[AMG] bud på Kashmir-artikel
Fra : Nikolaj Borg

Dato : 02-10-02 18:38

Se tidligere tråd (Danske bands på allmusic.com) Kan det her bruges? Både
mht. sprog og indhold.

"The band was formed in 1991 by Kasper Eistrup (guitar/vocals), Mads
Tunebjerg (bass) and Asger Techau (drums) who attended the same school in
Copenhagen. Originally playing heavy blues under the name Nirvana, they soon
changed both style and name (the latterfor obvious reasons). Choosing the
name Kashmir (from the song by Led Zeppelin) The playfull trio started
playing an odd blend of genres, mixing metal, rock, funk-jazz, psycedellica
and rap and other genres into their own, highly energetic style (dubbed
groovecore).

The band became known as an entertaining liveband, not only playing own
songs but also covers of themes from movies and TV series, and would often
improvise long, absurd dialogues on stage. Slowly creating an underground
name for themselves, the band broke through to a larger audience at the
Danish Rock Championships in '93, coming in second after Dizzy Mizz Lizzy.

The three albums so far have shown the band maturing both lyrically and
musically, from the raw dynamics of the debut (Travelogue, 1994), the more
thorough - yet equally absurd - Cruzential (1996) and finally the more
mature, melancholic "The good Life" (1999) which paved the way for a wider
audience, both nationally and internationally and led to the inclusion of
Henrik Lindstrand (keyboards) to the band. The band is presently (summer,
2002) working on their fourth album."

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 02-10-02 19:19

Nikolaj Borg wrote:
> Se tidligere tråd (Danske bands på allmusic.com) Kan det her bruges?
> Både mht. sprog og indhold.

Jeg synes det er godt, men tillad mig at rette et par smuttere:

> [...]
> school in Copenhagen. Originally playing heavy blues under the name
> Nirvana, they soon changed both style and name (the latterfor obvious

Mellemrum efter "latter".

> reasons). Choosing the name Kashmir (from the song by Led Zeppelin)
> The playfull trio started playing an odd blend of genres, mixing

Playful

> metal, rock, funk-jazz, psycedellica and rap and other genres into

Psychedelia

Stammer det ikke fra en eller anden pressemeddelese eller fan-side? jeg
synes jeg har set det før.

-Sune

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 02-10-02 22:43

Sune Mika Salminen wrote:
> Stammer det ikke fra en eller anden pressemeddelese eller fan-side?
> jeg synes jeg har set det før.

Jeg har baseret det på det, de har stående på deres egen side, dels for at
have tjek på fakta, dels for at have et gyldigt sted at kunne referere til.

Tak for sproglige kommentarer til jer alle, iøvrigt.

/Nikolaj

Fra : Sune Salminen

Dato : 03-10-02 01:27

Nikolaj Borg wrote:

> [...]
> referere til.
>
> Tak for sproglige kommentarer til jer alle, iøvrigt.

he he, så er det nok der jeg har set det!

-Sune

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 02-10-02 19:19

Nikolaj Borg skrev:
> Se tidligere tråd (Danske bands på allmusic.com) Kan det her
> bruges? Både mht. sprog og indhold.

Ja, det synes jeg. Og i øvrigt: god idé.

Jeg kan ikke kommentere indholdet meget, men at rette trykfejl og
lignende er jo altid sjovt, så det gør jeg. I øvrigt tænkte jeg lige
på at lave et bidrag om Outlandish, så det kan være, det kommer
senere.

> Nirvana, they soon changed both style and name (the latterfor

Klem et mellemrum ind i det sidste ord, før du klippeklistrer det
videre.

> Choosing the name Kashmir (from the song by Led
> Zeppelin) The playfull trio started playing

Lille t.

> The band became known as an entertaining liveband, not only playing
> own songs

Jeg tror, der skal et "their" ind før own.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-02 20:30

jeg ville høre amg.com om de er med på ideen før du/i ligger for mange
krafter i det... Hvis det hele bare bliver droppet eks. pga. de allrede har
for meget at lave, ja.. så..

Fra : Troels

Dato : 02-10-02 20:57

"peet_dk" <nope> skrev i en meddelelse
> jeg ville høre amg.com om de er med på ideen før du/i ligger for mange
> krafter i det... Hvis det hele bare bliver droppet eks. pga. de allrede
har
> for meget at lave, ja.. så..

Hvis der er mange der har artikler til at ligger derhjemme i skufferne,
kunne vi evt. samle dem selv et sted, hvis nu amg stadig ikke får opdateret
dem. Det er da ihvertfald en skam hvis det bare går til spilde når nu folk
har skrevet dem.

Og til Nikolaj. Det ser flot ud. Kunne godt være man skulle komme i gang med
at skrive lidt, så amg kunne få lidt mere dansk "touch". Specielt hvis man
kan få hjælp til det sproglige er det jo alletiders.

/Troels

Fra : -V-

Dato : 02-10-02 21:46

Jeg mødte faktisk Kasper i dag på min favoritkaffebar i København.

Skulle jeg prøve at spørge ham om nedenstående en anden gang, jeg render ind
i ham?

-V-

Fra : -V-

Dato : 02-10-02 23:04

Kom lige til at læse min post igen, og indså hvor forfærdeligt det lød.
Jeg er altså bare en almindelig fan, og har som sådan ikke noget at gøre med
ham.

Johan: jeg vil spørge ham om vores akkord-diskussion næste gang, jeg ser
ham, ok?

-V-

Fra : Johan S. Jensen

Dato : 03-10-02 10:45

> [...]
med
> ham.
>
> Johan: jeg vil spørge ham om vores akkord-diskussion næste gang, jeg ser

He he, jo gør du bare det! Det bliver da spændende...

Fra : Sune Salminen

Dato : 03-10-02 12:31

Johan S. Jensen wrote:
> "-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in message

> He he, jo gør du bare det! Det bliver da spændende...

Jeg kan muligvis hjælpe jer, hvad drejer det sig om?

-Sune

Fra : -V-

Dato : 03-10-02 15:18

"Sune Salminen" <salminen@yournigerianspamcrap.doktor.dk> wrote:

> [...]

Johan S. Jensen svarede:

> Jeg kan muligvis hjælpe jer, hvad drejer det sig om?
>
> -Sune

Johan og jeg havde en diskussion re. den (næsten-)afsluttende
powerakkordgang i Art of Me.
Jeg siger et D#, Johan holder på et D - men er vist ved at lade sig
overtale?

Diskussionen er at finde i tråden, som startede med at hedde
"Yndlingsfinesse" -> "Kashmir", start midt i juli, og fortsatte med privat
brevveksling. Jeg kan ikke lige finde de relevante indlæg på googlegroups.

Lyt lige til det, Sune, og giv et bud.

-V-

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 03-10-02 15:46

-V- wrote:
> [...]
> "Yndlingsfinesse" -> "Kashmir", start midt i juli, og fortsatte med
> privat brevveksling. Jeg kan ikke lige finde de relevante indlæg på

Har I konsulteret Papshmir? (http://come.to/papshmir)

De plejer at være rimeligt hårde.

/Nikolaj

Fra : Sune Salminen

Dato : 03-10-02 20:17

Her er hvad jeg har fået at vide fra min særdeles pålidelige kilde:

"Slut powerriffet" kører mellem E7 b9 og Fmaj7 #11.

Hvis det er "RIFFET" de mener - det spansk lydende, er det komponeret over
en altereret E7 akkord; udbygget med en forhøjet kvint (#5) og en
formindsket ni'er (b9).

Håber det er det i skal bruge.

-Sune

Fra : -V-

Dato : 03-10-02 22:31

"Sune Salminen" <salminen@yournigerianspamcrap.doktor.dk> wrote in message

> Her er hvad jeg har fået at vide fra min særdeles pålidelige kilde:

Som er?

> "Slut powerriffet" kører mellem E7 b9 og Fmaj7 #11.

Som nævnt i den oprindelige tråd, er det *ikke* det.

> Hvis det er "RIFFET" de mener - det spansk lydende, er det komponeret over
> en altereret E7 akkord; udbygget med en forhøjet kvint (#5) og en
> formindsket ni'er (b9).

Avaffenoed?
Jeg kan ikke tro, at vi snakker om det samme.

Vi snakker om stykket med de mudrede powerakkorder. Efter min mening går de
således:

E G# A H C D# C H
E G# A H A G# F E

Efter Johans mening således:

E G# A H C D C H
E G# A H A G# F E

Altså: en # til forskel. Men hvilken en.

Gav dét nogen mening?

-V-

Fra : Sune Salminen

Dato : 04-10-02 03:57

-V- wrote:
> "Sune Salminen" <salminen@yournigerianspamcrap.doktor.dk> wrote in
> message news:ani4jh$1p8v$1@news.cybercity.dk...

> Som er?

Mads Tunebjerg.

> Som nævnt i den oprindelige tråd, er det *ikke* det.

> Avaffenoed?
> Jeg kan ikke tro, at vi snakker om det samme.

Jeg sender ham de akkorder du har skrevet og ser hvad han siger.

-Sune

Fra : -V-

Dato : 04-10-02 11:54

> Mads Tunebjerg.

Wow! Man mænger sig nok med de kendte, hva'? Jeg synes at jeg ser dem alle
tre på Vesterbro med skiftende hyppighed. Bor de dér?

Egentlig temmelig fedt, at et af landets største rockbands kan gå i fred på
gaden.
Siger det mest om danskernes forhold til deres stjerner, eller om deres
popularitet?

> Jeg sender ham de akkorder du har skrevet og ser hvad han siger.

Tazahaa!
Uha, det bliver spændende.

Thanks,

-V-

Fra : Sune Salminen

Dato : 04-10-02 14:12

-V- wrote:

> Wow! Man mænger sig nok med de kendte, hva'?

Jeg har kendt Mads i 12 år, vi gik på efterskole sammen da Kashmir blev
dannet.

Jeg synes at jeg ser dem
> alle tre på Vesterbro med skiftende hyppighed. Bor de dér?

Jeg ved ikke hvor Asger bor, men Kasper og Mads bor på Vesterbro.

> Egentlig temmelig fedt, at et af landets største rockbands kan gå i
> fred på gaden.
> Siger det mest om danskernes forhold til deres stjerner, eller om
> deres popularitet?

Måske siger det mest om Kashmirs publikum

> Tazahaa!
> Uha, det bliver spændende.

Det kommer her:

> [...]
>
>E G# A H C D C H
> E G# A H A G# F E
>
>Altså: en # til forskel. Men hvilken en.

- Ja det giver mening. Det jeg kalder for "riffet" svarer til det stykke i
der skriver. Johan har ret i at det er et rent D og ikke et D#.

- E7 akkordens 7'er er et mol interval!

Hejhej.

-------------------Citat Slut-----------------------------------------

Så der har du det. Mads påstår at han var nødt til at høre Art of Me, lære
det og analysere det for at finde ud af det......... Det må være længe siden
de har spillet det nummer!

-Sune

Fra : -V-

Dato : 04-10-02 14:18

> [...]

> - Ja det giver mening. Det jeg kalder for "riffet" svarer til det stykke i
> der skriver. Johan har ret i at det er et rent D og ikke et D#.

Neeeeeeeeeeeeeeeeeejjjjjjjjjjjj!!!!!!

Sune, goddammit!!!! Og Kasper og Mads og Asger: Goddammit!!!!
Hvorfor kunne I nu ikke bare give mig ret mht. til det D#, øv bøv.
Det lyder jo meget bedre med den, end med det rene D.
Der fik mit gehør et ordentligt skud for boven....

Nå, suk.
Johan, jeg skylder en pils, hvis du nogensinde kommer til Helvedes Forgård,
Nørrebro.

Og Sune: why you, I outta.... Nej, spøg til side, tak for hilfe.

> Så der har du det. Mads påstår at han var nødt til at høre Art of Me, lære
> det og analysere det for at finde ud af det......... Det må være længe
siden
> de har spillet det nummer!

....hvilket er komplet uforståeligt. Jeg ville spille det hver dag, hvis jeg
altså var en af d'herrer fra Kashmir.

-V-

Fra : Sune Salminen

Dato : 04-10-02 14:57

-V- wrote:
> "Sune Salminen" <salminen@yournigerianspamcrap.doktor.dk> wrote:

Snip

LOL!

> [...]
>
> Nå, suk.
> Johan, jeg skylder en pils, hvis du nogensinde kommer til Helvedes

I det mindste er der ikke så mange jyder ude hos jer endnu. Halmtorvet har
fået øgenavnet "lille Aarhus", og jeg har set "flyt hjem jyde!" grafitti på
Istedgade. Der ligger også en café eget af jyder hvor der kun kommer jyder,
"Zachs" eller noget i den stil, på Istedgade. Jeg har ikke noget imod jyder
generelt, men jeg synes bare det her har karakter af en invasion...

Ups, back on topic:

Jeg skal spille i ungdomshuset med kokainfunk-bandet "Mac & The Mates" d. 18
Oktober, så kan i jo gi' en øl der..

> Og Sune: why you, I outta.... Nej, spøg til side, tak for hilfe.

Heh, velbekomme

-Sune

Fra : -V-

Dato : 04-10-02 14:57

> LOL!

Ja, grin du bare. Jeg skal nok få skovlen under dig en dag...

> I det mindste er der ikke så mange jyder ude hos jer endnu.

Til gengæld har vi Bo Warming. Han bor ca. 300 fra mig, men det er endnu
ikke lykkedes mig at spotte ham.

> "Zachs" eller noget i den stil, på Istedgade.

Lige netop den café har et vanvittigt dårligt ry. De har dårlig og alt for
dyr mad, men til gengæld ultra dårlig betjening, og en udbredt mangel på
hygiejniske instinkter.
Lad bare jyderne have dem.

Vesterbro er rigtigt fedt, og jeg kommer der en del, selvom der er
åh-så-langt fra N-bro.

> Jeg skal spille i ungdomshuset med kokainfunk-bandet "Mac & The Mates" d.
18
> Oktober, så kan i jo gi' en øl der..

Det er jo nærmest lige i min baggård, Ungdomshuset. I might just take you up
on that offer.
Tak fro info.

-V-

Fra : Lars Bernau

Dato : 04-10-02 16:18

In article <3d9d9e45$0$32562$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
Diplomaten@snotmail.com says...
> Til gengæld har vi Bo Warming. Han bor ca. 300 fra mig, men det er endnu
> ikke lykkedes mig at spotte ham.

Bare gå efter lugten !

--
Lars Bernau
"Diskussioner ødelægges tit af folk,

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 04-10-02 14:30

Nikolaj Borg wrote:
> Se tidligere tråd (Danske bands på allmusic.com) Kan det her bruges?
> Både mht. sprog og indhold.

Indlægget er afsendt med rettelserne som Sune og Peter kom med. Jeg vedlagde
desuden links til kilde (officiel hjemmeside) og redegjorde for denne gruppe
med link til tråden. Desuden skrev jeg, at vi har planer om flere
rettelser/tilføjelser.

Så må vi jo se, om der kommer noget ud af det.

/Nikolaj

Fra : Troels

Dato : 04-10-02 19:05

Når nu vi snakker om Kasper Eistrup dj'er på Klub Revolver i Lille Vega d.
10/10 under det geniale navn DJ Kasper Eistrup (hvor original har man lov at
være spørger jeg bare? men ok der er da ikke så meget at tage fejl af).

/Troels

Fra : Troels

Dato : 04-10-02 19:07

"Troels" <tllund@[nof******spam]hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
at
> være spørger jeg bare? men ok der er da ikke så meget at tage fejl af).

"Når nu vi snakker om Kasper Eistrup... så så jeg han ... dj'er på Klub
Revolver i Lille Vega d...."

var hvad jeg egentligt ville ha' skrevet. Sådan gør det når man laver for
mange ting på en gang....

Hvem der bare kunne være der...

/Troels

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 04-10-02 22:54

Troels wrote:
> [...]
> Vega d. 10/10 under det geniale navn DJ Kasper Eistrup (hvor original
> har man lov at være spørger jeg bare? men ok der er da ikke så meget

Han rappede også lidt freestyle ved nogle Kashmir koncerter i gamle dage.
Jeg mener, at han kaldte sig doktor Eistrup ved disse lejligheder

/Nikolaj