ophavsret til dj-mix
Fra : morten sorensen

Dato : 01-10-02 19:14

Jeg skal lave en diskotek-hjemmeside, hvorpå det bla. er kundens tanke at de
ansatte DJs skal lave hver deres ca. 10 minutter lange mix som brugerne så
kan høre på selve hjemmesiden.

Er disse mix at sammenligne med original-værker ? Vil det eventuelt komme an
på en konkret vurdering ?

Hvordan forholder jeg mig ift KODA, Copydan osv ?

--

morten sorensen | morsor.dk

Fra : Per Christoffersen

Dato : 02-10-02 08:05

"morten sorensen" <morten@YOUDOTHEMATHmortens.net> wrote in message
> [...]
an
> på en konkret vurdering ?
>
> Hvordan forholder jeg mig ift KODA, Copydan osv ?

I den situation, ville jeg være meget påpasselig med at tydeliggøre, at
kunden selv skal udrede de ophavsretslige forhold omkring indholdet på
hjemmesiden.
Du må selvfølgelig selv indestå for det du selv producere (deisgn, grafik,
programmering hvis sådant optræder), men selve indholdet kan du sagtens
lægge over til kunden.

/Per