hva er det der ligger i min postkasse ?
Fra : Peter

Dato : 02-10-02 21:38

jeg fik i dag en mail men denne tekst :
*****************
BioNyt Post
Nr. 17, 22. marts 2002
*****************
BioNyt Post er en ekstra service til abonnenterne

der er vedhæftet en fil med navn :
Genvej til Nortwind.ink.scr (50,8 kb.)

Jeg har selvfølgelig ikke turdet åbne den før jeg har spurgt jer til råds da
jeg ikke helt forstår hvad det er og hvor den kommer fra, men her er et
"copy" fra egenskaber i mail:
X-From_: bio@tdcspace.dk Wed Oct 2 21:49:11 2002

mvh
Peter M

Fra : Peter

Dato : 02-10-02 21:43

Ps
det kan måske være et link eller noget fra denne (fundet med Google)
http://www.fagboginfo.dk/ugefem/bionyt.htm
men jeg mener bestemt ikke at jeg har set den side før og heller ikke
"aboneret" på noget i den retning

mvh
Peter M

Fra : Kent Friis

Dato : 02-10-02 21:46

Den Wed, 2 Oct 2002 22:37:32 +0200 skrev Peter:
> [...]
>Nr. 17, 22. marts 2002
>*****************
>BioNyt Post er en ekstra service til abonnenterne

Det skal være .lkn.scr - det er bare Klez (eller en af de andre) der
forsøger at narre folk med standardindstillinger til at tro at det
er en ".lnk"-fil (windows internetgenvej), når det rent faktisk er
end ".scr" (andet navn for .EXE)

Mvh
Kent
--
You haven't seen _multitasking_ until you've seen Doom and
Quake run side by side

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 02-10-02 22:05

"Peter" <lpm@it.dk> wrote:

>der er vedhæftet en fil med navn :
>Genvej til Nortwind.ink.scr (50,8 kb.)

Det er utvivlsomt en virus - slet den.
--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Peter

Dato : 03-10-02 17:56

1000 tak for hjælpen
den er hermed slettet uden at have åbnet den vedhæftede fil

mvh
Peter