Q: Ny harddisk i G4
Fra : Peter Theglev

Dato : 02-10-02 10:10

Hey

I disse DV-dage, er 20GB harddisk intet værd, så jeg skal ha' 80GB ekstra i.

Er der nogle mærker, der er bedre end andre?

Hvilke specs. skal den overholde?

Peter

Fra : Ben Knudsen

Dato : 02-10-02 13:00

peter.theglev@tiscali.dk writes:
>Er der nogle mærker, der er bedre end andre?

Jeg har gode erfaringer med Seagate Barracuda-serien. Lydløse, hurtige,
driftsikre (indtil videre i hvert fald) og meget fornuftig pris.

Ben

Fra : Jesper

Dato : 02-10-02 19:13

Peter Theglev <peter.theglev@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>
> I disse DV-dage, er 20GB harddisk intet værd, så jeg skal ha' 80GB ekstra i.
>
> Er der nogle mærker, der er bedre end andre?

Jeg har sat en 80 GB IBM Deskstar 120 GXP i min PowerMac G4/Sawtooth og
den er jeg glad for.

Du skal vælge en IDE disk der er max 127 GB og så skal du skifte
jumperen til slave hvis du lader din eksisterende hardisk der er jumpet
til master sidde.

Du kan godt sætte en større HD i, men så skal du sætte et ATA-133 RAID
controller kort i den.
--
Jesper
em@il -> pinebox {a} myrealbox [dot] com

Fra : N/A

Dato : 02-10-02 21:20

Fra : Jesper

Dato : 02-10-02 21:20

Peter Theglev <peter.theglev@tiscali.dk> wrote:

> Tak for svaret.

> Større end 80 eller større end 127 GB?
Større end 127 GB

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 02-10-02 20:33

Peter Theglev wrote:

> [...]
>
>I disse DV-dage, er 20GB harddisk intet værd, så jeg skal ha' 80GB ekstra i.
>
>Er der nogle mærker, der er bedre end andre?

Har ligesom Ben Knudsen en Seagate Barracuda på 80 Gb. (med flydende lejer)
Den har tjent mig i et år nu uden broblemer, i både iMac og G4.
Tjek: http://www.edbpriser.dk her kan du finde 120 Gb til en tusse.

Mvh.

Henrik Lindskou