JAR-filer
Fra : Trygleren

Dato : 02-10-02 14:00

Hej gruppe,
hvordan laver man en JAR-fil? Jeg har været lidt rundt og læse på nettet via
google, men jeg kan ikke få det til at funge'.
Jeg samler mit programs filer i en jar-fil ved hjælp af xxx?. Den eksekverer
jeg dernæst med xxx?

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

Fra : Daniel Jacobsen

Dato : 02-10-02 23:48

Hejsa.

Jeg tror de fleste pakkeprogrammer kan pakke filer ned i en jar-fil, winace
kan i hvert fald.

/Daniel J.

Fra : Thomas Saxtoft

Dato : 02-10-02 14:53

"Trygleren" <TryglerenSLETDETHER@tdcadsl.dk> wrote:
> hvordan laver man en JAR-fil?
En jar fil er bare en zip der skal indeholde noget bestemt. Du kan
prøve at åbne en jar-fil med winzip. Så ser du at den indeholder en
folder der hedder Meta-inf med en fil der hedder Manifest.mf.
Derudover har du din pakkestruktur

The Java Tutorial har mere om emnet:
http://java.sun.com/docs/books/tutorial/jar/index.html

Benytter du jakarta.apache.org/ant behøver du ikke bekymre dig mere om
det, da den indeholder et target til at pakke jar-filer.

Thomas

Fra : Trygleren

Dato : 02-10-02 14:57

Takker og bukker.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 02-10-02 15:32

"Trygleren" <TryglerenSLETDETHER@tdcadsl.dk> writes:

> Jeg samler mit programs filer i en jar-fil ved hjælp af xxx?. Den eksekverer
> jeg dernæst med xxx?

jar cvf minfil.jar fil1 fil2 fil3

Hvis du oensker at

java -jar minfil.jar

skal virke, skal du have lavet en MANIFEST.MF fil, og laegge ved.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Trygleren

Dato : 02-10-02 16:17

Dejlig præcist. Takker.

Fra : Morten K. Hansen

Dato : 02-10-02 16:34

Den 02-10-2002 14:59, skrev Trygleren:

> [...]
> google, men jeg kan ikke få det til at funge'.
> Jeg samler mit programs filer i en jar-fil ved hjælp af xxx?. Den eksekverer

Hvis du er til gui'er, frem for kommandolinie, er her et lille freewareprog:
http://homepage.swissonline.net/werthmueller/jarbuilder.html

--
Mvh / Regards
Morten K. Hansen