plan
Fra : ssm

Dato : 01-10-02 16:48

Er der hentydninger i Biblen om at Gud har en PLAN for ens liv?

kh
Søren

Fra : erik larsen

Dato : 01-10-02 17:41

Fra : erik larsen

Dato : 01-10-02 17:42

"ssm" <ssm@io.dk> skrev i en meddelelse
> Er der hentydninger i Biblen om at Gud har en PLAN for ens liv?

Hvor står det ???

Erik L

Fra : ssm

Dato : 01-10-02 20:35

erik larsen skrev i meddelelsen
<3d99d05d$0$52264$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

>"ssm" <ssm@io.dk> skrev i en meddelelse
>
>Hvor står det ???

Ja..det spør jeg jer om....
det er ofte at kristne nævne noget om Guds plan for ens liv

Fra : erik larsen

Dato : 01-10-02 23:42

> erik larsen skrev i meddelelsen
> <3d99d05d$0$52264$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

> Ja..det spør jeg jer om....
> det er ofte at kristne nævne noget om Guds plan for ens liv

Gud har en frelserplan, Men jeg tror ikke lige er for den enkelte.

Men en spiciel plan som f.eks. herlighedsteoloerne klamre sig til hvor du
finder et skriftsted med penge, og så proklamere du tror du får penge af Gud
eller hvis du betaler tiende så kan forvente en stor tilbagebetaling, det
tror jeg ikke Gud har til den enkelte.

Igen er der løfter fra Gud om velsignelser ved at holde hans bude (ikke
Moseloven), men Jesus bude og befalinger.

5 Moses 28 v1 Hvis du adlyder Herren din Gud og omhyggeligt følger alle
hans befalinger, som jeg giver dig i dag, vil Herren din Gud ophøje dig over
alle jordens folk. v2 Alle disse velsignelser skal komme over dig og nå
dig, hvis du adlyder Herren din Gud:

v3 Velsignet være du i byen, og velsignet være du på marken.

v4 Velsignet være frugten af dine moderliv og frugten af din jord og
frugten af dit kvæg, dine oksers afkom og dine fårs tillæg.

v5 Velsignet være din kurv og dit dejtrug.

v6 Velsignet være du, når du kommer hjem, og velsignet være du, når du går
ud.

v7 Herren vil slå de fjender foran dig, som rejser sig imod dig; ad én vej
rykker de ud imod dig, men ad syv veje skal de flygte for dig. v8 Herren
vil befale velsignelsen at bo hos dig, i dine forrådskamre og i alt, hvad du
har erhvervet, og Herren din Gud vil velsigne dig i det land, han vil give
dig. v9 Herren vil bekræfte dig som sit hellige folk, sådan som han har
tilsvoret dig, hvis du holder Herren din Guds befalinger og vandrer ad hans
veje, v10 så alle jordens folk får at se, at Herrens navn er nævnt over
dig, og må frygte for dig. v11 Herren vil give dig frugt af dine moderliv,
frugt af dit kvæg og frugt af din jord i overflod i det land, Herren lovede
dine fædre at give dig. v12 Herren vil åbne sit gode forrådskammer, himlen,
for dig og til rette tid give dit land den regn, det behøver, og velsigne al
din gerning, så du kan låne ud til mange folk og ikke selv skal låne. v13
Herren vil gøre dig til hoved, ikke til hale; du vil stadig komme højere op,
ikke længere ned, hvis du lytter til Herren din Guds befalinger, som jeg
giver dig i dag, og omhyggeligt følger dem, v14 så du ikke viger til højre
eller til venstre fra noget af det, jeg i dag befaler jer, og følger andre
guder og dyrker dem.

Men som Gud siger; HVIS DU VIL ADLYDE -- Gud mener ikke lovtrældom, men
hvis du af egen fri vilje vil følge Jesus befalinger vil Han også holde sine
løfter.

Erik L

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 01-10-02 23:56

> Gud har en frelserplan, Men jeg tror ikke lige er for den enkelte.

Nej, måske har han ikke lige en livslang plan for den enkelte (??).. men der
er der nogen der får et kald (påstår de) fra Gud om at de skal gøre det og
det... det kan man vel godt kalde en slags plan?

> [...]
men
> hvis du af egen fri vilje vil følge Jesus befalinger vil Han også holde

Du snakker ikke om noget kald her så vidt jeg kan forstå, vel?

Med venlig hilsen
Stig

Fra : Erik Larsen

Dato : 02-10-02 18:44

"Stig Nørgaard Jepsen" <stigen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> men
> sine
>
> Du snakker ikke om noget kald her så vidt jeg kan forstå, vel?

Jeg ved ikke rigtigt hvad du mener med kald ?

Erik L

Fra : Vidal

Dato : 01-10-02 21:58

"ssm" <ssm@io.dk> skrev i en meddelelse news:ancg6s$1phi$1@news.cybercity.dk...

> Er der hentydninger i Biblen om at Gud har en PLAN for ens liv?

Matt 10:

29 Sælges ikke to Spurve for en Penning? Og
ikke een af dem falder til Jorden uden eders
Faders Villie.
30 Men på eder ere endog alle Hovedhår talte.

Det kan vist godt kaldes en kraftig hentydning.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard