gendan øverst.
Fra : Henning Rasmussen

Dato : 01-10-02 19:15

Amatør/begynder søger hjælp.
Jeg har et lille program på en lille form. Når det er minimeret, skal det på
et forud indstillet tidspunkt gendannes, det er ikke noget problem. Men hvis
der i mellemtiden er åbnet nye vinduer, gendannes det ikke øverst, som man
skulle forvente, og det skulle det gerne(ikke modal). Jeg har søgt i Help
uden at finde noget om emnet.
På forhånd tak

--
Venlig hilsen
Henning Rasmussen

Fra : Mads Chr. Olesen

Dato : 03-10-02 13:03

Mener at Form.ZOrder() bringer formen øverst...

Fra : Henning Rasmussen

Dato : 06-10-02 20:17

"Mads Chr. Olesen" <MadsChrO@Yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Mener at Form.ZOrder() bringer formen øverst...

Tak for tipset. Desværre virker det ikke, selv om det også er beskrevet i
hjælpefilen, hvor jeg nu har fundet det. Jeg har spekuleret på, om der i
Windows er indbygget nogle prioriteringer, som ikke kan omgås. Men det er jo
en anden sag.
Men tak alligevel.

--
Venlig hilsen
Henning Rasmussen

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 06-10-02 20:42

Henning Rasmussen skrev:
> Tak for tipset. Desværre virker det ikke...

Gendanner du med noget i retning af at sætte WindowState, har du så
prøvet efterfølgende at fyre en SetFocus af?

Me.WindowState = vbNormal
Me.SetFocus

-------
Tomas

Fra : Henning Rasmussen

Dato : 06-10-02 21:24

"Tomas Christiansen" <toc@blikroer.removethis.dk> skrev i en meddelelse

> Gendanner du med noget i retning af at sætte WindowState, har du så
> prøvet efterfølgende at fyre en SetFocus af?

> [...]
Ja, også med Form?Show 0, alle hver for sig og i alle kombinationer, men
nej. Jeg tror jeg opgiver, men det er også bare for sjov, at jeg roder lidt
med VB.
Men alligevel tak fordi I gad hjælpe.

--
Venlig hilsen
Henning Rasmussen

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 06-10-02 23:13

Henning Rasmussen skrev:
> [...]
kombinationer, men
> nej. Jeg tror jeg opgiver, men det er også bare for sjov, at jeg

Hmm. Jeg har lige undersøgt det nærmere i MSDN, og der kan jeg se at
det ikke altid er så let.

Det afhænger af hvilken Windows-version, som man benytter.

Citat fra MSDN:

"Windows 98/Me, Windows 2000/XP: The system restricts which processes
can set the foreground window. A process can set the foreground window
only if one of the following conditions is true:
[klippet ud]
With this change, an application cannot force a window to the
foreground while the user is working with another window. Instead,
SetForegroundWindow will activate the window (see SetActiveWindow) and
call the FlashWindowEx function to notify the user. However, on
Windows 98/Me, if a nonforeground thread calls SetForegroundWindow and
passes the handle of a window that was not created by the calling
thread, the window is not flashed on the taskbar. To have
SetForegroundWindow behave the same as it did on Windows 95 and
Windows NT 4.0, change the foreground lock timeout value when the
application is installed. This can be done from the setup or
installation application with the following function call:
SystemParametersInfo(SPI_SETFOREGROUNDLOCKTIMEOUT, 0, (LPVOID)0,
SPIF_SENDWININICHANGE | SPIF_UPDATEINIFILE);"

Suk, Microsoft. Hvorfor SKAL det være så besværligt?

-------
Tomas