Hvilket Geforce4 Ti4200 kort skal vælge (p~
Fra : hjalte aka. izeqb

Dato : 01-10-02 22:45

Jeg er sg' i tvilv om hvilke der er bedst.
Skal jeg bare gå efter det billigste, eller er der forskel på om det er fra
Aopen eller Daytona eller ...?

Jeg overvejer lidt at købe den udgave med TV-ind og -Ud, men så læste jeg
noget i gruppen her, om at TV-ud chippen er dårlig på den udgave med TV-ind.

Er det noget der mærkes, hvis man bare skal se lidt lidt film på et gammelt
phillips TV engang imellem?

Håber i vil hjælpe mig lidt, det er godt nok fovirrende :-/

MVH.
Hjalte aka. izeqb

Fra : Roger

Dato : 02-10-02 10:12

"hjalte aka. izeqb" <isak@city.dk> skrev i melding
> [...]
fra
> Aopen eller Daytona eller ...?

> Kjøp et Point of View Ti4200XP se testen på
http://www.hardware.no/tester/skjermkort/pov_ti4200xp/index8.html (Denne
text er klippet fra denne testen)
Det er hevet over enhver tvil at Point Of View med sitt Ti4200XP har
imponert oss stort med sine overklokkingsegenskaper. At kortet skulle la seg
klokke høyere enn NVIDIAs toppmodell, Ti4600, hadde vi rett og slett ikke
tro på. Men POVs markedsavdeling har sitt på det tørre, og gis fullt medhold
i sine påstander.

Jeg anbefaler dette kort på det varmeste 100% stabilt på frekvensene 320/660
MHz (kjerne/RAM), uten noen for for ekstra kjøling.

Mvh Roger

Fra : Trygleren

Dato : 02-10-02 13:55

Mit Asus 8420 Ti4200 kostede 1500 og der følger alskens kabler osv. med. Jeg
kører stabilt med 315@560 uden nogen form for ekstrakøling.
Er prisen på de b-mærker der, synderligt større? For ellers synes jeg du
skal holde dig fra dem. Men det er selvfølgelig også bare min mening.

[ ]
^
Kasse til Soltek- og Palitfans flaming =)

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

Fra : Roger

Dato : 02-10-02 15:55

"Trygleren" <TryglerenSLETDETHER@tdcadsl.dk> skrev i melding
> [...]
> Er prisen på de b-mærker der, synderligt større? For ellers synes jeg du
> skal holde dig fra dem. Men det er selvfølgelig også bare min mening.

Unskyld meg men om Point of view er et B merke så er det i alle fall det
beste Ti 4200 som er på markedet Pr dag's dato

Fra : Bernhard Ege

Dato : 02-10-02 19:19

"Trygleren" <TryglerenSLETDETHER@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
du
> skal holde dig fra dem. Men det er selvfølgelig også bare min mening.

Jeg har set tv-out på asus 8420 og jeg var skuffet. Det var tydeligt
ringere end mit Geforce2 med BT869 chip. Asus kortet bruger da også en
Philips chip og det borger desværre ikke for kvalitet.

Jeg har også set tv-out på ATI Radeon 9700 Pro og det var desværre også
en del ringere end BT869 chippens (hvor man dog skal bruge tv-tool da
nvidia's egen tv-out funktionalitet er enormt dårlig).

Conexant (tidligere Brooktree, BT) er det bedste på markedet til nvidia
kort. Desværre er det ikke helt nemt at finde et billigt 128MB Ti4200
med sådan en chip (det er ikke lykkedes mig endnu).

mvh Bernhard

Fra : Trygleren

Dato : 02-10-02 19:54

> Jeg har set tv-out på asus 8420 og jeg var skuffet. Det var tydeligt
> ringere end mit Geforce2 med BT869 chip. Asus kortet bruger da også en
> Philips chip og det borger desværre ikke for kvalitet.

Det er jeg nu ikke enig i. Mit billede står knivskarpt på skærmen i
1024x768. Jeg ved godt Philipschippen får hug rundt om på nettet, men lad
mig være den første til at tale for den. Den er nemlig ikke så ringe som
folk får den til at lyde som. Desuden er Philips en af verdens bedste
elektronikfabrikater. Jeg har f.eks. ikke haft et Philipsfjernsyn som har
skuffet mig endnu.
At folk ikke kan finde ud af at justere deres tv-ud ordentligt, er vel ikke
fabrikanten skyld?

Men jeg vil give jer - det er ikke verdens bedste... Langt fra!
Mit gamle Matrox G400 Dualhead havde et tv-ud som sagde spar to til det
hele. Det var MEGET FLOT !! Suveræn kvalitet og med en masse lækkert
software. Bl.a. Matroxs DVDMaxfunktion som tillader kørsel af en film i et
vindue på monitoren og samtidig maksimerer billedet på tv-et. Så kan du
minimere afspilleren og f.eks. surfe løs, mens kosten ser Legally Blonde!
Det er kvali' !! =)

Fra : KT

Dato : 02-10-02 20:19

> At folk ikke kan finde ud af at justere deres tv-ud ordentligt, er vel
ikke
> fabrikanten skyld?

Hvordan justerer man sit tvud?
Hvilke indstillinger kan man ændre?

Mvh Kim

Fra : Bernhard Ege

Dato : 02-10-02 21:57

> [...]
har
> skuffet mig endnu.
> At folk ikke kan finde ud af at justere deres tv-ud ordentligt, er vel

Jeg har skam selv et Philips 100Hz 4:3 28" fjernsyn og mit tv-out står
meget skarpt. Tekst læses f.eks. uden problemer (800x600 desktop
opløsning). Desuden er der jo ikke rigtig noget at justere på fjernsynet
ud over lysstyrke og kontrast og sådan noget. Jeg bruge SVHS fra
grafikkort til fjernsyn.

Når du skriver at du kører 1024x768 på fjernsynet har du samtidig sagt
hvor lidt din udtalelse betyder. Fjernsynet kan ikke vise højere end
720(768)x576 interlaced, selv med svhs kabel. Når du kører 1024x768, kan
tv-out funktion kun gøre 1 ting, nemlig skalere desktop billedet ned så
det passer til tv'et. Det betyder at ca. halvdelen af billedet fjernes.
Tag f.eks. selv at screenshot af din desktop i 1024x768 (tryk på
print-screen knappen i windows) og sæt billedet ind i et tegneprogram og
skaler billedet ned til 768x576. Så vil du se hvor meget information du
mister og det er ligegyldigt hvor god din tv-out er.

> [...]
du
> minimere afspilleren og f.eks. surfe løs, mens kosten ser Legally

Som jeg skriver, så kunne jeg ikke finde på kaste penge efter et
grafikkort på en Philips tv-out chip med mindre jeg har set med mine
egne øjne at resultatet er lige så godt som det jeg har nu. Jeg kan ikke
rigtig forestille mig hvordan mit tv-out kunne blive bedre end det er.
Det vil jeg ærlig indrømme.

Jeg har set mit tv-out på et 32" Philips 100Hz 16:9 fjernsyn, men
billedet var en del dårligere end på mit eget 28" Philips 4:3 100Hz
fjernsyn. Det var endda 16:9 fjernsynet at jeg kunne se tydelig forskel
på et ASUS 8420 (philips tv-out) og mit eget Geforce2 med BT869 tv-out.

Mes Philips tv-out var det svært at læse menuen, men de kunne lade sig
gøre. Det var tydeligt nemmere med BT869.

Og med hensyn til at Philips er een af verdens bedste
elektronikfabrikanter, så tillader jeg mig at tvivle, men de er i hvert
fald store. De har da også meget godt elektronik, men deres tv-out chip
(7102/7108) ER dårligere en Conexants (tidligere Brooktree).

Læs evt. mere her:

http://tvtool.info/english/tvchips_e.htm

mvh Bernhard