Jesus i Nazaret
Fra : Live4Him

Dato : 02-10-02 14:42

"Og han kunne ikke gøre nogen mægtig gerning dér, bortset fra at han lagde
hænderne på nogle få syge og helbredte dem. Og han undrede sig over deres
vantro." Mark 6,5-6a

Dette vers udlægges ofte sådan at Jesus ikke kunne helbrede og udføre
mirakler pga. en atmosfære af vantro. Men er en sådan udlægning ikke i strid
med Jesu almagt ?

Er det snarere sådan som Wesley skriver, mere at valg Jesus traf, fremfor en
begrænsning i Hans magt :

6:5 He could do no miracle there - Not consistently with his wisdom and
goodness. It being inconsistent with his wisdom to work them there, where it
could not promote his great end; and with his goodness, seeing he well knew
his countrymen would reject whatever evidence could be given them. And
therefore to have given them more evidence, would only have increased their
damnation.

jørgen.

Fra : Andreas Falck

Dato : 02-10-02 16:10

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Er det snarere sådan som Wesley skriver, mere at valg Jesus
> traf, fremfor en begrænsning i Hans magt :

Jeg kan da kun tilslutte mig Wesley's udlægning.

Se min nye testside:
- http://hjem.get2net.dk/AFA1441/test/
og kom gerne med en vurdering!