Fart Kontrol ved Tølløse Egnen, den næste ~
Fra : Stones_TM

Dato : 01-10-02 17:29

Ville bare sige det, sååå. pas på derude,,,
MVH

Stones_TM

Fra : Martin Sørensen

Dato : 01-10-02 18:00

> Ville bare sige det, sååå. pas på derude,,,

De holder også overalt i Aalborg/Nørresundby egnen, blev selv blitzet for en
uges tid siden med lige knap 80km/t på en 50km/t vej.
Der er dog gået flere dage end der plejer med de foto-bøder, så jeg håber at
de ikke har fået nummeret. Den bøde kunne jeg godt være foruden. Men den
virkede alligevel. Nu passer jeg meget på ikke at køre for stærkt på de
brede, lige veje der er i byerne som ofte frister til lidt højere hastighed.
Jeg har nemlig ikke råd til bøder.

Jeg så også en fotofælde holde i siden på Fredrik Bajers Vej i Aalborg
omkring middag idag. Den tog dog ikke et billede af mig.

For tre uger siden så jeg endnu en holde i Nr. Sundby, men der var
kø-kørsel, så ingen blev taget da jeg kørte forbi.

Så mange plejer jeg sjældent at se, så det virker som om der er ret mange i
øjeblikket. Hele sidste år så jeg f.eks. kun to.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 01-10-02 18:37

"Martin Sørensen" <mosREMOVE@laxity.dk> skrev i en meddelelse

> De holder også overalt i Aalborg/Nørresundby egnen, blev selv blitzet for
en
> uges tid siden med lige knap 80km/t på en 50km/t vej.

Ehm, tager de så ikk bare dit kørepap? er der ikk noget med 70%??

--
Michael Frederiksen
Honda SFX - *suk*

Fra : Morten Juel

Dato : 01-10-02 19:48

> Ehm, tager de så ikk bare dit kørepap? er der ikk noget med 70%??
hehe du skal da ha dine skolepenge tilbage )

han har kun kørt 60% for stærkt !

det er først farligt ved 85kmt !

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
DR350SET - http://StarChild.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 01-10-02 19:58

> det er først farligt ved 85kmt !

Min - 3 år gamle - praktiske erfaring siger mig, at de tager opmålt
hastighed og lægger 3 km/t til. Og gudskelov for det - det gjorde, at jeg
beholdt pappet.

Mao - kan du køre helt op til 88 km/t i en 50 km/t zone. Og når det så er
sagt - så var det bestemt IKKE nogen opfordring :-|

Fra : Michael Kristensen

Dato : 01-10-02 20:39

> Min - 3 år gamle - praktiske erfaring siger mig, at de tager opmålt
> hastighed og lægger 3 km/t til.

Med laser tillægges 3 km/t ved hastigheder under 100 km/t og 3 % over 100
km/t.
+ det skal lægges, at hvis målingen er foregår vinkelret på køretøjet måles
en for lav hastighed.

mvh - Michael Kristensen (sv650s)

Fra : Martin Sørensen

Dato : 01-10-02 20:43

> Min - 3 år gamle - praktiske erfaring siger mig, at de tager opmålt
> hastighed og lægger 3 km/t til. Og gudskelov for det - det gjorde, at jeg
> beholdt pappet.

Trækker 3 km/t fra forhåbentligt? Ellers ryger det jo ved de 82 km/t.

> Mao - kan du køre helt op til 88 km/t i en 50 km/t zone. Og når det så er
> sagt - så var det bestemt IKKE nogen opfordring :-|

Jeg kom op på den hastighed fordi jeg lige havde repareret min motorcykel,
og jeg syntes at den var lidt underlig i accelerationen. Pludseligt nåede
jeg de 80km/t uden jeg egentligt lagde mærke til det, men så gav det et
ordentligt blink og så opdagede jeg farten. 80km/t på den strækning vil jeg
også mene er alt for meget, da der er flere sideveje med meget dårligt
udsyn. Hvis jeg får bøden, har jeg også fortjent den.

Ikke nok med at jeg selv blev taget, men jeg kørte sammen med en anden, der
også var på motorcykel. Han fulgte efter mig, og blev også blitzet med
næsten samme hastighed.

Lidt træls at hastigheden ikke mærkes så meget på MC. Når man kører 50km/t
føler man at det snegler sig afsted, og kommer man lige til at give lidt
gas, kører man pludseligt 80km/t.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Morten C.

Dato : 01-10-02 21:33

"Martin Sørensen" <mosREMOVE@laxity.dk> wrote in message
> Når man kører 50km/t
> føler man at det snegler sig afsted, og kommer man lige til at give lidt
> gas, kører man pludseligt 80km/t.

Det er da det der er med til at gøre mc-livet så dejligt :c)

(Altså ikke at få bøder - men den "rå muskelmasse" man pludselig besidder
mellem benene *G*)

//MortenC

Fra : Morten C.

Dato : 01-10-02 19:42

"Michael Frederiksen" <chipmaster@get2net.dk> wrote in message

> Ehm, tager de så ikk bare dit kørepap? er der ikk noget med 70%??

Narj, bare rolig

Ifølge normal dansk beregning viser:
5*7=35
50+35=85...
Ergo Bibeholder pappet sin rette ejermand i denne situation :)

//MortenC

Fra : Thomas Jensen

Dato : 01-10-02 19:46

> Ehm, tager de så ikk bare dit kørepap? er der ikk noget med 70%??

jow, kan jeg sige af bitter erfaring

70% af 50 er 35, dvs han må køre 85km/t før han når over den grænse.

mvh

Thomas

Fra : Sune

Dato : 01-10-02 19:48

"Michael Frederiksen" <chipmaster@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
[cut]

> Ehm, tager de så ikk bare dit kørepap? er der ikk noget med 70%??

Kun hvis man kører mere end 85km/t (eller 70km/t hvis du har trailer på)

sh