Skærme
Fijala 3554
Driverproblemer ved opgradering til Win98
Fra : Georg

Dato : 02-10-02 15:53

Jeg har opgraderet fra 95 til 98. Skærmdriveren røg sig en tur, og min 98'er
er åbenbart for gammel til at rumme den nødvendige driver.
Jeg er ad lange besværlige veje kommet ret tæt på målet. Jeg har fundet den
korrekte grafikkortbetegnelse. I den medleverede software har jeg fundet den
rigtige driver.

Nu er jeg i dialogboxen:
Skrivebordet
Egenskaber
Indstillinger (her er kun 16 farver og 640x480 pixels)
Avanceret
Skærm
Skift
Vise en anden driver.............
Har diskette/CD
Installation fra diskette.

Så tæt på målet svarer den mig "Der er ingen oplysninger om hardwaren på det
angivne sted".
Hvad er det angivne sted?
Hvilken hardware? Kortet eller skærmen?
Hvilke oplysninger?

Kan nogen hjælpe mig videre?

Fra : Madsen

Dato : 02-10-02 22:22

Georg skrev:

[Snip]

> Skærm
> Skift
> Vise en anden driver.............
> Har diskette/CD
> Installation fra diskette.
>
> Så tæt på målet svarer den mig "Der er ingen oplysninger om
> hardwaren på det angivne sted".
> Hvad er det angivne sted?

Disketten.

> Hvilken hardware? Kortet eller skærmen?

Skærmen.

> Hvilke oplysninger?

En driver til skærmen (som regel en *.inf-fil).

> Kan nogen hjælpe mig videre?

Det er driveren til skærmen du forsøger at installere hvor det i
virkeligheden er en driver til grafikkortet du mangler at
installere.

Du kan undersøge hvilket grafikkort du sidder med og så få hentet
driveren til grafikkortet på producentens hjemmeside f.eks.
Nogle gange følger der en Setup.exe med i driver-pakken som du så
blot kan køre for at installere driveren. Andre gange skal driveren
installeres manuelt. Det kan du gøre ved at gå ind i Enhedshåndtering,
højreklikke på grafikkortet, vælge Egenskaber > Driver > Skift osv.

Madsen.

Fra : Georg

Dato : 04-10-02 20:21

> Det er driveren til skærmen du forsøger at installere hvor det i
> virkeligheden er en driver til grafikkortet du mangler at
> [...]

Tak, Madsen. Det var en dejlig hjælp.
Mit problem er løst.
Mvh. Georg

Fra : Madsen