Besked om Fartkontrol - virker det?
Fra : wheeler

Dato : 01-10-02 21:51

Hej,
Nogen der har erfaring med den sms-tjeneste, man kan tilmelde sig, så man
modtager besked, når der fx. er fartkontrol - konceptet lyder næsten for
godt til ikke at virke

Pft.
Wheeler

At skrive inden man tænker - er som at tørre røv inden man skider - bedre
omvendt
- så der er "rent" bagefter

Fra : Martin Sørensen

Dato : 01-10-02 22:05

> Nogen der har erfaring med den sms-tjeneste, man kan tilmelde sig, så man
> modtager besked, når der fx. er fartkontrol - konceptet lyder næsten for
> godt til ikke at virke

Hvor ofte læser du SMS mens du kører?
For det andet, så står fartkontrollerne ikke et sted ret længe. Inden
sms-tjenesten finder ud af at den er der, så er bilen allerede væk igen.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Gundersen

Dato : 01-10-02 22:08

Hejsa

Jeg er tilmeldt det, men har detsvære/hentigvis ik haft gavn af det med
kontrol. Dog med info om kødandelser synes jeg det er ok!

Jeg har selv meldt kontrolstederne før jeg har fået den pr sms, så jeg
har nok hjulpet andre. Så sent som i dag var der ratzia 4 steder på den
vej jeg køre hverdag.

Mvh Emil
--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit

Fra : H;P

Dato : 01-10-02 22:06

"Gundersen" skrev i en meddelelse
Så sent som i dag var der ratzia 4 steder på den
> vej jeg køre hverdag.

Hvorfor mon,,,,,?, Måske de 4500 politi-halløjaser er fundet hjem til deres
pind ?. De er jo færdige med at passe på alle de høje herre til det her
top-møde & har nu kordineret en indsats for at gør folk opmærksomme på at de
har været væk .

Hilsen

H;P < Æv oss´. jeg savnede dem ikke >
--
http://Falken.farmands.Dk <A Ha....Nyt Domæne >
hpaalling@hotmail.com / ICQ # 28655310 >Add me on MSN messenger

Fra : *BOngeR*

Dato : 02-10-02 01:14

"wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> modtager besked, når der fx. er fartkontrol - konceptet lyder næsten for

Jeg er ikke selv tilmeldt, men har en kammerat der har sparet sig et par
bøder efterhånden.
Det er en fed nok idé hvis du kører den samme rute hver dag på samme
tidspunkter, men hvis du kører en lang strækning, og tidspunktet du kører på
variere, kan det godt blive en dyr fornøjelse.

Hvis du fx. kører Kolding - Nyborg hver dag i mellem 6 og 10, og igen i
mellem 14 og 18, er der 8 timer hvor du hver dag modtager smser af 1 kr
stykket(tror jeg... hæng mig ikke ud på prisen). Og det kan godt blive ret
dyrt... Plus det da også er pi**e irriterende at få ligegyldige smser hele
dagen!
men ok... hvis man sparer sig en monster bøde og evaluerende køreprøve, er
det vej fair nok!

Michael

Fra : MC

Dato : 02-10-02 07:47

du hver dag modtager smser af 1 kr
> stykket(tror jeg... hæng mig ikke ud på prisen). >

Mener nu det er nærmere 4 kr. pr sms ( set bag på den blå, fotovogn.dk )!!
Det er sq pebret !
Så vil jeg hellere køre pænt, og vente med at gi den gas til jeg kommer på
motorvejen ( der er det trods alt lidt mere sikkert )...

Steen
CB1100F Street Fighter Style

Fra : Jens Didriksen

Dato : 02-10-02 11:16

> [...]
> dagen!
> men ok... hvis man sparer sig en monster bøde og evaluerende køreprøve, er

Nu bliver jeg nok upopulær, men jeg er selvfølgelig heller ikke tilmeldt
denne NG for at blive populær...

Er der nogen af jer der i en sen nattetime bare har _overvejet_ at overholde
de hastighedsbegrænsninger som landets folkevalgte politiker har belemret os
med?

Så kunne man spare penge både til SMS'er og fartbøder og måske en dag ende
op med at få råd til sin drømme-mc (nu håber jeg at I ikke drømmer om en Duc
999...)

Jens
.... der godt ved han lyder hellig

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 02-10-02 11:24

"Er der nogen af jer der i en sen nattetime bare har _overvejet_ at
overholde
de hastighedsbegrænsninger"

Tror du ikke du kan blive stoppet om natten? Kender én som er blevet stoppet
efter midnat, mener det var kl. 0200. Og om natten kan du jo ikke se dem

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Jens Didriksen

Dato : 02-10-02 18:18

> [...]
stoppet
> efter midnat, mener det var kl. 0200. Og om natten kan du jo ikke se dem

Suk...

Jeg mente nu om I havde tænkt over sagerne når I var kommet godt ned under
dynen...

Jd

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 02-10-02 18:55

> Suk...
>
> Jeg mente nu om I havde tænkt over sagerne når I var kommet godt ned under
> dynen...
>
> Jd

Jaaaah der lige vi og glæder os til næste gang vi fyrer den af i svingene

--
Venlig hilsen Rune (bandit600R)
http://bandit600.netfirms.com

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 02-10-02 11:32

> [...]
> op med at få råd til sin drømme-mc (nu håber jeg at I ikke drømmer om en

___________________________

Jeg kan kun give dig ret, og der er selvfølgelig intet, der lovliggør at
køre for stærkt - MEN fuck, hvor er det sjovt, og fuck hvor ville det være
kedeligt at køre rundt på en racer og konstant holde hastighedsgrænserne!
....jeg kører rimelig pænt blandt andre, men jeg kan nu stadig ikke se noget
galt i at lufte maskineriet ordentligt igennem en gang imellem, på de
ensomme landeveje - med måde selvfølgelig!

Psycho Cowboy
Babygixxer

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 02-10-02 12:00

> [...]
overholde
> de hastighedsbegrænsninger som landets folkevalgte politiker har belemret

Hvis jeg er på en motorvej eller landevej og vejret + forholdene i øvrigt er
gode... såå... nej.

Fra : Jonas Holt

Dato : 02-10-02 12:29

> [...]

> op med at få råd til sin drømme-mc (nu håber jeg at I ikke drømmer om en Duc

Hvis du købte din drømme-mc, vil du så overholde alle fartgrænserne?

Jeg har ikke min drømme-mc nu, men jeg er ganske meget godt tilfreds med den jeg har - må jeg så køre for hurtigt? Eller spurgt på
en anden måde: regner du selv med at du vil kunne overholde fartgrænserne på den drømme-mc du så til sin tid køber?

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 02-10-02 12:39

Jonas Holt wrote ...

> Hvis du købte din drømme-mc, vil du så overholde alle
> fartgrænserne?
>
> Jeg har ikke min drømme-mc nu, men jeg er ganske meget
> godt tilfreds med den jeg har - må jeg så køre for hurtigt?

....Og hvad hvis man slet ikke drømmer om motorcykler?

Men iøvrigt finder jeg hele fartkontrol sms ideen lidt... tåbelig.

--
Mikkel

Fra : Michael K. S.

Dato : 02-10-02 14:41

On 02 Oct 2002 11:39:06 GMT, "Mikkel Christensen" <mic@rrxnord.dk>
wrote:

>...Og hvad hvis man slet ikke drømmer om motorcykler?

Så tal med din psykiater....

>Men iøvrigt finder jeg hele fartkontrol sms ideen lidt... tåbelig.

Jow,men man skal jo aldrig undervurdere folks trang til at smide penge
ud af vinduet

-M

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 02-10-02 15:10

Michael K. S. wrote ...

> Så tal med din psykiater....

Hæ! Jeg er sikker på en freudianer kan få mange spændende ting ud af en
mand der drømmer om Honda'er...

> Jow,men man skal jo aldrig undervurdere folks trang til at smide
> penge ud af vinduet

Hov! Er det er skjult hentydning til kvabberatoren?

Seriøst mener jeg at sådanne advarselssystemer kun er marginalt
anvendelige for 4 hjulede traffikanter, og overhovedet ikke for 2
hjulede. For at et sådant system skal virke, skal man dels kunne stole
på det. Jeg tvivler på at der bliver advaret om *alle* fartkontroller.
Og hvis der ike gør det kan det jo være lige meget - så skal man stadig
selv holde øjnene åbne.

Derudover skal informationen være... Det bedste ord jeg kan finde er
'current'. Det vil sige at en 3 timer gammel besked temmelig sikkert er
forældet, da fotovognen er kørt videre. Så det tvinger en til at være i
stand til at læse sms mens man kører, og som andre allerede har påpeget
er det en smule svært på 2 hjul.

Altså... tåbeligt - men det er jo heldigvis op til hver enkelt.

--
Mikkel

Fra : Michael K. S.

Dato : 02-10-02 15:29

On 02 Oct 2002 14:10:04 GMT, "Mikkel Christensen" <mic@rrxnord.dk>
wrote:

>Hæ! Jeg er sikker på en freudianer kan få mange spændende ting ud af en
>mand der drømmer om Honda'er...

I wouldn't know....i'm a Jungian myself .

>Hov! Er det er skjult hentydning til kvabberatoren?

Hæ-hæ....se det kunne det jo måske godt have været,men i dette
tilfælde så nej,det bestemmer du jo sår'n set også selv

<snip - begrundelse>

>Altså... tåbeligt

Jah...

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 02-10-02 15:33

> Derudover skal informationen være... Det bedste ord jeg kan finde er
> 'current'. Det vil sige at en 3 timer gammel besked temmelig sikkert er
> forældet,

Aktuel er ordet, som basker rundt om hovedet på dig

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 03-10-02 06:41

Henrik Steen Larsen wrote ...

> Aktuel er ordet, som basker rundt om hovedet på dig

Aaah ja - man takker.

--
Mikkel

Fra : Jens Didriksen

Dato : 02-10-02 18:12

regner du selv med at du vil kunne overholde fartgrænserne på den drømme-mc
> [...]

Det bliver jeg vist nødt til på replicaversionen af Peter Fondas Easy Rider
Panhead

JD

Fra : RasmusZX9R

Dato : 02-10-02 15:24

> [...]
overholde
> de hastighedsbegrænsninger som landets folkevalgte politiker har

Øh!! Næh!!!
Er de ikke kun vejledende?
Men det er da en meget sjov tanke..((-:

> [...]
ende
> op med at få råd til sin drømme-mc (nu håber jeg at I ikke drømmer om

Nu har jeg i 3 sæsonner kørt på min drømme mc og har stadig mit første
møde med ordensmagten tilgode,så det er ikke fartbøderne der har
belastet mit budget mest.
Pudsigt egentlig,eftersom mange mener at jeg kører som om jeg har
stjålet den..(-:

> Jens
> .... der godt ved han lyder hellig

Mvh
Rasmus ZX9R-C (som måske er ved at starte en religionskrig)

http://www.kandu.dk/

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 02-10-02 15:26

> overholde
> belemret os

Hastighedsbegrænsninger?
er der ikke kun for cyklister og skateboardere?

Fra : Tonny Eskesen\(DKMC\~

Dato : 02-10-02 14:03

> [...]
> modtager besked, når der fx. er fartkontrol - konceptet lyder næsten for

Der var en lille "test" af det i Radio Syd idag.
De stod 3 forskellige steder sammen med politiet og de 2 steder ringede de
ind og sagde at der var razzia der og der.
De fik ingen SMS'er om nogen af de 3 steder, så de gav dem dumpekarakter.
Talte også med direktøren for fotovogn.dk og han forklarede stolpe op og
stolpe ned. De kunne jo ikke vide hvor ALLE razziaer var medmindre der var
mindst én der ringede og fortalte hvor der var en.
At de så havde fået at vide at der var 2 der og der (af Radio Syd, anonymt
tror jeg) og ikke fik sendt nogen SMS ud var jo en fejl som han ville rette
op på.

hamselv herfra

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 02-10-02 15:29

Lyt til radio NRJ 88,6 og 107,1 hver morgen advarer de om de fart fælder,
som deres lyttere har ringet ind om...

Fra : Ole Baun

Dato : 02-10-02 17:06

"Rune (Bandit600R)" skrev i en meddelelse
> Lyt til radio NRJ 88,6 og 107,1 hver morgen advarer de om de fart
fælder,
> som deres lyttere har ringet ind om...

Og NJR er landsdækkende eller hvad ?

Ole Baun
Aalborg

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 02-10-02 17:11

> fælder,
>
> Og NJR er landsdækkende eller hvad ?

Naah, det gælder nok kun for "Københavner snuderne"... Sorry

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 02-10-02 17:49

"wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> wrote in message

> Nogen der har erfaring med den sms-tjeneste, man kan tilmelde sig, så man
> modtager besked, når der fx. er fartkontrol - konceptet lyder næsten for
> godt til ikke at virke

Læs evt. http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=16368

Det siger lidt.

Mvh,

Tony

Fra : Thomas Makro

Dato : 02-10-02 19:54

On Wed, 2 Oct 2002 18:49:13 +0200, "Tony Lorentzen"
<tony@NOSPAMlorentzen.com> wrote:

>Læs evt. http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=16368
>
>Det siger lidt.

He he, ja det må man sige.

Jeg har været tilmeldt Dansk SMS Service siden de startede. Og det kan
jeg kun anbefale. Det koster en 50'er i kvartalet. Hos dem har man
aldrig betalt per SMS man modtager, og de har skrevet at det kommer
man heller ikke til, tilgængæld koster det nu 75 kr/kvartalet.

Mine erfaringer? Jeg har ikke tal på hvor mange bøder jeg har undgået,
takket været SMSerne. Så jeg spenderer gerne nogle sekunder dagligt,
på at slette SMSer.
På de varme sommerdage får man typisk 15-30 advarsler dagligt. På
denne tid af året får jeg typisk 5-10 advarsler dagligt. Og jeg
modtager kun oplysninger fra Storkøbenhavn og Nordsjælland.

Selvfølgelig bliver ikke alle kontroller anmeldt, det kræver jo at
jeg, eller en anden abonnent, kommer forbi kontrollen, og anmelder
den.

Jeg kan berolige de af jer der er fanatisk lovlydige med, at jo flere
SMSer man får, jo oftere bliver man mindet om "faren". Og tro mig, det
påvirker ens kørestil!

Noget helt andet er, at der de sidste par år er dukket en del
konkurrenter frem, som efter min mening er dårligere end Dansk SMS
Service. Enten skal man anmelde over Internettet, eller også skal man
betale per modtaget SMS.

--
M.v.h. Thomas Makro
Honda VFR 750 F