To sprog
Fra : Tue Hellstern

Dato : 01-10-02 21:40

Hej,

Jeg er ved at programmere et program der skal udgives i en dansk og en
engelsk udgave. Men jeg ønsker jo kun at min kode skal skrives og
vedligeholdes et sted. Jeg havde tænkt mig at oprette en ini - fil til dansk
og en ini - fil til engelsk og så derfra hente teksten på knapper, labels og
lign. Er det den rigtige måde eller hvad.

Tue

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 01-10-02 21:52

Som svar på skriblerier forfattet af Tue Hellstern

Brug ressource files i stedet

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Tue Hellstern

Dato : 01-10-02 21:57

Hej Peter,
> Brug ressource files i stedet

Hår du lidt mere info eller e vt. et link.

Tue

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 01-10-02 22:19

Som svar på skriblerier forfattet af Tue Hellstern

> Hår du lidt mere info eller e vt. et link.

I VB6 Ent Ed kører du VB Application Wizard
Vælg så meget muligt til uden at overdrive
Ving af at du vil køre med ressourcefiles
Gem skramlet i en passende test folder

Kik i dine addin manager efter VB 6 Ressource Editor (vælg loaded)
Du kan tilføje flere sprog efter behag eller evt udskifte ressource filen

Du har ligeledes en tilpas mængde kode med eksempler på brug af en ressource
file i din nye "applikation"

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Tue Hellstern

Dato : 01-10-02 22:43

Hej Peter,
Nu har jeg fået en res fil og kan begunde der fra.
Mange tak fot hjælpen

Tue