Skjult agenda i : "har købt et spil - kun~
Fra : LowLifeDK

Dato : 01-10-02 20:10

Vi er som forbrugere prisgivet producenternes/distributørernes nåde. Som
flere herinde har skrevet, så tilbyder flere af disse ombytning af spillet
hvis du som køber skulle være så uheldig at ødelægge din CD. Men det er ikke
din ret, og alle er mere eller mindre usikre på retten til en backup.
Hvornår er det en backup ? Hvornår er det en piratkopi ? Hvornår kan du
kræve at kunne tage en backup ? Hvornår kan du "knaldes" for din backup ?

Vi mener at pligten til at oplyse dig om dine rettigheder bør ligge hos
producenterne/distributørerne. På Dansk, og i hverdagssprog ! Ingen alm.
forbruger sidder og læser jura 1 times tid inden TV-avisen.

I stedet for at jagte og bruge reklamepengene imod pirater med mottoet "vi
sagsøger dig langt ind i helvede", mener vi at de bør bruge resourserne og
pengene på oplysning af den alm. bruger. Der er en dokumenteret usikkerhed !

Den underliggende tråd, de indlæg der har været, den nu dokumenterede
forvirring omkring din ret som forbruger (høj eller lav, advokat eller ej)
de engelske sprogede licens-betingelser, den "nådefulde" ombytning m.m., har
nu fanget interessen hos en kreds af personer der har lyst til at bruge
deres ekspertise til at forfølge denne usikkerhed du som forbruger er udsat
for.

Mener du at besidde en kompetence og den tid der kan bidrage til denne sag,
så skriv til os pr. mail.:

easyliving@ofir.dk

Jo flere, jo bedre.

Undskyld den skjulte agenda !

Low

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-10-02 20:42

LowLifeDK skrev:

>Vi er som forbrugere prisgivet producenternes/distributørernes nåde.

Måske, men juragruppen er ikke beregnet til den slags opslag
eller den diskussion som dit indlæg lægger op til. Vær venlig at
finde en velegnet gruppe dertil. Det kunne f.eks. være
dk.forbruger.

--
Bertel

Fra : LowLifeDK

Dato : 01-10-02 21:04

> Måske, men juragruppen er ikke beregnet til den slags opslag
> eller den diskussion som dit indlæg lægger op til. Vær venlig at
> finde en velegnet gruppe dertil. Det kunne f.eks. være
> dk.forbruger.

Forkert ! Det er ikke et opslag, og jura er kernen i tråden.

E.O.D.

Low

Fra : Thomas W.

Dato : 01-10-02 21:13

"LowLifeDK" <easyliving@ofir.dk> wrote in message

> Forkert ! Det er ikke et opslag, og jura er kernen i tråden.

Næ, det var (forbruger)politisk, og som sådan uønsket her i juragruppen.

/Thomas W.

Fra : ram2

Dato : 01-10-02 21:32

"Bertel Lund Hansen" skrev d. 01-10-02 20:42 dette indlæg :

> [...]
> dk.forbruger.
>
> --
> Hr. Bertel lund Hansen. Har de virkelig ikke andet at foretage Dem, en
at lege gårdvagt. Klap nu hesten og deltag aktivt i spørgsmålene, det
ville sikkert klæ' Dem.

De aller-aller venligste hilsener
Ram2

http://www.kandu.dk/

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 01-10-02 21:29

ram2 skrev:

> Hr. Bertel lund Hansen. Har de virkelig ikke andet at foretage Dem, en
> deltag aktivt i spørgsmålene,

Der er ingen spørgsmål i indlægget der har relevans for denne gruppe.

TT

Fra : Henning Makholm

Dato : 01-10-02 20:47

Scripsit "LowLifeDK" <easyliving@ofir.dk>

> Vi mener at pligten til at oplyse dig om dine rettigheder bør ligge hos

Mén det i dk.politik, tak.

--
Henning Makholm "No one seems to know what
distinguishes a bell from a whistle."

Fra : Jakob Paikin

Dato : 01-10-02 21:10

On Tue, 1 Oct 2002 21:10:18 +0200, "LowLifeDK" <easyliving@ofir.dk>
wrote:

>Vi er som forbrugere prisgivet producenternes/distributørernes nåde.

Dette indlæg hører ikke hjemme i jura-gruppen.

Du ønsker at producenter (og måske lovgiver?) agerer på en anden måde
end det p.t. er tilfældet - det er en politisk diskussion og
målsætning.

Denne gruppe handler om gældende ret - ikke ønsker om hvordan
retsstillingen bør være.

Prøv at skrive i dk.forbruger eller dk.politik i stedet.

--
Jakob Paikin, advokat
Advokatkontoret Fabritius Tengnagel & Heine.

Bemærk at ovenstående ikke er egentlig advokatrådgivning.

Ovenstående indlæg er i øvrigt min personlige opfattelse og ikke nødvendigvis advokatkontorets.

Fra : Gevaldi

Dato : 02-10-02 15:44

Jakob Paikin skrev:

> [...]
>
> Bemærk at ovenstående ikke er egentlig advokatrådgivning.
>
> Ovenstående indlæg er i øvrigt min personlige opfattelse og ikke

Citat fra:

"Hvad siger reglerne helt præcist?
Som med al anden netikette, er der ingen "love" på
dette område. Den stående retningslinie er: Maksimalt
4 linjer. En linje er maksimalt 72 tegn".

--
/Gevaldi
http://www.wintip.dk/

Fra : Jakob Paikin

Dato : 03-10-02 06:51

On Wed, 2 Oct 2002 16:44:04 +0200, "Gevaldi"
<georg_valdi369@hotmail.com> wrote:

>Som med al anden netikette, er der ingen "love" på
>dette område. Den stående retningslinie er: Maksimalt
>4 linjer. En linje er maksimalt 72 tegn".

Og da jeg havde min "disclaimer" som fast tekst i indlægget fik jeg
kritik for DET, for så blev det medtaget i svaret og andre brugere
skulle selv slette det.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-10-02 11:16

Jakob Paikin skrev:

>Og da jeg havde min "disclaimer" som fast tekst i indlægget ...

Du kan trække den sammen til 5 linjer ved at fjerne de tomme linjer.

Den kan faktisk også klemmes ned til 4 linjer:

   Jakob Paikin, advokat
   Advokatkontoret Fabritius Tengnagel & Heine:   www.dklaw.dk
   Bemærk at ovenstående ikke er egentlig advokatrådgivning.
   Ovenstående indlæg er i øvrigt udelukkende min personlige opfattelse.

Hvis du vælger at beholde hele den sidste linje, skal man gå i *meget* små sko
for at klage over det (men den overskrider 72 tegn).

--
Bertel

Fra : Katrine

Dato : 03-10-02 11:35

> [...]
sko
> for at klage over det (men den overskrider 72 tegn).

Erd et mig, der ikke kan tælle, eller... Jeg får nemlig den sidste linie til
at indeholde 69 tegn (med mindre man tæller æ,ø og å som to bogstaver).

Men det er da gangske OT. Hun har da ret til at gøre hvad hun har lyst til i
hendes signatur. At klage over det er da at gå i meget små sko.

Mvh
Katrine

Fra : Knud Thomsen

Dato : 03-10-02 11:42

"Jakob Paikin" <jp@dklaw.dk> skrev i en meddelelse

> Og da jeg havde min "disclaimer" som fast tekst i indlægget fik jeg
> kritik for DET, for så blev det medtaget i svaret og andre brugere
> skulle selv slette det.

Og det er da også synd for de stakkels mennesker, som ingenting kan selv,
men skal have et automatisk læseprogram til læse (og slette) for sig.

Venlig hilsen
Knud

Fra : LowLifeDK

Dato : 03-10-02 18:16

> Og da jeg havde min "disclaimer" som fast tekst i indlægget fik jeg
> kritik for DET, for så blev det medtaget i svaret og andre brugere
> skulle selv slette det.

Hehe,- velkommen til den uendelige trædemølle....

Lad mig iøvrigt minde om, at det intet har med denne tråd at gøre.

Men skidt, det er morsom læsning

Low

--
Mit Kill-filter.:

Bertel Lund Hansen : NG-junkie, kværulant
Bo Warming : Alt for lange, usammenhængende indlæg

Fra : rea721

Dato : 01-10-02 22:09

LowLifeDK wrote:

> Hvornår er det en backup ?

Når du i forvejen har retten (Licencen) til det program du vil ta backup af.

> Hvornår er det en piratkopi ?

Når du i forvejen _ikke_ har retten (Licencen) til det program du vil ta
kopi af.

> Hvornår kan du kræve at kunne tage en backup ?

Aldrig.

> Hvornår kan du "knaldes" for din backup ?

Aldrig.

> Vi mener at pligten -snip-

Ikke flere svar i denne gruppe... prøv i Dk.politik* / eller
forbrugergrupperne. Desuden er dit "indlæg" at betegne som et opslag.

--
Rea721 AKA Leon Andrea leon@721.dk http://721.dk
Bevar Eskadrille 721 på Flyvestation Værløse