Properties på kontroller
Fra : Betina Y Andersen

Dato : 03-10-02 09:48

Hvordan kan jeg kodemæssigt i VB6 checke om en given kontrol har en property
"Locked"?

mvh Betina

Fra : Mads Chr. Olesen

Dato : 03-10-02 13:08

Svjv. kan du ikke checke om en kontrol har en vist property (f.x. "Locked").
Men du burde kunne checke kontrollens type vha. TypeName(), der returnerer
en streng der indeholder objektets type, den kan du så checke med en if
eller en select case osv.

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 03-10-02 15:39

Betina Y Andersen skrev:
> Hvordan kan jeg kodemæssigt i VB6 checke om en given kontrol har en
property
> "Locked"?

Denne lille stump kode burde kunne klare enhver kontrol og enhver
egenskab (eng. "property"):

Function HasProperty(ByVal cControl As Object, ByVal sProperty As
String) As Boolean
On Error Resume Next
CallByName cControl, sProperty, VbGet
HasProperty = Err.Number <> 438