Udstødning, Next
Fra : Yamaha_jog

Dato : 01-10-02 17:29

hej jeg vil godt købe en Udstødning, Next bruget vis der er nogen der
har sådan til en 200 - 400 kr så må i godt skive til mig på
keepit@oldboyz.dk og den skal ver til en yamaha jog
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!at vide at de ikke har

http://www.kandu.dk/

Fra : Mads Stetter

Dato : 01-10-02 17:26

"Yamaha_jog" <Yamaha_jog.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> keepit@oldboyz.dk og den skal ver til en yamaha jog
> !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!at vide at de ikke har

Er det den der Yamaha Jog 1300ccm?? Nå ikke.... jamen så find lige en
anden gruppe at post det i!

Tror nok den hedder dk.marked.knallert eller noget i den dur!

Fortsat go' dag

--
Med Venlig Hilsen
Mads Stetter

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 01-10-02 18:38

> Fortsat go' dag
>
> --
> Med Venlig Hilsen
> Mads Stetter
> Suzuki RF400R
_______________________

....Ja, og go' røv!

Psycho Cowboy
Babygixxer

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 01-10-02 18:35

> [...]
> keepit@oldboyz.dk og den skal ver til en yamaha jog
> !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!at vide at de ikke har

Kandu ikk finde ud af det?
kæft jeg er snart træt af dem, nogen der har overvejet at klage over de ikk
bruger deres eget forum eller underviser bedre i brug af usenet?

--
Michael Frederiksen
Honda SFX - *suk*

Fra : Michael Kristensen

Dato : 01-10-02 18:57

> http://www.kandu.dk/

"Vejen til at genere andre, og ingen svar få fordi man ikke forstår hvad
nyhedsgrupper er"

Fra : RasmusZX9R

Dato : 02-10-02 15:30

> "Vejen til at genere andre, og ingen svar få fordi man ikke forstår
hvad
> nyhedsgrupper er"

Hov hov!
Skær ikke alle over en kam(eller hvad det nu hedder.(-: ).
Jeg har da vist ikke "generet" nogen herinde, fornylig.
Det er bare den nemmeste måde at bruge d.f.m på, når jeg er på arbejde.
Mvh
Rasmus ZX9R-C og ZX6R-G(til salg)

http://www.kandu.dk/

Fra : RpR

Dato : 02-10-02 17:53

> Det er bare den nemmeste måde at bruge d.f.m på, når jeg er på arbejde.

Tror også nyhedsgrupperne før eller siden går en trist død i møde.
Tager vi dk.fritid.knallert så tog jeg livet af den da jeg oprettede
forummet på min side.
Før kunne der være op mod 100 indlæg om dagen i NG'en, idag er der vel 5 -
10 stykker.
Forummer bliver webbaserede idag, specielt da mange "n00bs" ikke ved hvad en
NG er.

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 02-10-02 18:58

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> 10 stykker.
> Forummer bliver webbaserede idag, specielt da mange "n00bs" ikke ved hvad

Webbaserede forummer er langsomme og de flestes qoute teknik stinker.. jeg
hader at bruge webbaserede forummer..
Tror ikk dfm dør lige forløbigt, der er rimlig gang i den, det sammen med
dfb..
grunden til at dfk dødede er fordi de fleste ikk fatter at sætte en
newsreader op og istedet bruger webbaserede løsninger...

Fra : RpR

Dato : 02-10-02 21:16

> Webbaserede forummer er langsomme og de flestes qoute teknik stinker.. jeg
> hader at bruge webbaserede forummer..

Tjoh, nu kan man heldigvis ændre det =)
Der er ikke én på forummet der quoter forkert. DET er lækkert.

Og hastigheden afhænger helt og holdent af den server forummet ligger på +
din egen forbindelse. Klart, NG'er ER hurtigere, men forummerne har en del
mere features.
F.eks har jeg på mit forum programmeret et rating system til galleri
afdelingen så folk kan rate andres knallerter.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 02-10-02 23:41

RpR wrote:

> Tjoh, nu kan man heldigvis ændre det =)
> Der er ikke én på forummet der quoter forkert. DET er lækkert.
> Og hastigheden afhænger helt og holdent af den server forummet ligger på

Du siger det selv, det ligger på _en_ server, det gør det langsomt. Hvordan
vil du få det til at fungere med 40k nyhedsgrupper på en enkelt server som
samtidig skal servere til hele verden? Nåååh, ligesom usenet og så ender vi
der hvor vi er nu.
Desuden vil et forum være afhængig af at en eller anden gider at hoste det
og hvis vedkommende bliver træt af det udryddes forummet.

> din egen forbindelse. Klart, NG'er ER hurtigere, men forummerne har en del
> mere features.

Jeg hader features. Features er ikke et mål i sig selv, der skal kun være
det strengest nødvendige og det har vi stort set herinde.

--
mvh Jes Vestervang - der f.eks. får myrekryb af sider hvor smileys skiftes
ud med animerede .giffer :-/

Fra : RpR

Dato : 03-10-02 06:00

> [...]
> samtidig skal servere til hele verden? Nåååh, ligesom usenet og så ender

Njah, ikke helt.
Man ville sagtens kunne krydse en NG med et webbaseret forum. Kandu og
newsgate er jo eksempler på det.
Jeg ved også at en hel del der har inet abbo ved TDC bruger Opasia's
newsreader, og så er det jo praktisk talt webbaseret.

> Desuden vil et forum være afhængig af at en eller anden gider at hoste det
> og hvis vedkommende bliver træt af det udryddes forummet.

Hvis der nu heller ingen er der pludselig vil hoste NG'er så er det jo det
samme =)
Men jeg har da også selv fået flyttet mit forum op til flere gange, denne
gang dog heldigvis til samme 92mbit server som hovedsiden også ligger på, og
det har nu kørt fint.

> Jeg hader features. Features er ikke et mål i sig selv, der skal kun være
> det strengest nødvendige og det har vi stort set herinde.

Nå ja, du sidder jo også med Linux, så skal det hele helst foregå så simpelt
og gammeldags så muligt
Jeg synes nu det er alletiders at der er mulighed for at tilføje en masse.
F.eks er der på mit forum et internt mail system der bliver meget flittigt
brugt, Galleri hvor folk selv kan smide billeder op og andre kan vurdere
dem.
Og sidst, men ikke mindst: Det er moderated, så hvis det skulle ske at folk
poster forkert i de forummer der er, så kan tråden flyttes. Eller hvis
12årige Hans ikke formår at opføre sig tilpas civiliseret, så kan han dunkes
lidt i hovedet
Langt de fleste accepterer at reglerne er som de er på forummet, men der er
da altid nogen der skal trodse dem.
Vi har f.eks haft flere spam angreb, dog fra samme tåbelige 15årige
spridespræller fra Nørrebro, og der var det da rart at kunne banne hans IP
fra forummet så han ikke kan kigge ind igen.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 03-10-02 16:46

RpR wrote:

> Man ville sagtens kunne krydse en NG med et webbaseret forum. Kandu og
> newsgate er jo eksempler på det.

Så er det måden det skal gøres på. Evt. med et tvunget kursus i ng-brug, så
man slipper for alt det slam, der ellers kommer derfra.

> Hvis der nu heller ingen er der pludselig vil hoste NG'er så er det jo det
> samme =)

Der er bare forskellig risiko ved hhv. en enkeltperson/firma og de 1000vis
af internetudbydere.

> Men jeg har da også selv fået flyttet mit forum op til flere gange, denne
> gang dog heldigvis til samme 92mbit server som hovedsiden også ligger på,
> og det har nu kørt fint.

For hvor mange grupper? 1?

> Nå ja, du sidder jo også med Linux, så skal det hele helst foregå så
> simpelt og gammeldags så muligt

Simpelt er godt, der er ingen grund til at komplicere ting unødigt. Hvad
angår din udtalelse om at linux er gammeldags, kan jeg kun tilskrive din
iøjnefaldende uvidenhed. (*smack* - lige i ansigtet!

> [...]
> brugt, Galleri hvor folk selv kan smide billeder op og andre kan vurdere

Internt mail er da ret overfødigt imo, det med billederne er til gengæld
smart nok, men det da vi jo bare smide på en side som dfm.divvy.dk.

> [...]
> folk poster forkert i de forummer der er, så kan tråden flyttes. Eller
> hvis 12årige Hans ikke formår at opføre sig tilpas civiliseret, så kan han

Men hvem gider at gøre det på 40k nyhedsgrupper? Jeg foretrækker en
decentral filtrering, altså f.eks. i form af killfiltre i sidstnævnte
tilfælde.

> Vi har f.eks haft flere spam angreb, dog fra samme tåbelige 15årige
> spridespræller fra Nørrebro, og der var det da rart at kunne banne hans IP
> fra forummet så han ikke kan kigge ind igen.

Killfiltre kan det samme.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : RpR

Dato : 03-10-02 20:36

> Der er bare forskellig risiko ved hhv. en enkeltperson/firma og de 1000vis
> af internetudbydere.

Der er jo intet der forbyder ISP'er at hoste forummer heller?

> For hvor mange grupper? 1?

Narj, omkring de 10 "underforummer" er der på forummet, og der er snart 3000
brugere.

> Simpelt er godt, der er ingen grund til at komplicere ting unødigt. Hvad
> angår din udtalelse om at linux er gammeldags, kan jeg kun tilskrive din
> iøjnefaldende uvidenhed. (*smack* - lige i ansigtet!

Indrøm det nu, du ville helst sidde i en commandopromt og rode NG'er hvis du
kunne komme efter det

> Internt mail er da ret overfødigt imo, det med billederne er til gengæld
> smart nok, men det da vi jo bare smide på en side som dfm.divvy.dk.

Hvis det var overflødigt ville ingen bruge det, men der ryger da godt og vel
1000 - 1500 beskeder gennem mailsystemet hver dag =)

> Men hvem gider at gøre det på 40k nyhedsgrupper? Jeg foretrækker en
> decentral filtrering, altså f.eks. i form af killfiltre i sidstnævnte
> tilfælde.

Findes der self' også i forummet =)
Men da langt fra alle er lige kloge på en PC, så er det ikke alle der kan
hitte ud af det.
Og det ville være synd at lukke folk der har megen forstand på det forummet
omhandler, fordi de ikke er for smarte til EDB. Faktisk har det vist sig at
de fleste der roder på forummet idag formår at være på IRC kanalen også =)
Omkring de 100 brugere på #mopedgallery er vi altid. For at det ikke skal
være løgn har sågar IRCops været inde i kanalen fordi de undrede sig over al
den aktivitet

Fra : Jes Vestervang

Dato : 03-10-02 20:49

RpR wrote:

> Der er jo intet der forbyder ISP'er at hoste forummer heller?

Det var nu risiko for dovenskab og/eller prioriteringsændringer jeg mente.

> Narj, omkring de 10 "underforummer" er der på forummet, og der er snart
> 3000 brugere.

Men ville din ene server have det godt med 400 gange så mange grupper
100000 gange så mange brugere?

> Indrøm det nu, du ville helst sidde i en commandopromt og rode NG'er hvis
> du kunne komme efter det

Hmm, jeg bruger nu knode, men ellers elsker jeg kommandoprompten, som er et
enormt stærkt og effektivt værktøj. At folk der ikke gider at sætte sig ind
i kommandoerne bruger gui'er har jeg intet imod, men at kalde en
kommandoprompt for ubrugervenlig og gammeldags er mildest talt forkert.

> Hvis det var overflødigt ville ingen bruge det, men der ryger da godt og
> vel 1000 - 1500 beskeder gennem mailsystemet hver dag =)

Igen: hvad hvis der var 100000 gange så mange brugere?

> Findes der self' også i forummet =)
> Men da langt fra alle er lige kloge på en PC, så er det ikke alle der kan
> hitte ud af det.

Det er da folks eget problem at de får en smule spam, hvis de ikke gider at
sætte sig ind i tingene.

> Og det ville være synd at lukke folk der har megen forstand på det
> forummet omhandler, fordi de ikke er for smarte til EDB.

Folk må lære at bruge det værktøj de arbejder med. Af en eller anden grund
tror folk at en pc skal være lige så nem at betjene som et fjernsyn og
gider derfor ikke at bruge 20 effektive timer på at opbygge en forståelse
for teknikken. Dem har jeg ikke ondt af. Man lærer jo heller ikke male en
mc uden at bruge en masse tid på at få styr på det.

> [...]
> at det ikke skal være løgn har sågar IRCops været inde i kanalen fordi de

Hvad fa'en snakker de dog om?

Anyways, det her er vist ved at være ret ot. Bottom line er at ng-brugere
ikke gider at bruge webbaserede forums pga. de nævnte ulemper og det får du
ikke rokket en meter ved.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : RpR

Dato : 03-10-02 22:13

> Hvad fa'en snakker de dog om?

Der er ALTID en diskussion igang derinde, ikke altid lige on-topic, men der
kører altid en knævren =)
Vi er Q.net's mest aktive kanal, og stolte af det =)

> [...]
> ikke gider at bruge webbaserede forums pga. de nævnte ulemper og det får

Siger du til banemanden af dk.fritid.knallert

Fra : Jes Vestervang

Dato : 03-10-02 23:16

RpR wrote:

> Der er ALTID en diskussion igang derinde, ikke altid lige on-topic, men
> der kører altid en knævren =)
> Vi er Q.net's mest aktive kanal, og stolte af det =)

Det er da vældigt fint.

> Siger du til banemanden af dk.fritid.knallert

Jaja, men den ng er jo også så useriøst så det halve kunne være nok.

EOD for mig, det er ved at blive til lidt for mange ot indlæg.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 03-10-02 07:37

Jes Vestervang wrote ...

> Jeg hader features. Features er ikke et mål i sig selv, der skal
> kun være det strengest nødvendige og det har vi stort set herinde.

*LOL*

Vil du ikke vikariere for mig?

--
Mikkel

Fra : Claus Rolsted

Dato : 03-10-02 12:09

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Du siger det selv, det ligger på _en_ server, det gør det langsomt. (..)

For slet ikke at tale om dyrt og irriterende for os, som stadig bruger modem.

> --
> mvh Jes Vestervang - der f.eks. får myrekryb af sider hvor smileys skiftes
> ud med animerede .giffer :-/

GRIL [smiley.gif]

--

mvh. Claus Rolsted - staaaaaaaadiiiiiiig motorcyklist uden mc
Pt. Vespa ET2 møvert-style | http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=89

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 03-10-02 14:31

> [...]
> Der er ikke én på forummet der quoter forkert. DET er lækkert.
>
> Og hastigheden afhænger helt og holdent af den server forummet ligger på +

Ganske rigtigt, og da jeg stadig sidder med en 56k er webbaserede forummer
ikk smarte, for mit vedkomne..

Klart, NG'er ER hurtigere, men forummerne har en del
> mere features.
> F.eks har jeg på mit forum programmeret et rating system til galleri
> afdelingen så folk kan rate andres knallerter.

Hmm, jeg har ikke behøv for at blære mig med hvor fed min knallert er ;)
hvad folk synes om den er deres problem..

Nå solen skinnr stadig, jeg går ud og lak'er lidt rød :)

Fra : RpR

Dato : 03-10-02 20:41

> Ganske rigtigt, og da jeg stadig sidder med en 56k er webbaserede forummer
> ikk smarte, for mit vedkomne..

Det vil jeg så give dig ret i, men det analoge modems dage er efterhånden
snart ved at være talte. Selv pigerne i min klasse har efterhånden ADSL
linier installeret derhjemme. Uhyggeligt, ikke?

> Hmm, jeg har ikke behøv for at blære mig med hvor fed min knallert er ;)

Nej, men det er der eddermame mange der har
Der må da være bare en lille smule "Hey! Se her hvad jeg lige har bikset
sammen til den!" over dig?

> Nå solen skinnr stadig, jeg går ud og lak'er lidt rød :)

Jeg har lakket det der skal lakkes:

http://nothing.igaming.cc/mopedgallery.com//images/Galleriet/RpR's%20Area%20
51/Image20_small.jpg

Og nu ingen vitser om at den ligner en Filur is =)
Syns selv den ser lidt frisk ud nu.. Og der ER kommet spejle på den igen,
men kunne jo lige så godt tage billederne uden, for pynter, det gør de
fandme ikke.

Fra : Mads Stetter

Dato : 03-10-02 22:02

> [...]
> Syns selv den ser lidt frisk ud nu.. Og der ER kommet spejle på den igen,
> men kunne jo lige så godt tage billederne uden, for pynter, det gør de

He he... sikke en cirkus scooter!

Den ser godt nok nusse pusse ud! =)

--
Med Venlig Hilsen
Mads Stetter

Fra : RpR

Dato : 03-10-02 22:20

> He he... sikke en cirkus scooter!

Yup, den kan også en masse kunster

> Den ser godt nok nusse pusse ud! =)

Joh, men knap så pusse nusse af en scooter når vi kommer til motoren =)
Fik da 2. pladsen til Scooter Træf 2002 i år, self' kun hvad privatpersoner
angår, baneracerne kan jeg ikke klare.. endnu =)
Havde haft førstepladsen hvis jeg havde haft de 13,67hk på baghjulet som den
blev målt til idag.
Fact er at bilisterne kan blive grumt forskrækkede når den overhaler dem på
landevejen =)

Fra : Søren Lindholt

Dato : 04-10-02 11:26

RpR <rpr@mopedgallery.com> wrote in article
<3d9cb491$0$18140$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

> Havde haft førstepladsen hvis jeg havde haft de 13,67hk

OOOOH du hellige kraftaccerations moderhelgen, jeg bøjer mig i støvet over
en sådan utæmmet råstyrke,
jeg tør ikke tænke på en utøjlet vildskab hvis den nu havde 13,69 hk !!!

> Fact er at bilisterne kan blive grumt forskrækkede når den overhaler dem

> landevejen =)

Udtaler du imellem en masse motorcyklister... men dem overhaler du måske
også??

mvh
Søren
motortosse.dk
Til tider med realitetssans...

Fra : Jes Vestervang

Dato : 04-10-02 11:57

Søren Lindholt wrote:

> OOOOH du hellige kraftaccerations moderhelgen

*GRILL*

> Søren
> motortosse.dk
> Til tider med realitetssans...

Hvem skulle have troet det
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Søren Lindholt

Dato : 04-10-02 12:42

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> wrote in article
<76sjna.fj.ln@vissen.vandhane>...

Satans, det skulle staves *kraftaccelerations*

> *GRILL*

Jatak, hvad skal vi spise??

Søren
Fredagshumør...

Fra : Jes Vestervang

Dato : 04-10-02 12:49

Søren Lindholt wrote:

> Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> wrote in article
> <76sjna.fj.ln@vissen.vandhane>...

> Satans, det skulle staves *kraftaccelerations*

Hmm, det så jeg sgu ikke

> Jatak, hvad skal vi spise??

Øl

> Søren
> Fredagshumør...

Du er ikke den eneste
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : RpR

Dato : 04-10-02 15:05

> OOOOH du hellige kraftaccerations moderhelgen, jeg bøjer mig i støvet over
> en sådan utæmmet råstyrke,
> jeg tør ikke tænke på en utøjlet vildskab hvis den nu havde 13,69 hk !!!

Ah ja, fordi man har flere HK så er man sejere, har jeg ret? Min scooter har
måske kun 70cc, men det er i det mindste MIN.

> Udtaler du imellem en masse motorcyklister... men dem overhaler du måske
> også??

Heh, der kører da en knægt på alder med mig på en gammel MZ'er der ikke har
en ærlig chance for at følge med, så vil jeg sku hellere ha' scooteren frem
for MZ'en (ikke for at hakke på ejere af MZ'ere, kunne jeg aldrig finde på,
jeg har nemlig respekt for andre).

Desuden ser jeg en konkurrence i at hive HK ud af en lille motor frem for
bare at låne pengene i banken og så køre afsted på et køb-kør produkt.

Fra : Claus Rittig

Dato : 04-10-02 15:46

> Ah ja, fordi man har flere HK så er man sejere, har jeg ret? Min scooter
har
> måske kun 70cc, men det er i det mindste MIN.

Jeg tror nu også Sørens 5 motorcykler er HANS.

> [...]
har
> en ærlig chance for at følge med, så vil jeg sku hellere ha' scooteren

Så er du nok noget i mindretal herinde - herinde er det faktisk ikke et mål
i sig selv at bryde landets love.

> Desuden ser jeg en konkurrence i at hive HK ud af en lille motor frem for
> bare at låne pengene i banken og så køre afsted på et køb-kør produkt.

Hvorfor hulen har du så monteret 70cc cylinder, din tøsedreng?!?

Min motorcykel har ca. samme kræfter som din ulovlige knallert, og så kan
den køre lovligt - også på motorvejen, og den kan køre ræs i skoven eller en
sjov tur på stranden - og den er billigere end din knallert!

Rittig

Fra : RpR

Dato : 04-10-02 16:56

> Hvorfor hulen har du så monteret 70cc cylinder, din tøsedreng?!?

Fordi ellers har den ikke en ærlig chance ved det årlige scooter træf

> [...]
en
> sjov tur på stranden - og den er billigere end din knallert!

Ja, men du er sluppet for nemt om ved at få de HK. Pakkeløsninger er
kedelige.
Bevares, kunne jeg få min scooter i en 125cc 2-takts udgave med Piaggio
Hexagon motor, så var den skam længe blevet indkøbt, men det er desværre
ikke tilfældet.
SR 125 fås kun luftkølet, og vandkølingsgrejet er for pebret at gå til for
en studerende :(
Gilera Runner 125 2T er lige kommet til landet (efter ALT for lang tid!!),
så den fås ikke brugt herhjemme.

Fra : Claus Rittig

Dato : 04-10-02 19:45

> Fordi ellers har den ikke en ærlig chance ved det årlige scooter træf

Selvmodsigelser og dobbeltmoral!

> en
>
> Ja, men du er sluppet for nemt om ved at få de HK. Pakkeløsninger er
> kedelige.

Sikke da noget sludder. Hvis du havde købt en motorcykel som min kunne du da
stadig tune alt det du kunne finde ud af - endda LOVLIGT! Hvem ved - måske
kan du få den helt op på 16-17 heste? (Gyyys).

Rittig

Fra : RpR

Dato : 04-10-02 20:13

> [...]
> stadig tune alt det du kunne finde ud af - endda LOVLIGT! Hvem ved - måske
> kan du få den helt op på 16-17 heste? (Gyyys).

Nu er det noget dyrere at lave en bommert på MC'en end på scooteren vil jeg
mene.
Hvilken MC med samme effekt som min snakker vi iøvrigt om?

Fra : Claus Rittig

Dato : 04-10-02 22:20

> Nu er det noget dyrere at lave en bommert på MC'en end på scooteren vil
jeg
> mene.

Næh, det er det ikke.

> Hvilken MC med samme effekt som min snakker vi iøvrigt om?

'82 Yamaha DT125LC (pt. hardcore enduro-style. Chassis-tuning er nemlig
langt mere værd end motor-tuning)

Rittig

Fra : RpR

Dato : 04-10-02 22:54

> Næh, det er det ikke.

Nævn lige prisen på et nyt cylinderkit til sådan en sjover du har i tankerne

> Chassis-tuning er nemlig
> langt mere værd end motor-tuning

Den skal du lige forklare nærmere

Fra : Claus Rittig

Dato : 05-10-02 07:46

> Nævn lige prisen på et nyt cylinderkit til sådan en sjover du har i
tankerne

Man køber jo ikke ny cylinder til sådan en, for den er ikke hårdtforchromet,
man borer den bare op - og det koster det samme som til alle andre cylindre.
Skulle man være rigtig uheldig, og cylinderen faktisk tager skade, så er der
masser af brugte reservedele i omløb til den cykel, så omkring 5-6oo kr.
giver en cylinder der dur.
Stempel koster det samme som til knallerter (og så er det sikkert de samme
fabrikater som du køber - Malossi hvis det skal være billigt, Prox hvis det
sal holde). Nyt originalt Yamaha stempel komplet koster vist knap 700kr.

> Den skal du lige forklare nærmere

Jeg bruger den til hård terrænkørsel, så det er skide ligemeget om jeg har
10, 11 eller 12 hk, til gengæld er det altafgørende om jeg har 180mm
vandring i for- og bag-affejdring, eller 280mm. Så det har jeg tunet lidt
på. Okay, der røg også en skivebremse på forhjulet.

Rittig

Fra : RpR

Dato : 05-10-02 12:20

> [...]
det
> sal holde). Nyt originalt Yamaha stempel komplet koster vist knap 700kr.

Ahh, Malossi kan nu deres kram. Nu har jeg ikke priser på stempler i
hovedet, men deres MHR Team Speed krumtap koster da lidt over 4500,- og det
er kun scootertappen, de laver jo også en hel del MC dele i 125cc klassen.

> [...]
> vandring i for- og bag-affejdring, eller 280mm. Så det har jeg tunet lidt
> på. Okay, der røg også en skivebremse på forhjulet.

Nu er jeg mest til asfaltkørsel frem for det beskidte, men det er self' ikke
ensbetydende med at affjedring ikke skal virke.
Har desværre ikke mulighed for at skifte min 190mm forbremse ud med en
større grundet dens lettere usmarte måde at placere skiven indeni hjulet på
:(

Fra : Mads Lund

Dato : 04-10-02 17:10

> Ah ja, fordi man har flere HK så er man sejere, har jeg ret? Min scooter
har
> måske kun 70cc, men det er i det mindste MIN.

Tjo min 200 hk Ninja er da også min, hvilket for øvrigt også gælder min
KX500, GS750, RS125RR, YZ426, YZ400, GS500dirt, WR200 og en CR125 (hmm er
jeg virkelig nede på 8 cykler i tiden)

Og drop så lige det scooter tuning. Køb en offroader for de samme penge og
kom ud og leg i skoven med os andre, der er dem nemlig den bedste chauffør
der kører hurtigst. Men alle har det faktisk ret sjovt.

> [...]
frem
> for MZ'en (ikke for at hakke på ejere af MZ'ere, kunne jeg aldrig finde

Nå men kom en tur til Ålborg, inden længe vil jeg garantere at jeg kan køre
fra dig på Mikkel's MZ uanset hvilket dyst du har lyst til at stille op i
(incl stunt riding)

> Desuden ser jeg en konkurrence i at hive HK ud af en lille motor frem for
> bare at låne pengene i banken og så køre afsted på et køb-kør produkt.

Hmm, tjo det gør du vel. Men det var jo også et alternativ at bruge pengene
på en MC og så køre 80 kmt sådan helt lovligt.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Mads Stetter

Dato : 04-10-02 17:30

"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Tjo min 200 hk Ninja er da også min, hvilket for øvrigt også gælder min
> KX500, GS750, RS125RR, YZ426, YZ400, GS500dirt, WR200 og en CR125 (hmm er

Tælle tælle... tælle igen på fingre... tælle igen... Ja jeg får det altså
til 9!

Jo... det er sgu 9 cykler!

--
Med Venlig Hilsen
Mads Stetter

Fra : Claus Rittig

Dato : 04-10-02 19:51

"Mads Stetter" <m_stetter@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tælle tælle... tælle igen på fingre... tælle igen... Ja jeg får det altså
> til 9!
> Jo... det er sgu 9 cykler!

Den kan jeg opklare!
KX500'en er så adskilt og defekt at den kun tæller for en halv cykel, og
GS750'en kører ifølge Mads' far så ringe at den heller ikke er kvalificeret
til at blive omtalt som en motorcykel mere. Turbo-monstret har i år været
mest til pynt, og de meste af den opholder sig jo permanent i Mads'
køkkenskabe, RS'en ligner noget katten har slæbt 200 meter hen ad asfalten,
til gengæld er GS'en jo med sidevogn ( - ja, det kalder de det vandrør med
påboltet masonitplade og cykelhjul som de har klistret nødtørftigt på siden
af den fine motorcykel).
Alt i alt HØJST 8 motorcykler.

Rittig

Fra : Mads Lund

Dato : 07-10-02 09:31

> [...]
> til gengæld er GS'en jo med sidevogn ( - ja, det kalder de det vandrør med
> påboltet masonitplade og cykelhjul som de har klistret nødtørftigt på

Hov hov.
KX'eren er et fing klenodie, og bare fordi styr og kickstarter er afmonteret
tæller den stadig med. Udstødningen skal dog ogår lige svejses før den er
kampklar.
GS750'eren er på plader og kører dagligt. Fordi min far så af politiske
grunde omtaler den soom han gør, er udelukkende for at bortforklare at han
nu kun kører japansk. Hvilket er noget af et moralsk nederlag.
9'eren er ved at blive samlet nu, og det er faktisk din skyld det har taget
så længe. For hvis du ikke evig og altid slæbte mig ud i mudderet, så vilel
jeg jo have haft tid til at skrue den sammen.
RS'eren er køreklar, dog vil det øge funktionaliteten en anelse hvis jeg
monterede greb og fodhviler på venstre side igen.
Og Speedway mosteret vil jeg slet ikek høre kommentarer om. Jeg kan nemlig
godt huske hvordan det gik i Gandrup

Mads Lund
9 motorcykler

Fra : RpR

Dato : 04-10-02 20:19

> Tjo min 200 hk Ninja er da også min, hvilket for øvrigt også gælder min
> KX500, GS750, RS125RR, YZ426, YZ400, GS500dirt, WR200 og en CR125 (hmm er
> jeg virkelig nede på 8 cykler i tiden)

Du er så et særtilfælde =)
Nu ved jeg så ikke hvad du laver af profession, men som student med 2100,-
om måneden og internet regninger osv, så er der kun 500,- tilbage om
måneden, og de rækker ikke til at fodre en MC (eller 8 for den sags skyld).

> Og drop så lige det scooter tuning.

Nej jeg vil ej =)

> Køb en offroader for de samme penge og
> kom ud og leg i skoven med os andre, der er dem nemlig den bedste chauffør
> der kører hurtigst. Men alle har det faktisk ret sjovt.

Ellers tak, offroadere er bare ikke mig. Har haft lånt et par stykker, og de
tiltaler mig ikke
Min Mito 125 blev jeg også træt af i løbet af 14 dage (og så det fact at det
var en banemaskine og derfor ikke kunne regges ødelagde også lidt af
sjoven).

Jeg er bidt af scootere, og det er der nok ikke meget at lave om på =)
Og sålænge de modeller i 125cc klassen ikke er til at få til normale penge
herhjemme, ja så holder jeg mig til 50'erne.

> Hmm, tjo det gør du vel. Men det var jo også et alternativ at bruge
pengene
> på en MC og så køre 80 kmt sådan helt lovligt.

Tjah, det er faktisk ikke fordi jeg har haft overvældende mange problemer
med ordensmagten fordi jeg følger traffikken på øverten i stedet for at lege
traffikprop med 45km/t på landevejen om morgenen. Det overrasker selv mig at
jeg til tider kan køre næsten ubemærket forbi en reklamevogn på noget der
næsten er selvlysende og larmer som en 80'er crosser

Fra : Michael K. S.

Dato : 04-10-02 20:32

On Fri, 4 Oct 2002 21:19:21 +0200, "RpR" <rpr@mopedgallery.com> wrote:

> [...]
>om måneden og internet regninger osv, så er der kun 500,- tilbage om
>måneden, og de rækker ikke til at fodre en MC (eller 8 for den sags skyld).

Det er da noget sludder,den rigtige studenter-MC,en ældre et eller
andet kan vel købes og køres omtrent ligeså billigt som en
scooter/knallert 45 - Det er naturligvis en ærlig sag hvis man hellere
vil voldtune sin knallert...

>Nej jeg vil ej =)

Nej okay,men så drop i det mindste snakken om dem her Brian,det _er_
ligesom ikke så vældig interessant for de fleste motorcyklister om du
har tunet din knallert til 10,20 eller 30 heste uanset litereffekt

-M

Fra : RpR

Dato : 04-10-02 21:04

> [...]
> andet kan vel købes og køres omtrent ligeså billigt som en
> scooter/knallert 45 - Det er naturligvis en ærlig sag hvis man hellere

Det eneste der vist kan skaffes der er så billigt er en ældre MZ, og så vil
jeg hellere springe over.
Hvis bare SR 125 havde den vandkølede motor eller Gilera Runner 125 kunne
fås billigt herhjemme....

> Nej okay,men så drop i det mindste snakken om dem her Brian,det _er_
> ligesom ikke så vældig interessant for de fleste motorcyklister om du
> har tunet din knallert til 10,20 eller 30 heste uanset litereffekt

Jeg giver blot svar på tiltale?

Fra : Michael K. S.

Dato : 04-10-02 21:16

On Fri, 4 Oct 2002 22:03:58 +0200, "RpR" <rpr@mopedgallery.com> wrote:

>Det eneste der vist kan skaffes der er så billigt er en ældre MZ, og så vil
>jeg hellere springe over.

Ikke rigtigt,jeg er flere gange tidligere blevet tilbudt billige MC'er
som folk enten ikke gad syne selv eller blot har solgt meget billigt
af andre årsager - i størrelsesorden 7-10.000

>Jeg giver blot svar på tiltale?

Lad os bare sige det ,eller vi kunne måske sige at du har en
tendens til at bruge din knallertreferenceramme på lidt mere end det
tit kan bære i d.f.m ),eller bruger enhver lejlighed til at dreje
en tråd i retning af lidt knallertsnak.Fint nok at du brænder for
det,respekt for det - meeeen altså....

Ja undskyld mig Brian,men engang imellem så bliver det altså en smule
trættende at læse om knallert ditten eller datten i en
motorcykelgruppe hvor det ret beset ikke hører hjemme.

-M

Fra : RpR

Dato : 04-10-02 22:59

> Ikke rigtigt,jeg er flere gange tidligere blevet tilbudt billige MC'er
> som folk enten ikke gad syne selv eller blot har solgt meget billigt
> af andre årsager - i størrelsesorden 7-10.000

Tjah, de maskiner jeg har set i den størrelsesordning har været gamle CB
400'er, bevares, det er gode transportmaskiner, men det er stadigvæk sjovere
på scooteren, men det skal man vist være mig for at kunne se =)

> Ja undskyld mig Brian,men engang imellem så bliver det altså en smule
> trættende at læse om knallert ditten eller datten i en
> motorcykelgruppe hvor det ret beset ikke hører hjemme.

Så må jeg vel i killfilteret fordi jeg ikke siger det folk vil høre? Helt
ærligt, der ER ikke megen forskel på de to grupper.
Tror mere det hænger sammen med dem der kører på dem end selve maskinen...
Indrømmet, de kiggede noget efter mig da jeg blandede mig mellem 20 - 30
MC'er ved tirsdagsturen ved Robert's MC, da jeg skulle hente et stempel ved
en kammerat's far, da hans knægts scooter skal have cylinderen hohnet, men
der kom da alligevel lidt sjov snak ud af det =)

Fra : Michael K. S.

Dato : 04-10-02 23:19

On Fri, 4 Oct 2002 23:59:14 +0200, "RpR" <rpr@mopedgallery.com> wrote:

>Tjah, de maskiner jeg har set i den størrelsesordning har været gamle CB
>400'er, bevares, det er gode transportmaskiner, men det er stadigvæk sjovere
>på scooteren, men det skal man vist være mig for at kunne se =)

Ja jeg begynder også at tro det ,personligt ville jeg i hvert fald
hellere ha' en lille offroader af en slags end sådan en typisk
scootertingest uanset.

>Så må jeg vel i killfilteret fordi jeg ikke siger det folk vil høre?

Lidt en bagvendt holdning IMO,det du siger at hvis du bevidst vælger
at være Off-topic så må vi bare bruge killfilteret ik' ?

>Helt
>ærligt, der ER ikke megen forskel på de to grupper.

Hmmm,det er da en mening og teknisk er der da også nogle
lighedspunkter mellem i det mindste 2T-MC og knallerter,men
holdningsmæssigt er der rimelig stor forskel mellem grupperne hvad du
da næppe heller kan være i tvivl om.På mig virker det ind imellem lidt
troll'agtig når du fremturer.....sandheden er nok snarere at du
simpelthen bare ikke kan nære dig

>Tror mere det hænger sammen med dem der kører på dem end selve maskinen...

Og det er vel i og for sig også nok til at man skal holdt tingene lidt
adskilt eller hva' ?

Du kan simpelthen ikke lade være vel ?

-M

Fra : RpR

Dato : 04-10-02 23:23

> Du kan simpelthen ikke lade være vel ?

Jeg gør nu engang hvad der passer mig

Fra : Claus Rittig

Dato : 05-10-02 07:48

> Jeg gør nu engang hvad der passer mig

Jah, men det er nok en god ide at moderere det lidt, for du ER jævnligt
meget off-topic herinde.

Rittig

Fra : Jes Vestervang

Dato : 04-10-02 23:42

RpR wrote:

> Tjah, de maskiner jeg har set i den størrelsesordning har været gamle CB
> 400'er, bevares, det er gode transportmaskiner, men det er stadigvæk
> sjovere på scooteren, men det skal man vist være mig for at kunne se =)

Ja, jeg fatter sgu ikke din holdning og hvis motorcykler er så kedelige i
din verden, hvad hulen blander du dig så for herinde? (no offence)

> Så må jeg vel i killfilteret fordi jeg ikke siger det folk vil høre?

Tjaeh, vil du ikke vil respektere emnet, så er det vel den naturlige vej at
gå. Det burde bare ikke at være nødvendigt.

--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : RpR

Dato : 05-10-02 00:07

> Ja, jeg fatter sgu ikke din holdning og hvis motorcykler er så kedelige i
> din verden, hvad hulen blander du dig så for herinde? (no offence)

Fordi jeg er alt for hjælpsommelig af natur og føler en trang til at dele ud
af mine erfaringer med 2-taktere?

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-10-02 00:25

RpR wrote:

> Fordi jeg er alt for hjælpsommelig af natur og føler en trang til at dele
> ud af mine erfaringer med 2-taktere?

Hmm, ok, hvis bare du husker at fortælle om dit erfaringsgrundlag
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Hans Joergensen

Dato : 05-10-02 21:26

RpR wrote:
> [...]
> jeg hellere springe over.
> Hvis bare SR 125 havde den vandkølede motor eller Gilera Runner 125 kunne

Fra 45knallertpris og op til Yamaha RD350-pris er der da
ikke så langt ... ?

--
Hans Joergensen, http://www.nathue.dk
Photo-gallery @ http://gallery.nathue.dk

Fra : RpR

Dato : 05-10-02 23:08

> Fra 45knallertpris og op til Yamaha RD350-pris er der da
> ikke så langt ... ?

Det har du jo faktisk helt ret i, desværre er bare rigtig mange af dem mere
forskruede end de gamle Yamaha FS-1 knallerter der har været lige så
populære dengang
Lidt for mange tænkte "Nåh, jamen det er jo bare en knallertmotor, vi hakker
lige stemplet" eller noget i den stil.
Ellers en sej maskine, som der fås mange sjove stumper til hvis de 56hk ikke
rækker =)

Fra : Hans Joergensen

Dato : 06-10-02 08:40

RpR wrote:
> [...]
> populære dengang
> Lidt for mange tænkte "Nåh, jamen det er jo bare en knallertmotor, vi hakker

Jah, men det er ikke alle, min er fx. ikke særlig forskruet
at se på.. (og hvis den skulle vise sig at være det et eller
andet sted, får Brian bank

> Ellers en sej maskine, som der fås mange sjove stumper til hvis de 56hk ikke
> rækker =)

Hov hov, 59hk om jeg må be' .. :)
Iøvrigt er jeg ved at finde ud af at det ikke kan betale sig
at tune på den.. delene til det er simpelthen for dyre..
(Vi snakker omkring 3-5000kr for et sæt udstødninger hvis
man gider tage til england og hente dem, herhjemme koster de
mindst 6000kr for nye gode sæt)

Fra : RpR

Dato : 06-10-02 10:56

> Hov hov, 59hk om jeg må be' .. :)

Hehe, de 56hk var bare hvad et eksemplar ved Robert's MC har haft målt =)

> [...]
> (Vi snakker omkring 3-5000kr for et sæt udstødninger hvis
> man gider tage til england og hente dem, herhjemme koster de

www.50cc.nl sælger Jolly Moto potter til den for ca. 4300,- og det er jo
"kun" det dobbelte af hvad de koster til min scooter

Fra : Hekto

Dato : 05-10-02 07:26

In article <0oqrpu4pt1j7d5iajknilvb483rbecnju2@4ax.com>,
MichaelKS@image.dk says...
> Nej okay,men så drop i det mindste snakken om dem her Brian,det _er_
> ligesom ikke så vældig interessant for de fleste motorcyklister om du
> har tunet din knallert til 10,20 eller 30 heste uanset litereffekt

HOV! HOV! ... nu er vi ikke igang med at generalisere Briænder?????
....Vel!

.... Så vanker der dumme-slag!!!!

--

/Brian/Hekto
hekto@hekto[remove].dk

Fra : Claus Rittig

Dato : 05-10-02 07:50

"Hekto" <bs@hekto[remove].dk> skrev i en meddelelse

> HOV! HOV! ... nu er vi ikke igang med at generalisere Briænder?????
> ...Vel!
> ... Så vanker der dumme-slag!!!!

Du er nok rap i replikken, hva?

Rittig

Fra : Hekto

Dato : 05-10-02 08:16

In article <3d9e8abf$0$96739$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
ClausRittig@Hotmail.Com says...
> "Hekto" <bs@hekto[remove].dk> skrev i en meddelelse

> Du er nok rap i replikken, hva?
>
> Rittig

Man må jo vogte sit gode navn! Det var et fint og godt navn, da jeg fik
det midt i 50'erne!!!

Fra : Michael K. S.

Dato : 05-10-02 09:13

On Sat, 5 Oct 2002 08:26:11 +0200, Hekto <bs@hekto[remove].dk> wrote:

>HOV! HOV! ... nu er vi ikke igang med at generalisere Briænder?????
>...Vel!

rap-rap-raaaaap,det er da helt and-tastisk,næh det er vi ikke,men når
nu hans forældre har døbt ham Brian såååå....

>... Så vanker der dumme-slag!!!!

Jeg tager 10 - kommer du dem i en flot pose og sender dem

-M

Fra : Hekto

Dato : 06-10-02 15:43

In article <g87tpushousnupcp42ps6ikla9vv6rkjr5@4ax.com>,
MichaelKS@image.dk says...

> rap-rap-raaaaap,det er da helt and-tastisk,næh det er vi ikke,men når
> nu hans forældre har døbt ham Brian såååå....

> Jeg tager 10 - kommer du dem i en flot pose og sender dem
>
> -M

Du vil blive pisket til blods, med et knækket snørebånd!