VueScan problemer
Fra : Jonas Voss

Dato : 03-10-02 00:06

Skulle lige scanne noget i dag og startede VueScan som sædvanlig. Jeg
har ikke brugt det siden jeg opdaterede til Jagwire, og det viste sig
at der er et problem med at få applikationen til at køre.

Jeg starter programmet, hvorefter VueScan splash-skærmen kommer frem.
Dernæst et blank gråt vindue med titlen VueScan efterfulgt af
versionsnummeret.

Det er så her der ikke sker mere. I top kan jeg se, at programmet æder
alt mellem 30%-94% CPU-kraft, og disken knokler afsted i G4'eren under
bordet. Alt andet virker fint, om end stærkt mærket af den lidt
grådige process VueScan kaster sig ud i.

Jeg har slettet vuescans filer fra Preferences-mappen, men det lader
ikke til at resultere i det ønskede udfald. Jeg har ladet
applikationen gøre sin ting i et kvarters tid, men der sker intet -
disken kværner derud af, men det har ingen synlig effekt.

Scanneren er tjekket, og den virker fint med PS6 i Classic. Den har
også tidligere fungeret upåklageligt under 10.1.5.

Er der nogen der har oplevet det samme med VueScan V.7.5.51 og OS X
10.2.1?

Fra : Jonas Voss

Dato : 07-10-02 09:03

On Thu, 3 Oct 2002 01:05:40 +0200, Jonas <usenet@verture.net> wrote:

[snip - tirade om VueScan problemer]

> Er der nogen der har oplevet det samme med VueScan V.7.5.51 og OS X
> 10.2.1?

Nu har jeg fået det fikset, og det viste sig, at det havde noget med
Unsanity's Application Enhancer at gøre. I hvert fald fungerer VueScan
uden problemer da jeg fjernede den fra Frameworks folderen i /Library/.

En anden synder kunne godt være Silk, som jeg af mystiske årsager
først har afinstalleret nu (jeg er på Jagwire, Silk er en 10.1.5
haxie). Det har ydermere afhjulpet et problem jeg havde med docken,
hvor den vekslede mellem at have magnification slået til og fra.

I hvert fald tyder noget på at maskinen havde godt af at jeg fjernede
disse komponenter, for den har nu kørt i 4 døgn -- ikke set før på
Jagwire.

Fra : Henning Vestergaard ~

Dato : 07-10-02 15:12

> disse komponenter, for den har nu kørt i 4 døgn -- ikke set før på
> Jagwire.
På din Jagwire.