Ctrl-klik i Jaguar?
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-10-02 13:15

Efter jeg installerede Jaguar oveni, maatte jeg konstatere at Docken
ikke ville acceptere jeg hev i ikoner, eller Ctrl-klikkede for at faa
popup menuen. Det var jo noget rod. Nu har jeg saa geninstalleret
fra bunden, og der virker det STADIGVAEK ikke. Det er altsaa
stadigvaek noget rod.

Nogen der har set det (og jeg har bare misset det)? Wottodo?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Jonas Voss

Dato : 02-10-02 13:30

On 02 Oct 2002 14:15:08 +0200, Thorbjørn <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> [...]
> popup menuen. Det var jo noget rod. Nu har jeg saa geninstalleret
> fra bunden, og der virker det STADIGVAEK ikke. Det er altsaa

Du skulle vel ikke køre med dansk som systemsprog? I så fald, prøv at
skift til engelsk. Der var en tråd om det for noget tid siden, på tide
at konsultere Grougle.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-10-02 15:37

Jonas Voss <usenet@verture.net> writes:

> Du skulle vel ikke køre med dansk som systemsprog? I så fald, prøv at
> skift til engelsk. Der var en tråd om det for noget tid siden, på tide
> at konsultere Grougle.

Det var der da ogsaa noget om. Oev. Et hurtigt skift efterfulgt af
en 'kill'[1] gav mig en frisk Dock som opfoerer sig som ventet. Takker.

Det vaereste er at jeg godt kan huske ovenstaaende nu du skriver det.
Oev oev.

Og jeg kan ikke starte Kaj og Andrea da jeg mangler OS 9. Oev oev
oev. Hvad goer jeg nu ved det? Finder mine gamle CD'ere frem?

[1] Killen var for at undgaa at forstyrre tilbagekopieringen. 9 Gb
paa 3 timer - det er ikke staerkt det her NFS. Men det virker :))
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-10-02 16:34

On Wed. d. 02 Oct. 2002 kl. 14:36 GMT, Thorbjørn wrote:

> Og jeg kan ikke starte Kaj og Andrea da jeg mangler OS 9. Oev oev
> oev. Hvad goer jeg nu ved det? Finder mine gamle CD'ere frem?

ja

Besides, if you can't get a decent kernal panic      <icq://131382336>
or two in a month, what's the point of living?      <aim://reippuert>

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-10-02 23:29

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> writes:

> ja

Og installerer oveni? Hmm. Det må jeg prøve i morgen.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-10-02 01:21

On Wed. d. 02 Oct. 2002 kl. 22:29 GMT, Thorbjørn wrote:

> Og installerer oveni? Hmm. Det må jeg prøve i morgen.

husk at boote fra din macos 9 CD.

Fra : Brandur Ellingsgaard

Dato : 02-10-02 14:48

On 02/10/02 14:15, in article kklm5h3ulv.fsf@mimer.null.dk, "Thorbjørn Ravn
Andersen" <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> [...]
> stadigvaek noget rod.
>
> Nogen der har set det (og jeg har bare misset det)? Wottodo?
Der er en tråd om det på Mediamacs diskussionsforum. Det er en pige, som
hedder Pernille, som har fundet ud af det. Jeg fulgte hendes anvisninger, og
det virker bare fint nu. Det er noget med at skrive noget i Terminal, og
kopiere et dokument fra hendes hjemmeside.

Mvh
Brandur Ellingsgaard

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 02-10-02 15:46

> [...]

> stadigvaek noget rod.
>
> Nogen der har set det (og jeg har bare misset det)? Wottodo?

Her er sakset fra tidligere:

>Nu har jeg undersøgt hvad der egentlig er galt. Denne fil:

>/System/Library/CoreServices/Dock.app/Contents/Resources/da.lproj/DockM
enus.plist

>er der fejl i. Den er ikke kodet rigtigt. Jeg brugte BBEdit til at
>arkivere filen som Unicode/UTF-8, og nu virker Docken perfekt. Filen
>ligger i min Public mappe til fri afhentning:

><afp://212.242.50.72/>

>- Pernille

Altså et banalt spørgsmål om at arkivere i det rette format.

--
mvh.
Mogens Thyregod

Fra : Pernille Jensen

Dato : 03-10-02 09:30

> [...]

> stadigvaek noget rod.
>
> Nogen der har set det (og jeg har bare misset det)? Wottodo?

Blev fejlen ikke engang rettet i 10.2.1? Apple burde ellers have vidst
at den var der.

Min rettelse ligger stadig på <afp://212.242.50.72/>.

- Pernille

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 03-10-02 18:16

Pernille Jensen <pj@aa.ixserve.org> wrote:

> Blev fejlen ikke engang rettet i 10.2.1? Apple burde ellers have vidst
> at den var der.

Det blev _ikke_ rettet i 10.2.1. Jeg har nu helt opgivet dansk da min
printer ikke virker med det danske sprog. Hvilket ganske sikkert også
blot er en mindre fejl i et eller andet dokument.

Jeg venter bare på 10.2.2 og håber der er flere rettelser med der...

--
Mvh Nicolai Brandt
http://www.robra.dk

Fra : Richard Kruse Nees

Dato : 03-10-02 18:48

Nicolai Brandt wrote on 03/10/02 19:15:

> [...]
> blot er en mindre fejl i et eller andet dokument.
>
> Jeg venter bare på 10.2.2 og håber der er flere rettelser med der...

Hvis Dock.app ikke opdateres i løbet af 10.2.x bliver denne fejl
sandsynligvis ikke rettet før 10.3

Der var en del fejl i den danske 10.1, der ikke blev rettet, da
komponenterne ikke var "åbne". Apple vil ikke risikere at andre nye fejl
opstår i forbindelse med sådanne rettelser.

/Richard Nees

Fra : en=E9 Frej Nielsen

Dato : 03-10-02 21:28

In <B9C24F78.2E66%nospam@absolutelynospam.gov> Richard Kruse Nees wrote:

> [...]
> komponenterne ikke var "åbne". Apple vil ikke risikere at andre nye
> fejl opstår i forbindelse med sådanne rettelser.

Det er ellers en mega-fejl, som ville skabe vildt postyr, hvis den var
tilstede i den engelske udgave. Det fjerner en stor del af
funktionaliteten i docken og det er helt utilgiveligt.

Lad os håbe på, at Apple DK får givet udtryk for, hvor stor en fejl det
er, overfor Apple USA.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Richard Kruse Nees

Dato : 03-10-02 21:52

René Frej Nielsen wrote on 03/10/02 22:28:

> [...]
> funktionaliteten i docken og det er helt utilgiveligt.
>
> Lad os håbe på, at Apple DK får givet udtryk for, hvor stor en fejl det

Indtil de tager sig sammen i Cupertino kan følgende fix bruges:
<http://www.sectionurbaine.com/downloads/software/DanishDockMenuFix.dmg.gz>

Jeg har lavet det som en almindelig installerings-pakke, så
Terminal-ekspertise er unødvendig.

/Richard Nees

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-10-02 22:34

Richard Kruse Nees <nospam@absolutelynospam.gov> wrote:

> [...]
> <http://www.sectionurbaine.com/downloads/software/DanishDockMenuFix.dmg.gz>
>
> Jeg har lavet det som en almindelig installerings-pakke, så

Det er rart at have venner som dig
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-10-02 00:54

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> Det er rart at have venner som dig

Jeg brugte den også og det installerede fint. Hvad jeg ikke kan
forstå er hvorfor det fylder 1.5 Mb?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Richard Kruse Nees

Dato : 04-10-02 08:59

"Thorbjørn Ravn Andersen" <thunderbear@bigfoot.com> wrote in message

<http://www.sectionurbaine.com/downloads/software/DanishDockMenuFix.dmg.gz>

> Jeg brugte den også og det installerede fint. Hvad jeg ikke kan
> forstå er hvorfor det fylder 1.5 Mb?

Jeg har fået den ned på 542Kb.
Den ligger samme sted.

/Richard Nees

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-10-02 09:17

"Richard Kruse Nees" <richard_remove@sectionurbaine_remove.com> writes:

> Jeg har fået den ned på 542Kb.
> Den ligger samme sted.

Nu er det jo ikke vigtigt mere :) Det funker bedårende. Glad :)

Jeg vil dog stadig gerne vide hvorfor.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Richard Kruse Nees

Dato : 04-10-02 11:42

> Nu er det jo ikke vigtigt mere :) Det funker bedårende. Glad :)
>
> Jeg vil dog stadig gerne vide hvorfor.

Nu har fået den ned på 8Kb ved at fjerne baggrundsbilledet til installeren
(fyldte 672Kb).

/Richard Nees

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-10-02 12:01

"Richard Kruse Nees" <richard_remove@sectionurbaine_remove.com> writes:

> Nu har fået den ned på 8Kb ved at fjerne baggrundsbilledet til installeren
> (fyldte 672Kb).

Er du ved at bevise at du kan klemme det ned på én bit?

(Som forhåbetlig ikke er forkert =:o )

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : en=E9 Frej Nielsen

Dato : 03-10-02 23:38

In <B9C27AA8.2E76%nospam@absolutelynospam.gov> Richard Kruse Nees wrote:

> [...]
> dmg.gz>
>
> Jeg har lavet det som en almindelig installerings-pakke, så

Jeg har selv fikset det via terminal-tricket, men det kan en alm. bruger
ikke finde ud af. Hr. & Fru Danmark som har købt en iMac i Fredgaard har
ikke samme behov for at opdatere hele tiden, som alle os nørder, så de
sidder altså tilbage med et system, som lider af en stor mangel. Derfor
er det en seriøs fejl!

Det er dog ellers et godt initiativ med installeringspakken.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 03-10-02 23:04

=?ISO-8859-15?Q?Ren=E9 Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> Lad os håbe på, at Apple DK får givet udtryk for, hvor stor en fejl det
> er, overfor Apple USA.

Mon ikke Apple DK selv burde udbedre fejlen, da den tydeligvis er
opstået ved lokaliseringen til dansk.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : en=E9 Frej Nielsen

Dato : 03-10-02 23:36

In <1fji5ca.1mtnnwc6nmbccN%mta@mac.com> Michael Tysk-Andersen wrote:

> Mon ikke Apple DK selv burde udbedre fejlen, da den tydeligvis er
> opstået ved lokaliseringen til dansk.

Det er rigtigt, men det er ikke Apple DK selv, som står for lokalisering.
Jeg ved ikke engang om de er blandet ind i det.

--
Mvh.
René Frej Nielsen