HJÆLP
Fra : Nette

Dato : 02-10-02 17:03

En hurtig fedtfattig dessert til i morgen aften???
Skal serveres efter kalkunsnitzler og ris.....

På forhånd tak

Nette

Fra : Marianne

Dato : 02-10-02 18:46

> En hurtig fedtfattig dessert til i morgen aften???
> Skal serveres efter kalkunsnitzler og ris.....

Hej

Du kan sikkert finde en på http://opskrifter.heede.dk

mvh
Marianne

Fra : Tine Andersen

Dato : 02-10-02 20:00

"Nette" <nettesnetpost@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> En hurtig fedtfattig dessert til i morgen aften???
> Skal serveres efter kalkunsnitzler og ris.....
>
> På forhånd tak
>
> Nette

Hvad med et dejligt frugtfad? Meloner, figner, druer, etc

Tine

Fra : Sussi

Dato : 02-10-02 20:17

On Wed, 2 Oct 2002 18:02:41 +0200, "Nette" <nettesnetpost@hotmail.com>
wrote:

>En hurtig fedtfattig dessert til i morgen aften???
>Skal serveres efter kalkunsnitzler og ris.....
>
>På forhånd tak
>
>Nette

Hej Nette

Jeg kan varmt anbefale at se på www.hjerteforeningen.dk
En lækker opskrift er Bagte æbler med knas. Jeg kan ikke umiddelbart
finde opskriften på siden, så her er den:

Bagte æbler med knas (4 personer)

4 madæbler fx Belle de Boskoop
kanel

Knas:
4 spsk havregryn
6 spsk farin eller rørsukker
1½ spsk mel
2 spsk vand

Vanillecreme:
3 dl syrnet mælkeprodukt (max 1,5 g fedt pr. 100 g)
1 tsk vanillesukker
2-3 tsk sukker

Det er nu, at de danske æbler er allerbedst. Og du har god grund til
at nyde dem - de er nogen af verdens bedste.
Skræl æblerne og skær hvert af dem i 8 stykker (eller skiver hvis man
foretrækker det). Kom æblerne i et tærtefad og drys kanel over. Bland
ingredienserne til knaset sammen med en gaffel og spred det udover
æblerne. Bag æblerne ved 175 grader i 30 minutter.
Rør ingredienserne til vanillecremen sammen. Spis æblerne som dessert,
mens de stadig er lune evt. sammen med vanillecremen.

Jeg har brugt fromage frais som syrnet mælkeprodukt, og det synes jeg
smager godt i vanillecremen, men det er vel en smagssag.

Energi pr. person:
900 KJ (25 kcal)
fordelt på protein 11 %
Kulhydrat 80 %
Fedt 9 % (2g)

Pøj pøj med det.
Bedste hilsner

Sussi :)

--
Fjern FJERNMIG i min E-mail
Mc Donalds er ok, men talende frøer er bare så sejt :)

Fra : Nette

Dato : 02-10-02 23:31

"Nette" wrote
> En hurtig fedtfattig dessert til i morgen aften???
> Skal serveres efter kalkunsnitzler og ris.....

MANGE tak for ideerne.....

Nette, som ikke lige kunne overskue en hurtig middagsaftale i farten....