Bandit eller fiskekutter?
Fra : Tornøe

Dato : 02-10-02 19:27

Hej gruppe

Min Bandit 600 er begyndt at trække ujævnt ved lave omdr. samtidigt med, at
den siger en 'flaprende' lyd (bedre kan jeg ikke beskrive det). Ved højere
omdr. trækker den OK, men måske er der lidt flere vibrationer fra styret end
tidligere. Det er 12.000 km siden, at den fik stillet ventiler etc.

Kan problemet skyldes: 1) kondens i kaburatorerne pga. det koldere vejr, 2)
dårlig indstilling af ventiler el. kaburatorer eller 3) noget helt tredje...

Hvad siger guruerne derude?

/Jens

Fra : Danteknik

Dato : 02-10-02 20:12

Hej Jens.

Det letteste er jo i første omgang at sikre dig, at det ikke er
karburator-is ved at tilsætte noget karburator-sprit.

Jeg hælder sprit i benzinen flere gange i løbet af året, for at sikre, at
kondensvandet kommer med ud af tanken.

mvh

KD Bandit 600 S - Ikke guru

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 02-10-02 20:55

> [...]
end
> tidligere. Det er 12.000 km siden, at den fik stillet ventiler etc.

Banditten skal have justeret ventiler for hver 12.000km så det er tid, og
den skal have skiftet olie for hver 6.000km...

--
Venlig hilsen Rune (bandit600R)
http://bandit600.netfirms.com

Fra : Danteknik

Dato : 02-10-02 21:00

> Banditten skal have justeret ventiler for hver 12.000km så det er tid, og
> den skal have skiftet olie for hver 6.000km...

> [...]

Hej Rune.

Der skal nu stilles ventiler for hver 6000 km, ikk ?

Mvh

KD Bandit 600 S

Fra : Tornøe

Dato : 02-10-02 23:17

> Der skal nu stilles ventiler for hver 6000 km, ikk ?

Det er rigtigt, ventilerne burde stilles hver 6000 km. Jeg har ikke haft den
til autoriseret service siden 12000 km, og nu har den gået omkring 25000.
Jeg har selv foretaget den øvrige vedligehold (skift af olie, tændrør, kæde,
klodser + alm. pasning og pleje), men har (endnu) ikke haft mod til at kigge
på ventilerne. Haynes betegner ventil-indstilling som sværhedsgrad 3 ud af
5. Hvad siger I? Er det til at have med at gøre for lægmand?

/Jens

Fra : Moller

Dato : 03-10-02 09:11

"Tornøe" <news@tornoe.net> wrote in message

> [...]
> på ventilerne. Haynes betegner ventil-indstilling som sværhedsgrad 3 ud af
> 5. Hvad siger I? Er det til at have med at gøre for lægmand?

Banditten udskiller sig med at man har go plads, og pga.
stilleventilerne, så skal man hverken pille ved knastkæde, eller aksler...

Nu man er derinde, kan man så lige tjekke overfladerne på
knastakslerne, om de skulle fejle noget, eller tegn på problemer senere :)

VH
Lars Molnit
P.S. så er det jo go tid at skifte olie og olie filter :) nu man skal
pille :)

Fra : Per M. Pedersen

Dato : 03-10-02 18:22

> [...]
> på ventilerne. Haynes betegner ventil-indstilling som sværhedsgrad 3 ud af
> 5. Hvad siger I? Er det til at have med at gøre for lægmand?

Tag det roligt. Det er rimelig simpelt opbygget på en Bandit så hvis du
følger din Haynes og tørner motoren som beskrevet så kan det ikke gå helt
galt.

Og så er der det at det jo sådan set kun er fruen der kører på den. Og vi
har altid kørt efter sætningen "vil du køre så må du også selv kunne
skrue.......lidt i al fald" og derfor har hun selv været med til at foretage
ventiljustering.

Iøvrigt har Bandit´en kørt 67000 km og de par gange der har været dømt tid
til ventiljustering er jeg blevet skuffet med at der ikke var nogen der
trængte til justering. Øv, hva´?
--

Med Venlig Hilsen
Per Milborg Pedersen

Fra : Frank holm

Dato : 02-10-02 21:03

Hej jens.
den lyd du beskriver, minder om et pudsigt tilfælde af utæt
forrør-udstødning, og det ska´ ikk være meget før man tror at ventiler
knaster og penge farer ud til alle sider. men jeg har set tilfælde både på
bil og mc hvor efterspænding gjorde underværker- dejlig cykel iøvrigt

--

Med Venlig Hilsen.
Frank Holm. Kava gpx750-honda cb 350 & 450 - bestemt ikke guru.

Tornøe <news@tornoe.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4UGm9.65985$Qk5.2667494@news010.worldonline.dk...

Fra : Jesper Andersen

Dato : 03-10-02 07:41

Hej Jens.
Jeg skal ikke gøre mig klog på hvad det kan være, men jeg har en
kammerat der lige har skiftet tændrør på hans Bandit, og lige derefter
begyndte den at siger en lyd der muligvis kunne minde om din.
Han fandt ud af, at det var nogle forkerte tændrør han havde fået og
skiftede dem, og der forsvandt lyden.
Det lyder måske lidt underligt, men måske skulle du prøve at starte
med tændrørene....

Jesper Andersen

Fra : Per M. Pedersen

Dato : 03-10-02 17:29

"Jesper Andersen" <REMOVEja@palby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skiftede dem, og der forsvandt lyden.
> Det lyder måske lidt underligt, men måske skulle du prøve at starte

Den har jeg sgu aldrig hørt før. Tændrør med lyd...eller indflydelse
derpå....but if you say so.......

--
Med Venlig Hilsen
Per Milborg Pedersen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 03-10-02 17:26

Per M. Pedersen wrote:

> Den har jeg sgu aldrig hørt før. Tændrør med lyd...eller indflydelse
> derpå....but if you say so.......

Hvis de sidder løst kan de godt sige blafrelyde husker jeg fra de gamle
knallertdage... iøvrigt ikke noget som gevindet har godt af.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600