virus? word lukker sig selv ned!
Fra : Lars

Dato : 24-02-01 14:11

Hej med jer!

Hvordan kan det være at når jeg vil åbne word, så lukker det selv ned efter
1-2 sekunder?
Kan det være en virus?
Jeg har installeret Mcafee virusscan, men den finder tilsyneladende
ingenting.
Jeg kan overhovedet ikke bruge word, så jeg håber nogen kan hjælpe.

på forhånd tak

lars

Fra : Søren Blom

Dato : 24-02-01 14:52

Hvilken Word er det du bruger?

Hvis det er Word 2000 og du har installeret SR1 (Service Park 1)til MS
Office 2000, så vil programmet ikke virke, hvis det er en pirat version af
programmer du har.
Er der ikke en Pirat version af Word 2000 du har, men har installeret SR1,
så tag kontakt til Microsoft på mandag, ellers fjern SR1 igen, så virker
Word igen.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Lars

Dato : 24-02-01 18:42

> Hvilken Word er det du bruger?

Det er word 2000 og jeg har ikke installeret SR1, men nogle har skrevet jeg
skulle slette filen normal.dot fra mappen skabeloner, men jeg har ikke den
fil. Hedder den noget andet i en dansk udgave?

/lars

Fra : Hans Peter Holm

Dato : 24-02-01 20:49

Lars skrev:

> Det er word 2000 og jeg har ikke installeret SR1, men nogle har skrevet jeg
> skulle slette filen normal.dot fra mappen skabeloner, men jeg har ikke den
> fil. Hedder den noget andet i en dansk udgave?

Installation af visse andre programmer end SR1 opdateringen kan gøre
Office2000 ubrugelig, hvis du har brugt en key der starter med GC6J3
- MS samarbejder med andre for at bekæmpe piratkopiering.

--
Hans

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 24-02-01 21:02

"Hans Peter Holm" <hpholm@adresse.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Office2000 ubrugelig, hvis du har brugt en key der starter med GC6J3
> - MS samarbejder med andre for at bekæmpe piratkopiering.

Hvis ikke du har normal.dot er noget helt galt, da den er grundlaget for
alle dokumenter, og hvis man sletter den, bliver der automatisk lavet en ny,
næste gang man starter word.
Som Hans og Lars skriver har MS lavet nogle sjove tricks, hvis de møder
versioner af word, som ikke umiddelbart fremstår som legale, og alt tyder på
at du er ramt af denne sygdom, da det netop for word til at lukke som du
beskriver. Jeg var så ikke klar over, at det var normal.dot, som åbenbart
ikke kan genereres.
Prøv evt. via Kontrolpanel- tilføj/fjern programmer at starte
installationsprogrammet igen med cd.en i. Her kan du så vælge at reparere
office installationen. Virker det ikke, så ...
Afinstaller og installer forfra.
Kurt

Fra : Anette Rasmussen

Dato : 24-02-01 21:09

> [...]
> skulle slette filen normal.dot fra mappen skabeloner, men jeg har ikke den
> fil. Hedder den noget andet i en dansk udgave?

Nej - den hedder normal.dot i både dansk og engelsk udgave. Måske du kun ser
ordet "normal" afhængigt af dine visnings-indstillinger. Prøv at søg efter
filen fra Denne computer. Den ER der.

De bedste hilsner
Anette Linnea

Fra : pre

Dato : 25-02-01 15:06

Der er ét sted, hvor du kan få exact besked, nemlig i MsNyhedsgruppen
OFFICE UPDATE. Der besvares næsten dagligt en stribe problemer af denne
type, så MVP'erne der kan efterhånden svarene udenad.
Der er både CD'er med fejlnumre, CD'er med Piratnumre, der er
installationer med fejl 1318 - og også fejl 1326. Evt kan du prøve, om
der er hjælp at hente i denne:
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q255/5/03.asp

--
Venlig hilsen