Campingtur til Paris !
Fra : edob

Dato : 02-10-02 20:09

Hej NG.

Vi hygger os allerede nu med at planlægge en campingferie til Paris.
Antagelig 14 dage centreret omkring påsken det kommende år. Så vi er i god
tid - men forventningens glæde er som bekendt stor.

Er der nogen i gruppen som kan hjælpe med enhver form for informationer i
forbindelse med en sådan tur. Jeg tænker på rejserute (fra Kh.),
køreerfaringer på "rout national", campingpladser nær Paris, o.s.v.

Al info modtages med glæde.

Venlig hilsen, Frank

Fra : Sune

Dato : 02-10-02 21:04

"edob" <frankhan@private.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG.
>
> Vi hygger os allerede nu med at planlægge en campingferie til Paris.
At planlægge og glæde sig til turen er halvdelen af fornøjelsen.

[klip]
> køreerfaringer på "rout national", campingpladser nær Paris, o.s.v.

Vi var i Paris sidste år og generelt utilfredse med Campingpladserne. Men en
plads var dog fantastisk god.
Camping Le Parc i Villevaude ved Paris.
Alle pladser var planeret så de var vandrette (selvom pladsen lå på en
skråning) og var drænet, så der ikke kunne stå vand eller mudder lige der,
hvor CV og telt stod.
Alt var pænt og velholdt og baderum noget af det pæneste vi har set.
Ligger heller ikke så langt fra Disneyland og Parc Asterix, hvis man har de
lyster (det havde vi med 3 glade børn
Vores franskkundskaber er nærmest ikke eksisterende, men de talte perfekt
engelsk på pladsen.

mvh
Sune

Fra : Lars Lund

Dato : 04-10-02 16:01

edob wrote:

> [...]
> forbindelse med en sådan tur. Jeg tænker på rejserute (fra Kh.),
> køreerfaringer på "rout national", campingpladser nær Paris, o.s.v.

Vi har flere gange haft glæde ved at være på en campingplads nogle kilometre
fra Parc Asterix. Pladsen ligger ved byen Chantilly og hedder Campix. I den
nærliggende by, hvis navn jeg har lykkelig glemt, har vi taget regionaltoget
ind til metrostationen midt i Paris Chatellet. Denne rejse kan gøres for et 4
zoners kort som kan erhverves på dagsbasis eller på ugebasis. Kortene kaldes
"carte orange". Kortet gælder endvidere til al transport i metrosystemet. Og
det er dejligt, når man bliver træt af at traske rundt i Paris fra den ene
seværdighed til den næste.

Campix var ved at bygge hytter, da vi var der i sommeren 2002. Jeg mener endda
pladsen har åben hele året. Bestyreren sankker forsttåelig engelsk og har
iøvrig en fin trykt engelsk vejledning i hvorledes man benytter det kollektive
trafiksystem til at komme til Paris.

Må I have en god tur...

--

\lars

Fra : edob

Dato : 07-10-02 20:00

Tak for jeres svar - de vil komme til at indgå i vores planlægning for turen
til Paris.

Venlig hilsen, Frank.

Fra : Cool

Dato : 13-10-02 15:49

Vi har ligget i telt i Boulogne skoven midt i Paris.

Udemærket plads med god busforbindelse til centrum. Ikke noget særligt, men
man tager vel ikke til Paris for at sidde og glo på en campingplads.

Køb et godt kort over Paris inden i kører der til.

Bil er ikke så smart at bruge til city sightseeing pga. svært at finde
P-plads. Ligesom i Kbh. kan man købe dagskort som dækker både offentlige
transport midler og seværdigheder.

Se link

http://www.abccamping.com/boulogneuk.htm

Hilsen