Url til database
Fra : Claus

Dato : 02-10-02 11:07

Hej Ng

Jeg har lavet en lille web side, hvor jeg kan indtaste noget tekst, og
derefter gemme det i en Access database på webserveren, med ASP. Det virker
fint nok.

Mit problem er nu, at jeg har et lille bøvet java program, som jeg gerne vil
have til at læse i denne database.
Først loader jeg driver:
Class.forName("sun.jdbc.odbc.JdbcOdbcDriver"), virker fint.

Men dette kan jeg ikke få til, at virke.
DriverManager.getConnection("jdbcbc:htp://www.websted.dk:dbnavn").

Er det overhovedet muligt, at oprette denne forbindelse?

I API står der jdbc:subprotocol:subname
subprotocol må vel være odbc og subname er web-adressen.

Mange tak
Claus

Fra : Jonathan Stein

Dato : 02-10-02 11:22

Claus wrote:

> Men dette kan jeg ikke få til, at virke.
> DriverManager.getConnection("jdbcbc:htp://www.websted.dk:dbnavn").
>
> Er det overhovedet muligt, at oprette denne forbindelse?

Ikke på denne måde.

> I API står der jdbc:subprotocol:subname
> subprotocol må vel være odbc og subname er web-adressen.

Subprotocol er rigtignok ODBC, men subname er ODBC-navnet - altså navnet på en
ODBC-forbindelse, der skal være sat op på maskinen.
Du skal først have opsat en ODBC-forbindelse til databasen inden du begynder
at tænke på at bruge den i Java.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Claus

Dato : 02-10-02 11:28

Okay

Dvs. at der ikke er mulighed for at oprette forbindelse til en database på
webserveren, fra mit java program?
Eller hvordan skal det så gøres? Når
DriverManager.getConnection("jdbcbc:htp://www.websted.dk:dbnavn") ikke er
måden.

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 02-10-02 13:09
Fra : Claus

Dato : 03-10-02 10:45

Tak for linket

Jeg kan fint oprette en DSN less forbindelse med:
con = DriverManager.getConnection("jdbcbc:Driver={MicroSoft Access Driver
(*.mdb)};DBQ=c:/database/test.mdb");

Kan dog stadig ikke få den til at virke over internettet.
Jeg har prøvet med:
DBQ=http://www.minside.dk/test.mdb
DBQ=ip-nummer/test.mdb

Fra : Jonathan Stein

Dato : 03-10-02 15:11

Claus wrote:

> [...]
> (*.mdb)};DBQ=c:/database/test.mdb");
>
> Kan dog stadig ikke få den til at virke over internettet.

Du kan ikke tilgå basen via HTTP. Hvis du kan læse/skrive filen via Windows
fildeling, kan du lave noget i retning af DBQ=\\server\sti\database.mdb - men
det vil normalt kun være aktuelt, hvis det er din egen server. (Og hvis der er
et minimum af sikkerhed, involverer det ændringer i firewall og evt. noget VPN).

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Claus

Dato : 03-10-02 17:53

Okay
Jammen så vil jeg ikke prøv på det længere.:)
Jeg havde bare ingen ide om det kunne lade sig gøre.
Men tak for hjælpen alle.