Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon G1, Zoom
Fra : John Friis Løndal

Dato : 02-10-02 08:09

Jeg er meget tilfreds med mit G1 kamera som blev købt lige efter
udgivelsen, men jeg kunne godt tænke mig en bedre optisk zoom.
Kan man købe en standart zoom til spejlreflekskameraer og sætte på?
Kræver det en konverter? Er der nogle der har prøvet dette med gode
resultater?

Fra : J@N

Dato : 02-10-02 11:17

"John Friis Løndal" <londal@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Kan man købe en standart zoom til spejlreflekskameraer og sætte på?
> Kræver det en konverter? Er der nogle der har prøvet dette med gode

Du kan montere et teleobjektiv (ej zoom) - Canon laver en eller to, og der
fås adskillige forskellige uoriginale.

Skal du have en der virkelig rykker, så se denne her:
http://www.ckcpower.com/newlens2.htm

CrystalVue LX lens (7.5x)
med den på en G1 får du en 765 mm (102mm x 7.5), det burde været
tilstrækkeligt til de fleste sitiuationer.

Jan

Fra : John Friis Løndal

Dato : 02-10-02 10:56

On Wed, 2 Oct 2002 11:17:12 +0100, "J@N" <itjf@nospam.dk> wrote:

Hvilket prisleje vil CrystalVue LX lens (7.5x) ca. ligge i?

Fra : J@N

Dato : 02-10-02 12:12

> On Wed, 2 Oct 2002 11:17:12 +0100, "J@N" <itjf@nospam.dk> wrote:
>
> Hvilket prisleje vil CrystalVue LX lens (7.5x) ca. ligge i?

Det vides ikke endnu, de sælger en mindre model til 150 dollars, mit gæt
ligger på 200-300 dollars + told + moms + forsendels + afgift til det kgl.
danske postvæsen. Altså ret pebret

Jan

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 02-10-02 10:26

> [...]
> Kan man købe en standart zoom til spejlreflekskameraer og sætte på?
> Kræver det en konverter? Er der nogle der har prøvet dette med gode

Jeg spurgte for noget tid siden og udover Canon egne små produkter som man
jo ikke kan bruge til noget i den forbindelse fik jeg kun et brugbart link.

http://www.ckcpower.com/

Jeg ville gerne have haft at vide om ovenstående var den eneste mulighed for
at få noget (meget) optisk zoom på sin G1 eller G2. Svaret var arrogant og
jeg gav op og venter nu på CrystalVue LX Lens.

--
Med Venlig Hilsen
Henrik