tuborg.dk - 18 år?
Fra : Jógvan Lindenskov

Dato : 01-10-02 13:17

Hvorfor i alverden skal man være 18 år får at komme ind på et website der
har noget med alkohol at gøre? F.eks. www.tuborg.dk www.carlsberg.dk
www.danzka.dk

Det er da lidt underligt syntes jeg. Specielt når aldersgrænsen i dk er 15
år for køb af øl/vin/spiritus.

/Jógvan Lindenskov

--
How to Remove Linux and Install Windows on Your Computer
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q247804

Fra : Jan Pedersen

Dato : 01-10-02 17:54

> Hvorfor i alverden skal man være 18 år får at komme ind på et website
> der har noget med alkohol at gøre? F.eks. www.tuborg.dk
> www.carlsberg.dk www.danzka.dk

Var det ikke en ide at spørge Carlsberg/Tuborg i stedet??

Jan
--
Det nemmere at få tilgivelse end
tilladelse...

Fra : Jógvan Lindenskov

Dato : 01-10-02 18:57

"Jan Pedersen" <cuk@cuk.dk> wrote in message news:3d99d31c$0$96745

> Var det ikke en ide at spørge Carlsberg/Tuborg i stedet??

Næh. Hvis jeg regner med at få et hurtigere svar ved at poste her, end ved
at maile Tuborg, så poster jeg da her. Det kunne jo være at nogle kendte
nogle § osv.

Lev med det Jan.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 05-10-02 14:25

Kan det mon havde noget med evt. reklammer at gøre?
Jeg kan huske , at samtlige reklammer for alkoholiske drikke er blevet
fjernet fra bybilledet -kender dog ikke lovgivningen derom.

hygge
Martin

Fra : Jakob Paikin

Dato : 05-10-02 14:31

On Tue, 1 Oct 2002 14:16:56 +0200, "Jógvan Lindenskov"
<quadro_jog@hotmale.com> wrote:

> [...]
>www.danzka.dk
>
>Det er da lidt underligt syntes jeg. Specielt når aldersgrænsen i dk er 15

Markedsføring er noget andet end salg.

Se http://www.fs.dk/jura/loveregl/mfl/alkovejl.htm for en uddybning af
de nærmere regler om markedsføring af alkohol.

Navnlig punkt 5 ("Markedsføringen af alkoholholdige drikkevarer bør,
uanset hvilken form den antager, ikke rette sig mod børn og unge.") er
relevant i forhold til dit spørgsmål.

--
Jakob Paikin, advokat
Advokatkontoret Fabritius Tengnagel & Heine. www.dklaw.dk

Bemærk at ovenstående ikke er egentlig advokatrådgivning, samt i øvrigt er min personlige opfattelse og ikke nødvendigvis advokatkontorets.

Fra : Henning Makholm

Dato : 07-10-02 16:19

Scripsit Jakob Paikin <jp@dklaw.dk>

> Se http://www.fs.dk/jura/loveregl/mfl/alkovejl.htm for en uddybning af
> de nærmere regler om markedsføring af alkohol.

Hm, hovedet af den side siger "Historisk dokument - Ophævet
pr. 1.marts 2000".

Ifølge den pressemeddelelse der er link til forneden på siden er
Forbrugerombudsmandens vejledning blevet erstattet af et - ikke nøjere
specificeret - nyt regelsæt fra Sundhedsministeriet og
Erhvervsministeriet.

Hverken Retsinformation eller Google kan finde det nye regelsæt ud fra
de søgeord jeg lige kan finde på.

--
Henning Makholm "They are trying to prove a hypothesis,
they are down here gathering data every season,