Rørsukker
Fra : Margit & Sv. Aa. Jen~

Dato : 24-02-01 13:35

Er der nogen her, der ved, hvorfor der tit står rørsukker i stedet for alm
sukker i opskrifterne. Er det sundere eller hvad? Og kan man bare bruge alm.
sukker i stedet for?
Hilsen Margit

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 24-02-01 14:44

> [...]
> sukker i opskrifterne. Er det sundere eller hvad? Og kan man bare bruge

Der er flere urenheder i rørsukker og smagen er lidt anderledes - lidt over
i puddersukker. Du kan sagtens bruge almindelig sukker eller 1/4
puddersukker og resten almindelig sukker. Det er meget billigere og gør
ingen forskel i kager.

Mvh Maria

Fra : Margit & Sv. Aa. Jen~

Dato : 24-02-01 16:42

Tak for dit svar. Mine fastelavnsboller var lidt "tamme" i smagen. Jeg
brugte
alm. sukker i stedet for rørsukker. Det er nok derfor. Jeg prøver med lidt
puddersukker næste gang.
Hilsen Margit