Stor nok variabel
Fra : mouse_the_mighty

Dato : 02-10-02 14:36

jeg skal bruge en variabel der er størrer end int og long men der
ligeson int og long ikke kan arbejde med comma tal og derfor afrunder
dem.

jeg startede med at bruge int men den var langt fra stor nok til at
arbejde med de tal jeg proppede i den, long var meget tæt på men stadig
ikke.
de andre variabler jeg kender som er størrer kan jeg ikke bruge da de
acceptere comma tal og all de tal der bliver spyttet i variablen SKAL
afrundes....

håber i kan hjælpe

http://www.kandu.dk/

Fra : Morten Frederiksen

Dato : 02-10-02 14:43

Så vidt jeg husker er der en funktion som hedder Round. Kan du ikke bare
afrunde tallet inden du ligger det ind i variablen?

Mvh.
Morten

Fra : Tim Sørensen

Dato : 02-10-02 15:47

"Morten Frederiksen" <morten.anja@c.dk> wrote
> Så vidt jeg husker er der en funktion som hedder Round....

Ja det er der.
Eks: MsgBox Round(2.99)

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : mouse_the_mighty

Dato : 04-10-02 08:06

Tak for svaret Tim Sørensen.

http://www.kandu.dk/

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 04-10-02 14:27

mouse_the_mighty skrev:
> Tak for svaret Tim Sørensen.

Husk nu blot at den ikke afrunder på den måde som du har lært det i
skolen. Der benyttes "bankmandens afrundingsmetode".

Prøv selv med:

Debug.Print Round(0.5)
Debug.Print Round(1.5)
Debug.Print Round(2.5)
Debug.Print Round(3.5)

-------
Tomas

Fra : preben nielsen

Dato : 02-10-02 16:49

"mouse_the_mighty" <mouse_the_mighty.news@kandu.dk> skrev i en
meddelelse news:PuCm9.64798$Qk5.2612559@news010.worldonline.dk...
> [...]
da de
> acceptere comma tal og all de tal der bliver spyttet i variablen

Såfremt du bruger alm. VB (ikke VB.NET) så er det måske typen
Currency du leder efter.

Currency 8 bytes -922,337,203,685,477.5808
to -922,337,203,685,477.5807

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 02-10-02 16:49

mouse_the_mighty skrev:
> jeg skal bruge en variabel der er størrer end int og long men der
> ligeson int og long ikke kan arbejde med comma tal og derfor
afrunder
> dem.

Ja, det er godt nok lidt af en opgave at finde ud af... lad mig nu se
(jeg går ud fra at det drejer sig om VB6):

Skriv ordet Long, tryk F1 (for at få hjælp på ordet Long), klik på
"See Also", vælg Data Type Summary.

Så kan du selv vælge blandt herlighederne.

Måske typen Decimal kan bruges, men du må selv sørge for afrundingen.
Hvis du vil bruge den, så læs lige hjælpen omkring denne datatype
inden du forsøger at bruge den.

Husk at lægge mærke til hvor mange _betydende_ cifre datatyperne kan
indeholde!
Bruger du en forkert type, bliver dine resultater unøjagtige!!!

-------
Tomas