan jeg da anbefale Camping Nord Sam - jeg syntes vi fik en fin
behandling der, og det var til at betale. Faciliteterne var osse okay.
Desuden kan jeg anbefale følgende links til Salzburg og omegn:

<http://www.salzburg.com>
En generel infoside om Salzburg og omegn.

<http://www.showcaves.com/english/at/index.html>
Et klikbart kort over Østrig, med miner og huler.

<http://www.salinen.com/tourismus.html>
Saltminer i området omkring Salzburg.

Håber at I kan bruge noget af alt det her til noget, og at I får en dejlig
tur.

Venlig hilsen Aragorn_dk, der blev ret bidt af Salzburg og omegn - hvis det
ikke sku' være gået op for nogen her... ;oD

Fra : Jens Palmqvist

Dato : 07-10-02 00:47

"Robin" <robin@ddd.dk> skrev i en meddelelse
Vi køre i efterårsferien en tur til Østrig.
Er der nogle af jer der kender nogle flotte natursteder? (vandfald, grotter,
og andre steder)

Et godt forslag: Snyd ikke jer selv for en fantastisk oplevelse, tag en tur
med toget på Semmering-banen med alle dens mange tunneller og viadukter på
strækningen Gloggnitz- Mürzzuschlag (udråbt til UNESCO-verdenskulturarv).
Oplysninger kan findes på "Die Bahn Über den Semmering
(http://members.aon.at/semmeringbahn/)" og Österreichisches Bundes Bahn ÖBB
(http://www.oebb.at/). Iøvrigt kan vi anbefale EUROPA-Camping i Langenwang
mellem Mürzzuschlag og Graz, de har ingen hjemmeside, men der er bare
dejligt hos familien Schitter! God tur!
Mvh.
Jens

Fra : palmqvist2000

Dato : 07-08-03 10:06

"Jens Palmqvist" skrev d. 07-10-02 00:47 dette indlæg :

> "Robin" <robin@ddd.dk> skrev i en meddelelse

Europa Camping i Langenwang har fået en hjemmeside:
http://www.motorradfuehrer.at/betriebe/europa_camping/ , og Die
Semmeringbahn har fået ny adresse:
http://www.breitenstein.at/neu/semmeringbahn1/semmeringbahn.htm

Mvh
Jens

http://www.kandu.dk/

Fra : Robin

Dato : 21-10-02 16:36

Hej
Tak for jeres indlæg, Vi besøgte Eisriesenwelt, samt kørte over Alpevejen ved Gr. Glockner. Samt besøgte Kehlstein. Vores tur var virkelig god.
Endnu engang tak for jeres indlæg.

Mvh Robin

Fra : PHK

Dato : 23-10-02 08:39

Hej
Tak for jeres indlæg, Vi besøgte Eisriesenwelt, samt kørte over Alpevejen
ved Gr. Glockner. Samt besøgte Kehlstein. Vores tur var virkelig god.
Endnu engang tak for jeres indlæg.

Jamen hov - så let slipper du ikke. Fortæl lidt om turen :)
Hvordan var udsigten på Kehlstein?
Var der kodt i Eisriesenwelt (da jeg var der sidste gang var der kun lige
under frysepunktet)?

Mvh Robin

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 24-10-02 05:23

"PHK" <phk_STOPSPAM@esenet.dk> wrote in message

> [...]
> Hvordan var udsigten på Kehlstein?
> Var der kodt i Eisriesenwelt (da jeg var der sidste gang var der kun lige

Hej igen.

Jeg vil da klart osse gerne høre mere om jeres tur da.
Da jeg selv har været i samme område i sommer er jeg da nysgerrig

MvH Aragorn_dk

Fra : Robin

Dato : 24-10-02 08:44

Hej

Her har en lille beskrivelse af vores tur.

Statede fra Århus fredag, røg ind i en af de støreste køer jeg har oplevet ved Elbtunnel. 18 Km kø. Ellers gik hele turen syd på uden problem. Lørdag aften kørte vi ind på campingpladsen Camping Schwarzsee i Kitzbuhel. Der blev vi ikke tilkoblet strøm ( Da vi køre i autocamper er det ikke helt så nødvendigt, har lige skaftet fra CV til AC). På denne plads kommer vi aldrig igen. Prisen var utrolig høj i forhold til normal priser i Østrig. 2 Voksne, 2 børn, og en autocamper (uden strøm) 45 Euro.

Næste dag kørt vi til Zell am See, der valgte vi campingpladsen Seecamp.
Vi fik en plads helt ned til søen, der var bare 10 m fra os til vandkanten. Bad, wc, og andre faciliteter var i prima kvalitet. Prisen her var for 2 dage 52 Euro med strøm. Denne plads vil vi godt bruge igen.

Vi besøgte byen Zell am see, det er en by der bære præg af mange turister, men på denne årstider er der ikke ret mange. Sommeren er slut, og vinteren er ikke begyndt.
Så alle steder trode folk at man var indfødt. Snakkede bare løst på Østrigstysk.

Efter at børnene havde leget en del ved søen, og vejret var blevet klart, beslutede vi os for at køre op til Gr. Glockner.
Denne tur var helt fantastisk. Vi startede om morgen, og turen varede hele dag ( søle 120 km) Temp der oppe var ca 7-12 Grader, men der var optil 1,5 meter sne. Det er en tur som vi gerne laver om igen. Men vores søn var meget ked af at han ikke så et mumeldyr. Heldigvis fandt jeg et kranium fra en, så dette fik han.
Vores auto camper er 10 år gammel og klarede tur uden problemmer( men problemt kom senere). Jeg tro også, at hvis man måtte, kunne jeg også have kørt vores CV over der, mere stejlt er der ikke.

Dagen efter besøgte vi Eisreisewelt. Hvis min kone kendte vejen der op var vi ikke kommet der op. Det er en prøvelse for folk der lider af højteskræk. Men vi kom der op. Guiden var utrolig fortællende og vi fik mere afvide på engelsk end de andre fik på tysk. (kan også tysk) Temperaturen var lige under frysepunktet. Jeg syntes at det var en god tur. Men hvis man vil se en rigtig flot grotte, skal men besøge Postonja grotterne i Slovenien i stedet. Her klarede autocamperen også med ledthed de 21% stigning.

Dagen efter besøgte vi Kehlstein det var ligesom vores sidste besøg der.

På vej hjem besøgte vi Dachau (KZ lejre). Det er grufuldt at gå der og se det, og tænke på havad der er hent for så mange mennesker på dette areal. Stedet er helt sikker et besøg vær. Dog skal det siges at stemningen ikke feststemning bagefter.

Der efter kørt vi nord på til Bremen hvor vi lige skulle besøge Dreyer Freiseitwelt ( Fritids/Camping butik), som vi havde fået anbefalet. Hvis Man gerne vil kunne se alle de ting der findes inden for Campingudstyr er det stedet. Prisen er som vi alle ved lavere end i DK.

Og nu var det bare hjem over. Børnene savnede der dyr. ( Hunden var med på turen)
Utroligt lige meget om det er 1 uge eller 3 uger vi er afsted, savner børnene først deres dyr når vi er på vej hjem.

Ialt gik vores tur rigtigt godt. Dagen efter skulle jeg lige køre en tur i autocamperen, Hvad var der sket? Køleren var utæt. Jeg tro det skyldtes det høje tryk over Gr. Glockner hvor den smid ca 2 L vand, på grund af trykket(2500 m o h), ikke fordi den var varm. så ny køler har den fået.
Vi oplevede både kulde og varme på denne tur, fra -2 til 24 grader.

Denne tur var vores føste rigtig tur i vores autocamper (udover weekends). Vi er rigtige glader for vores skift fra campingvogn til autocamper. Bare det at have det hele med hele tiden. Er man sulten, eller skal have noget tørt tøj på er det jo der. Man skal ikke pakke som når man skal på tur fra campingvognen.

Mvh Robin

Fra : Gismo

Dato : 23-10-02 15:35

Robin wrote:
> [...]
> anbefalet. Hvis Man gerne vil kunne se alle de ting der findes inden
> for Campingudstyr er det stedet. Prisen er som vi alle ved lavere end

Har du en adresse, ruteplan eller en web - adresse?

Mvh Gismo.

Fra : Robin

Dato : 24-10-02 19:58

> Har du en adresse, ruteplan eller en web - adresse?
>
> Mvh Gismo.

Prøv dette link http://www.freizeitwelt-dreye.de/

Mvh Robin