Slagermusik som reklameunderlægning
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-10-02 21:59

Ja slagermusik her og slagermusik der. Den breder sig alle steder som en
steppebrand. Trenden som skyller hen over landet i disse måneder er nu
blevet så intens at den ikke bare stormer frem på musiksalgslisten, men også
i de almindelige produktreklamer i tv.

TV REKLAMER BRUGER EFTERHÅNDEN MEGET SLAGERMUSIK TIL UNDERLÆGNING
I de sidste par måneder har vi været vidne til at flere tv-reklamer end
nogensinde nu hopper med på den danske slagermusikfeber. Annoncørerne har
opfattet at det er noget der får folk op på mærkerne og det er jo et ønske
fra annoncørerne at reklamerne skal have effekt.
Derfor lægges der slagermusik af al slags som underlægning på snart sagt
halvdelen af alle tv-reklamer. Det har aldrig være mere intens. Msuikken
bruges bl.a. i reklamer fra: TDC - Jydsk Sengetøjslager - Expert - Rema
1000 - Almindelig Brand. Og mange mange flere
Den tid hvor mange tv-reklamer skar i ørerne af tæppebank er ved at være
forbi.

Hilsen Åge

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 02-10-02 12:59

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i

> [...]
> mange mange flere
> Den tid hvor mange tv-reklamer skar i ørerne af tæppebank

Hvis det er helt rigtigt så hedder du Bo Warming, ikk oss

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 02-10-02 14:20

Hej!

"Bjørn Løndahl" wrote:

> Hvis det er helt rigtigt så hedder du Bo Warming, ikk oss

Det kan da godt være Åge er lidt spøjs, men der er sq lang vej til en Warming

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Free pussy: http://www.broenink-art.nl/maukie.swf

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-10-02 17:42

Bjørn Løndahl <usenet@_FJERN_londahl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d9adf66$1@news.securix.dk...

> Hvis det er helt rigtigt så hedder du Bo Warming, ikk oss
______

?????????

Nej jeg hedder Karl Hugo Børge.

Men hedder du ikke godt nok Karl Oskar

Hilsen KHB

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 02-10-02 18:38

"Bjørn Løndahl" <usenet@_FJERN_londahl.dk> wrote in message
> "Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i

> Hvis det er helt rigtigt så hedder du Bo Warming, ikk oss

Det er ikke helt Bo's skrive stil, men jeg har ind i mellem haft samme
tanke!

--
Lars B. Jensen
http://www.zulfo.dk http://www.sheewaklub.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-10-02 19:07

Lars B. Jensen <lars@zulfo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d9b2e9b$0$1024$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

> Det er ikke helt Bo's skrive stil, men jeg har ind i mellem haft samme
> tanke!
_________

Hmm... I minder om en der hedder Brian. Hedder en af jer det?

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-10-02 20:02

> Lars B. Jensen <lars@zulfo.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:3d9b2e9b$0$1024$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

> _________
>
> Hmm... I minder om en der hedder Brian. Hedder en af jer det?

Hej Åge

Har du læst de tidligere indlæg i denne tråd....Giver de ikke grund til
optimisme
Forresten, det der med de syv seje sild, hvis han nu hørte den igen, så'e

Hilsen Benny

Fra : Jørgen Jacobsen

Dato : 02-10-02 22:00

Hørte for jeg ved ikke hvilken gang Birthe Kjær synge Syv seje sild på P4 og jeg blev igen i dårligt humør, mindede mig om Raquel Rastenni i 60'erne og ingen af dem er sgu' seje sild, mere husmorsild, som bringer bræk frem i mundvigene.

Det er sgu' det værste gang bræk der er frembragt i mange år! Birthe Kjær og Syv Seje Sild! Jeg ber' dem Fru Hejlbuth!

Seje hilsener

Jørgen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-10-02 23:41

Jørgen Jacobsen <jabber@stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d9b5efa$0$777$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
[...]

_____

Du godeste Jørgen. Tabte du radioen, så den røg over på P4?.
Nej spøg til side, som stand-upperne også plejer at gøre. De der "Syv
seje sild" er nu heller ikke liiiige min kop kaffe. Hun har tihvertifald
lavet noget der er meget bedre. "Den knaldrøde gummibåd" var i hvert fald
ikke en dødssejler. Hahahaha.DødsSEJLER. Nå nej, ingen spøg her, det er
også rigtigt.
Men du Jørgen, du har haft en traumatisk oplevelse, det har jeg forstået.
Men hvad føler du så ved at blive tæppebanket i hovedet af lokalradioerne?.
Hvordan tager du det?

Fra : Jørgen Jacobsen

Dato : 04-10-02 17:30

Hej Åge

Jeg er af en hel anden årgang end du åbenbart tror: jeg er 51 og lytter til al god musik, med alderen bliver éns ører og bevidsthed forhåbentlig større og større, særlig hvis man altid har været interesseret i musik. Jeg lytter ofte til P4 (men ikke pga. musikken!) på mit kontor på mit job eller P1 eller P2, aldrig til lokalradioerne, man bliver idiot af at høre alle de reklamer, li'som man bliver idiot af at høre dansktop musik. Ikke for at være personlig, men dansktopmusik for mig er indbegrebet af snæversynet, småborgerlig fims, musik uden indhold og musikalitet, musik som ikke bevæger sig en meter hverken musikalsk eller tekstligt; kan man som musikelsker tænke sig noget værre? Jeg kan ikke! Min musiksamling rummer ellers alt: fra Stravinsky til Pearl Jam, fra Sebastian til Miles Davis, fra Gustav Mahler til Elvis Costello, fra Ulla Henningsen til Jimi Hendrix. Og indeholder musik fra den store, spændende musikverden : Cuba, Senegal, Grækenland, Kap Verde, Portugal, USA, Norge (ikke Heidi Hauge!), Grønland, Sverige, Chile, Frankrig, UK, Ægypten, Tyrkiet, Spanien etc. etc. Jeg synes at det er skrækkeligt at mange mennesker år ud og år ind ikke kan finde på andet at lytte til end Ved Landsbyens Gadekær eller Hvide Måge eller Røgtige Venner eller eller...... Prøv at lyt til De ringer vi spiller eller Giro 413; det er fanme' de samme ting folk ønsker igen og igen, selvom de har været spillet 50.000 gange før! Det er så folks egen sag, men det forekommer mig utroligt fattigt i sådan et rigt samfund, hvor udbuddet aldrig har været større, så hvorfor nøjes med en undermåler som JodleBirge?

Mvh
Jørgen