Misfarvede trofæer -rensning??
Fra : John

Dato : 24-02-01 12:17

Er der nogen i gruppen der har en god, nem og effektiv metode til at få
gamle misfarvede opsatser til at blive ligeså fine hvide, som den gang de
netop var kommet ud af brintoverilten for første gang?

Svar modtages med "kyshånd"

På forhånd tak.

John Lau

Fra : Torben F@rum

Dato : 24-02-01 12:29

John skrev i meddelelsen ...
>Er der nogen i gruppen der har en god, nem og effektiv metode til at få
>gamle misfarvede opsatser til at blive ligeså fine hvide,
>John Lau

Har du prøvet Brintoverilte for anden gang ?

Torben Farum

Fra : N/A

Dato : 24-02-01 17:33

Fra : Mogens Christensen

Dato : 24-02-01 17:33

Hos flugger farver har de masser af hvid maling. Du kunne også skifte til
en ny farve, det kunne sætte kulør på din trofævæg.

MVH
Mugge

"John" <johnlau@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Jeps - Har prøvet med brintoverilte + opvaske middel og stiv børste -
Synes

Fra : Jon Inge Bragstad

Dato : 24-02-01 17:57

On Sat, 24 Feb 2001 14:25:58 +0100, "John" <johnlau@worldonline.dk>
wrote:

> [...]
>store krav til resultatet? Jeg havde håbet på at kunne få dem helt hvide

Hva med hydrogenperoksid (H2O2) (Jeg regner med at det ikke er det
samme som brintoverilte ?)

Eller vanlig klor ?

Dynk filler med en av disse og pakk de rundt skallen - unngå gevirene!
La stå en stund - avhengig av stoffets konsentrasjon. Dersom du bruker
H2O2 vil dette omdannes til vann, men dersom du bruker klor må du
skylle skallen etterpå.

------------- Jon Inge Bragstad --------------
-------- Visit Jonis Huntingpages. -----------
- http://home.online.no/~sivertb/hunters.htm -
------- Member of the Hunting Trail. ---------

Fra : PJ

Dato : 24-02-01 18:00

John <johnlau@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:pJMl6.21635$PC4.865936@news010.worldonline.dk...

> BRUG Brintoverilte igen - eller prøv tandbørste og tandpasta (selvfølgelig
den slibende).
PJ

Fra : Torben F@rum

Dato : 24-02-01 20:22

Hvor stærk er den brintoverilte du bruger ?
Den normale er kun på 2% du skal have den stærke, mener det er 30 % så skal
du bare se løjer, men pas på det er ætsende som bare f..... du kan evt.
nøjes med at pensle det på, den med tandpastaen har jeg aldrig hørt før, jeg
bruger selv at pakke opsatsen ind i vat når jeg bleger mine.

Torben