Telefonfradrag
Fra : Søren

Dato : 02-10-02 15:28

Hej

Jeg har en ordning med fri mobiltelefon på arbejdet, og bliver beskattet af
dette.
Hvis jeg vil trække mit privat telefon fra i skat, gælder det så alle
udgifter ved denne? abbonoment, talt tid og oprettelse (hvis oprettelsen er
sket i pågældende skatte år)

Mange tak
Søren

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-10-02 15:36

Søren wrote:

> [...]
> Hvis jeg vil trække mit privat telefon fra i skat, gælder det så alle
> udgifter ved denne? abbonoment, talt tid og oprettelse (hvis oprettelsen er

Abonnement og talt tid, ikke oprettelse. Men vær opmærksom på, at du kan
trække udgifterne for alle hustandens telefoner fra, for eksempel også
datterens mobiltelefon, ligesom telefonen i sommerhuset kan trækkes fra.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : David T. Metz

Dato : 02-10-02 15:47

Kim Ludvigsen skriblede:

> [...]
> kan trække udgifterne for alle hustandens telefoner fra, for eksempel
> også datterens mobiltelefon, ligesom telefonen i sommerhuset kan

Med hvilken hjemmel mener du en lønmodtager kan fradrage udgifter til
privat telefoni i den skattepligtige indkomst?

David

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-10-02 15:58

David T. Metz wrote:

> Kim Ludvigsen skriblede:

> Med hvilken hjemmel mener du en lønmodtager kan fradrage udgifter til
> privat telefoni i den skattepligtige indkomst?

Jeg kan selvfølgelig have misforstået spørgeren. Jeg opfattede det, som
at han vil modregne forbrug af egen telefon i beskatningen af fri
telefon.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : David T. Metz

Dato : 02-10-02 15:45

Søren skriblede:
> [...]
> udgifter ved denne? abbonoment, talt tid og oprettelse (hvis
> oprettelsen er sket i pågældende skatte år)

Du kan ikke trække privat telefoni fra i skat.

Det virker som om du spørger forkert om et eller andet - hvad er det du
egentlig vil spørge om? Er det hvordan beskatningen udregnes under hensyn
til at du /også/ taler privat i firma-mobilen?

David

Fra : Soeren

Dato : 02-10-02 19:53

> [...]
> egentlig vil spørge om? Er det hvordan beskatningen udregnes under hensyn
> til at du /også/ taler privat i firma-mobilen?

Grunden til jeg spørger er at jeg har har fri mobil på arbejdet og bliver
beskatte med 3000 om året, jeg har så i år 2001 trukke 3000,- fra i skat pga
min privat tlf/inet regning også bruges delvis til arbejde.
Problemet er så at jeg har den ene regning som er på 2000,- + installation
1500,-
de andre regninger på ca 1500,- er forsvundet under flytning. og
teleselskabet vil have 40,- per regning, så jeg ville jo høre om jeg kunne
nøjes med den første regning

mvh
Søren

Fra : Jensen

Dato : 02-10-02 17:18

"Søren" <scl@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvis jeg vil trække mit privat telefon fra i skat, gælder det så alle
> udgifter ved denne? abbonoment, talt tid og oprettelse (hvis oprettelsen

http://www.medarbejderbredbaand.dk/

Prøv at kaste et blik inde under "skatteregler"

Sådan som jeg læser det, så kan du modregne op til kr 3000 på din
selvangivelse, og det er alt inkl. datterens forbrug på mobilos osv.

Jensen

Fra : Ida Nielsen Farvehan~

Dato : 02-10-02 20:18

I det øjeblik man har en fri telefon som man bliver beskattede af sker der
følgende.
Telefonen opgives som værende B-indkomst til en værdi af 3.000 kr. Men hvis
man der ud over selv afholder udgifter til telefon (Internet, Fastnet mm) så
kan udgiften til disse fradrages, dog max. 3.000 kr.

Venlig Hilsen
Ida Nielsen
Revisor Ass.