Stemmeforvrængning.
Fra : Fischer

Dato : 02-10-02 18:21

Når folk anonymiseres i f.eks. TV eller radio, benyttes ofte en elektronisk
forvrængning af stemmen.
I gamle kriminalfilm lægger skurken blot et lommetørklæde over telefonens
mikrofon. Virkningen af sidstnævnte er jeg dog ikke imponeret over.

Jeg søger en fysisk/akustisk metode til at forvrænge stemmen i
mobiltelefonen. Måske er det næsten umuligt i praksis, men måske har nogen
en eller anden idé?

Og, nej - jeg er ikke forbryder ..... men jeg har en lille spøg jeg skal
have brændt af!

*Fischer

Fra : Preben Andersen

Dato : 02-10-02 18:55

"Fischer" <express@get2net.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg søger en fysisk/akustisk metode til at forvrænge stemmen i
> mobiltelefonen. Måske er det næsten umuligt i praksis, men måske har nogen

Få en anden til at tale for dig.

mvh
Preben

Fra : Unlock i Horsens

Dato : 02-10-02 19:10

hehe, ja

Fra : Fischer

Dato : 02-10-02 19:16

> Få en anden til at tale for dig.

God idé.
Vil du gå rundt med mig i hånden den næste uges tid, så du kan tale for mig
hvis telefonen ringer?

*Fischer

Fra : Unlock i Horsens

Dato : 02-10-02 19:26

Kan du ikke få din mor til det eller noget?...
Hvorfor skal du egenlig ha sådn noget?...
Anyway, du kan evt. bruge en diktafon eller lign. Man kan få nogle som kan
lave lyden om imens man taler ind i den.

Fra : Fischer

Dato : 02-10-02 19:40

> Kan du ikke få din mor til det eller noget?...

Nej, hun gider ikke gå rundt med mig i hånden i en uge.

> Hvorfor skal du egenlig ha sådn noget?...

Som skrevet en joke. Det er nødvendigt at det er mig der tager
mobiltelefonen, men også at min stemme ikke genkendes.

> Anyway, du kan evt. bruge en diktafon eller lign. Man kan få
> nogle som kan lave lyden om imens man taler ind i den.

En mulighed.
Men jeg var selvfølgelig ude efter en simpel, effektiv og billig løsning.

*Fischer

Fra : Preben Andersen

Dato : 02-10-02 20:02

> [...]
>
> God idé.
> Vil du gå rundt med mig i hånden den næste uges tid, så du kan tale for

Ellers tak. Kan du ikke bare overlade telefonen til en anden en uges tid?

mvh
Preben

Fra : Jørn Becker

Dato : 02-10-02 22:26

>Jeg søger en fysisk/akustisk metode til at forvrænge stemmen i
>mobiltelefonen. Måske er det næsten umuligt i praksis, men måske har nogen
>en eller anden idé?

megafon?

..jorn

Fra : Foxy Lady

Dato : 03-10-02 11:11

Køb en af de der Darth Vader maskser med stemmeforvrænger i Fætter BR, lol
:)

It might work out :)

Mvh Foxy

Fra : Bax

Dato : 03-10-02 12:00

Alt efter hvilken fon du har kan du muligvis lægge et lille stykke
staniolpapir (eller andet papir, der "larmer") ind mellem cover og mikrofon,
det er temmelig effektivt - har jeg hørt! :)

Baxxx

Fra : Thomas Lykkeberg

Dato : 03-10-02 19:45

On Wed, 2 Oct 2002 19:20:53 +0200, "Fischer" <express@get2net.dk>
wrote:

>Jeg søger en fysisk/akustisk metode til at forvrænge stemmen i
>mobiltelefonen. Måske er det næsten umuligt i praksis, men måske har nogen
>en eller anden idé?
Jeg har et ord: Helium.... and lots of it.

/Thomas

Fra : Fischer

Dato : 04-10-02 07:05

> Jeg har et ord: Helium.... and lots of it.

Modsat alle de andre ubrugelige forslag, så har dit da lidt humor.
Tak for det.

*Fischer

Fra : Foxy Lady

Dato : 06-10-02 10:21

hm! Jeg synes ellers at mit foreslag var meget godt, heheh

mvh Foxy

Fra : frankhp

Dato : 27-01-03 18:31

Hejsa Fischer.
Her er netop det du står og mangler, nemlig en stemmeforvrænger og det
til en overkommelig pris og så i Danmark!:
http://www.moviemerchandise.dk/cgi-bin/vare.php3?vid=631&time=1043688649

http://www.kandu.dk/

Fra : Jimmy

Dato : 27-01-03 18:50

"frankhp" <frankhp.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
> Her er netop det du står og mangler, nemlig en stemmeforvrænger og det
> til en overkommelig pris og så i Danmark!:

Er der nogen der kender kvaliteten af den?
Kan man føre en samtale med en man ikke kender uden at personen synes at det
lyder forvrænget?

mvh
Jimmy

Fra : Fischer

Dato : 27-01-03 19:07

> Hejsa Fischer.
> Her er netop det du står og mangler, nemlig en stemmeforvrænger
> og det til en overkommelig pris og så i Danmark!:

TAK for det.
Mit oprindelige formål (spøg) er godt nok for længst overstået, men prisen
er så lav, at jeg måske tager chancen og køber den af nysgerrighed.

*Fischer
OBS: Hvis nogen vil sende mig en mail, så fjern årstallet i adressen.

Fra : JMo.

Dato : 27-01-03 20:50

> [...]

> Her er netop det du står og mangler, nemlig en stemmeforvrænger og det
> til en overkommelig pris og så i Danmark!:

Sonofonbutikkerne har en bærbarHF med indbygget stemmeforvrænger. Har
desværre ikke lige prisen på mig - men skulle efter sigende være i deres
seneste omdelte reklame.

Fra : Fischer

Dato : 27-01-03 21:00

> Sonofonbutikkerne har en bærbarHF med indbygget stemme-
> forvrænger. Har desværre ikke lige prisen på mig - men skulle
> efter sigende være i deres seneste omdelte reklame.

Meget interessant!
Jeg har forgæves ledt efter en Sonofon-reklame, men har ikke fundet den. Kan
heller ikke husket at have fået nogen.
Er der nogen der har mere info?

Fra : Johnny K. Olesen

Dato : 28-01-03 15:54

Fischer wrote:

> Meget interessant!
> Jeg har forgæves ledt efter en Sonofon-reklame, men har ikke fundet den. Kan
> heller ikke husket at have fået nogen.
> Er der nogen der har mere info?

Sættet koster kr. 99,- og passer til Nokia 33/3410 og Siemens C45/50.

Der er 4 forskellige indstillinger (Barne-, kvinde-, mande- og
Robot-stemme).

Jeg har lige prøvet sættet, og det virker faktisk. Men man skal dog ikke
tale alt for hurtigt, ellers kan det være svært for modparten at forstå
samtalen.
Der er selvfølgelig en stemmeforvrænger on/off knap. Ellers virker
sættet som et hvilket andet HF-sæt.

---
Mvh.

Johnny

- som udtaler sig som privatperson - ikke som SONOFON ansat.