Tabel Højde?
Fra : Tim Sørensen

Dato : 02-10-02 15:42

Når jeg tilføjer attributen height="100%" til en tabel vil den i IE være
lige så høj som browseren.
Hvordan kan det være at det ikke fungerer i Mozilla/Netscape?
W3C Validator kan heller ikke lide "height" attributen?

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Brian Thomsen

Dato : 02-10-02 17:57

"Tim Sørensen" <spam.mig.ALDRIG!!@fuckyou.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvordan kan det være at det ikke fungerer i Mozilla/Netscape?
> W3C Validator kan heller ikke lide "height" attributen?

Alt "design", så som f.eks. height, width, osv. skal laves i CSS! Det vil
således ud (class):

..hoejde {
height: 100%;
width: 100%;
}

hvis du vel og mærke bruger ekstern CSS, du kan selvfølgelig også lave den
som intern:

ovenstående er lavet som tabel! Håber det kunne hjælpe.

Mvh.
Brian Thomsen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-10-02 19:16

Wed, 2 Oct 2002 16:41:55 +0200, skrev "Tim Sørensen"
<spam.mig.ALDRIG!!@fuckyou.dk>:

>Hvordan kan det være at det ikke fungerer i Mozilla/Netscape?
>W3C Validator kan heller ikke lide "height" attributen?

Fordi den ikke er en del af htmlstandarden.

Højden skal sættes på <td>.

Evt. kan du »snyde« og sætte det med css, mener at det fungerer i
Mozilla og Netscape.

table {width: 100%; height: 100%}

i <head>

Fra : Tim Sørensen

Dato : 02-10-02 21:24

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote
> Fordi den ikke er en del af htmlstandarden.
Hvilken af dem?
Jeg er sikker på at jeg før har brugt height uden bøvl.

> Evt. kan du »snyde« og sætte det med css, mener at det fungerer i
> Mozilla og Netscape.

Det fungerer fint i Internet Explorer men Mozilla/Netscape
vil ikke æde den.

Jeg ved ikke hvad Opera siger til det men det er nu også ligemeget
når det ikke fungerer i dem alle.

Er der virkelig ikke andre måder at få en tabel til at
have fuld højde?

Har W3C mon sovet i timerne?

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-10-02 21:47

Wed, 2 Oct 2002 22:24:13 +0200, skrev "Tim Sørensen"
<spam.mig.ALDRIG!!@fuckyou.dk>:

>Det fungerer fint i Internet Explorer men Mozilla/Netscape
>vil ikke æde den.

Så har du lavet en fejl, det virker i Mozilla 1.1, har ikke
Netscape 6/7.

>Jeg ved ikke hvad Opera siger til det men det er nu også ligemeget
>når det ikke fungerer i dem alle.

Opera æder den også fint.

<http://home13.inet.tele.dk/smedpark/test/tabelcss.htm>

>Har W3C mon sovet i timerne?

table heigth har aldrig været valid html.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-10-02 21:58

Wed, 02 Oct 2002 22:46:51 +0200, skrev Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk>:

>Så har du lavet en fejl, det virker i Mozilla 1.1, har ikke
>Netscape 6/7.

Det forudsætter dog, at du ikke bruger strict (x)html,
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

Fra : Tim Sørensen

Dato : 02-10-02 22:28

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote
> Det forudsætter dog, at du ikke bruger strict (x)html,
> <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

Hmm.. Jeg bruger den samme doctype.

Den fungerer på det eksempel som du lavede (med scrollbar)
Den fungerer også stadig også fint i IE.

Jeg bruger Mozilla 1.0.1 og den vil bare
ikke æde den på min side.

Dette er min tabel:
style="height:100%">

Og ja, jeg har også prøvet:
table {width: 100%; height: 100%}

Med samme resultat.

--
Mvh.... Tim Sørensen (som er ved at være godt træt af Netscape)
http://www.dondata.dk/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-10-02 23:10

Wed, 2 Oct 2002 23:28:19 +0200, skrev "Tim Sørensen"
<spam.mig.ALDRIG!!@fuckyou.dk>:

>Den fungerer på det eksempel som du lavede (med scrollbar)

Scrollbaren kan jo fjernes, hvis man ønsker det.

>Jeg bruger Mozilla 1.0.1 og den vil bare
>ikke æde den på min side.

Du kan jo prøve at uploade den, så vi kan se den.

Fra : Tim Sørensen

Dato : 03-10-02 07:34

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote
> Du kan jo prøve at uploade den, så vi kan se den.

Det tror jeg også :)

http://www.dondata.dk/Test.html

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Flemming Olesen

Dato : 03-10-02 08:37

Tim Sørensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> "Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote
>
> Det tror jeg også :)
>
> http://www.dondata.dk/Test.html

I netscape 4.7 og 6.1 ses top og bund billederne ikke hos mig.
Understøtter netscape overhovedet style="background: url()?.

Det virker i 2 * Netscape og IE 6 hos mig:
<head>
<title>Untitled Document</title>
charset=iso-8859-1">
</head>

align="center" height="100%" bgcolor="#99CCFF">

Jeg tror problemet ligger i dine head-tags.

Hilsen
Flemming

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-10-02 09:19

Thu, 3 Oct 2002 07:37:25 +0000 (UTC), skrev Flemming Olesen
<flol@ofir.dk>:

>align="center" height="100%" bgcolor="#99CCFF">

table height er ikke valid html og det var det hele spørgsmålet
gik på, hvordan man laver det med valid html.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-10-02 08:52

Thu, 3 Oct 2002 08:34:22 +0200, skrev "Tim Sørensen"
<spam.mig.ALDRIG!!@fuckyou.dk>:

>Det tror jeg også :)

<http://home13.inet.tele.dk/smedpark/test/tim/>

Testet og virker i
IE 4.0, 5.5 og 6.0, Mozilla 1.1 og Opera 6.05
Ubrugelig i Netscape 4.79

Som du kan se, så har jeg måtte smide det ind i en <div> og sætte
højde på de to midterceller.

div   {margin-left: auto; margin-right: auto}
centrerer tabellen i Mozilla og Opera (og er den korrekte måde,
at gøre det på)

body   {text-align: center}
centrerer i IE.
(IE har en bug i IE 5 og i IE 6 fungerer margin-left/right: auto
kun ved strict html)
Doctype skal stå som det første på siden.
Ved font-size skal enhed angives, altså 12 px.

Fra : Tim Sørensen

Dato : 03-10-02 14:13

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message

> <http://home13.inet.tele.dk/smedpark/test/tim/>
>
> Testet og virker i
> IE 4.0, 5.5 og 6.0, Mozilla 1.1 og Opera 6.05
> Ubrugelig i Netscape 4.79

Efter at jeg har resizet min Mozilla 1.1 et par
gange bliver tabellen højere og højere.

Jeg har lagt et screenshot i news:dk.binaer med
emnet: Til dk.edb.internet.webdesign.html (Tabel Højde?)

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-10-02 22:39

Thu, 3 Oct 2002 15:12:32 +0200, skrev "Tim Sørensen"
<spam.mig.ALDRIG!!@fuckyou.dk>:

>Efter at jeg har resizet min Mozilla 1.1 et par
>gange bliver tabellen højere og højere.

Jeg kan ikke få den til at opføre sig sådan i min Mozilla 1.1,
der er ingen problemer.

Fra : Tim Sørensen

Dato : 04-10-02 11:19

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote
> Jeg kan ikke få den til at opføre sig sådan i min Mozilla 1.1,
> der er ingen problemer.

Det er sguda besynderligt...

Nu er jeg ved at være godt træt af tabeller, så det ender
nok med en Frameset-baseret løsning.

Og ingen dybe links - fint for mig.
Og så skal brugerne kun hente min menu en gang.

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Claus Sørensen

Dato : 04-10-02 18:44

Tim Sørensen wrote:

> Nu er jeg ved at være godt træt af tabeller, så det ender
> nok med en Frameset-baseret løsning.
>
> Og ingen dybe links - fint for mig.
> Og så skal brugerne kun hente min menu en gang.

Hvorfor ikke bruger serverside scripting istedet - og håndtere udseendet med
stylesheets?

Frames er på vej ud af W3Cs specifikationer.

De herligste hilsner

Fra : Tim Sørensen

Dato : 04-10-02 23:05

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote
> Jeg kan ikke få den til at opføre sig sådan i min Mozilla 1.1,
> der er ingen problemer.

Jeg har fundet ud af hvad problemet skyldes!
Med denne kode fungerer det:

Bla bla bla

Med denne kode fungerer det IKKE:

Bla bla bla

og heller ikke med denne:

<center>
Bla bla bla

Altså må det være Mozilla som ikke vil indstille højden
når tabellen er arrangeret i midten.

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Niels Andersen

Dato : 03-10-02 00:00

Tim Sørensen wrote in <anfklk$287f$1@news.cybercity.dk>:
> Er der virkelig ikke andre måder at få en tabel til at
> have fuld højde?

Er én måde ikke nok?
(CSS)

> Har W3C mon sovet i timerne?