Foto
IBM760 5420
Teil 3020
nye billeder på min side
Fra : U. Pedersen

Dato : 01-10-02 12:20

Hejsa.

Hvis eller nogen skulle ha lyst, så har jeg opdateret min side med en
stak billeder.

Udvalgte favoritter - 01
Udvalgte favoritter - 02
Udvalgte favoritter - 03

Göteborg 2002
Marstrand 2002

U.P.

http://www.digifoto-nord.dk (min legeplads)

Fra : max

Dato : 01-10-02 12:55

> Hejsa.
>
> Hvis eller nogen skulle ha lyst, så har jeg opdateret min side med en
> stak billeder.
>
> Udvalgte favoritter - 01
> Udvalgte favoritter - 02
> Udvalgte favoritter - 03
>
> Göteborg 2002
> Marstrand 2002
>
> mvh
> U.P.

Det er så smukt Ulf... Lige i øjet..!
mvh max

Fra : U. Pedersen

Dato : 01-10-02 17:50

max skrev:

Hej Max

>Det er så smukt Ulf... Lige i øjet..!
>mvh max

Også en tak til dig, for din tid

Fra : [8210] Lars

Dato : 01-10-02 15:00

"U. Pedersen" <info@digifoto-nord.dk> wrote in message

> Hejsa.
>
> Hvis eller nogen skulle ha lyst, så har jeg opdateret min side med en
> stak billeder.
>
> Udvalgte favoritter - 01
> Udvalgte favoritter - 02
> Udvalgte favoritter - 03
>
> Göteborg 2002
> Marstrand 2002
>

> --
>
> mvh
> U.P.
>
> http://www.digifoto-nord.dk (min legeplads)

-------------

Hej Ulf.

Nydeligt!

Mvh

Lars

Fra : U. Pedersen

Dato : 01-10-02 17:49

[8210] Lars skrev:

Hej Lars

>Nydeligt!

Tak

Fra : John

Dato : 01-10-02 17:09

"U. Pedersen" <info@digifoto-nord.dk> skrev i en meddelelse

> Hejsa.
>
> Hvis eller nogen skulle ha lyst, så har jeg opdateret min side med en
> stak billeder.

Puha Ulf. Der er godt nok mange flotte billeder. Jeg fremhæver et par
stykker:

http://www.digifoto-nord.dk/udvalgte_favoritter/album_nr._03/imagepages/imag
e2.html

Næsten som at se et analogt sepia tonet. Meget stemningsfuldt og tæt på at
være ærligt smukt.

http://www.digifoto-nord.dk/udvalgte_favoritter/album_nr._03/imagepages/imag
e4.html

Denne mangler en anelse skarphed, (ryster vi lidt på fingrene? , men
tilgiver jeg gerne. Godt at se nogen der har øjnene med sig og blik for et
godt motiv.

http://www.digifoto-nord.dk/udvalgte_favoritter/album_nr._03/imagepages/imag
e7.html

Smukkere kan Danmark (Vendsyssel?) vel næsten ikke illustreres?

http://www.digifoto-nord.dk/goteborg_2002/goteborg/imagepages/image9.html

De fleste af billederne fra Gøteborg og Marstrand virker vel hårdt
komprimerede. Men ovennævnte er lækker.

Og så er det dejligt at se nogen der gider gøre noget ved deres billeder. Ug
for de flotte rammer om billederne. Er det ikke træls at lave?
Gi os mere!
--
MVH
John K Hansen

Fra : John

Dato : 01-10-02 17:36

"John" <hansenj@tdcNOPEadsl.dk> skrev i en meddelelse

Øv glemte at sætte <> om linkene....men det gør jeg lige i denne kopi af
indlægget..

[...]

ge4.html>

[...]

ge7.html>

Fra : U. Pedersen

Dato : 01-10-02 17:51

John skrev:

Hej John
>Og så er det dejligt at se nogen der gider gøre noget ved deres billeder. Ug
>for de flotte rammer om billederne. Er det ikke træls at lave?
>Gi os mere!

Nej rammerne, er blot en handling, så det regner jeg ikke for noget.

Tak for din kritik

Fra : John

Dato : 01-10-02 17:58

> Nej rammerne, er blot en handling, så det regner jeg ikke for noget.

Uh..noget automatisk? Løft sløret lidt mere please....ikke at jeg kunne
finde på at efterligne, altså...nej aldrig...)))

Fra : U. Pedersen

Dato : 01-10-02 19:34

John skrev:

>"U. Pedersen" <info@digifoto-nord.dk> skrev i en meddelelse

>Uh..noget automatisk? Løft sløret lidt mere please....ikke at jeg kunne
>finde på at efterligne, altså...nej aldrig...)))
Hej John.

Jammen det er ikke nogen løsning jeg har © på
I photoshop indspiller du blot den handling du vil ha, og kan så
afspille den hver gang du har lyst, mere er der sådan set ikke i det.

Fra : Kirsten Lehd

Dato : 01-10-02 17:39

> [...]
>
> Hejsa.
>
> Hvis eller nogen skulle ha lyst, så har jeg opdateret min side med en

Jeg har besøgt dit galleri, og jeg må sige at det er virkeligt flotte
billeder du har at vise frem. Det er helt ovre den tid hvor du kunne kalde
dig Dogmefotograf, det er de billeder for smukke til.
Rigtig godt gået ULF.
mvh Kirsten

Fra : U. Pedersen

Dato : 01-10-02 17:48

Kirsten Lehd skrev:

> [...]
>billeder du har at vise frem. Det er helt ovre den tid hvor du kunne kalde
>dig Dogmefotograf, det er de billeder for smukke til.

Hej Kirsten.

Ligesom skomageren skal man blive ved sin læst, jeg er og bliver ikke
andet en Dogmefotograf.

Men tak for roserne.

Fra : smeden

Dato : 01-10-02 19:33

"U. Pedersen" skrev d. 01-10-02 17:48 dette indlæg :

> Hej Kirsten.
>
> Ligesom skomageren skal man blive ved sin læst, jeg er og bliver ikke
> [...]

Hej Ulf !
Det er en fremragende billedserie du har lagt på nettet igen.
Mange af billederne har jeg set på "sidelinien".
Som du dog mestere personer og arkitektur og ser farverne.
Godt gået!
Mvh Smeden.

http://www.kandu.dk/

Fra : U. Pedersen

Dato : 01-10-02 19:32

Hej Smed

Fra : Pico

Dato : 01-10-02 20:34

U. Pedersen wrote:
> Hejsa.
>
> Hvis eller nogen skulle ha lyst, så har jeg opdateret min side med en
> stak billeder.

Det er sjældent jeg skriver noget om de forskellige gallerier, men jeg
vil godt sige at det er noget af det bedste. Hurtig side selv for en
ISDN linie og så er billederne ski.. gode. Du kan bare det der.

Nu skal der ikke være nogen roser uden torne. Jeg synes det er
synd at du på nogen af rammerne skriver "UP 2002" som var
det skrevet med en speedmaker, det er meget mere stilrent på
dem hvor du har skrevet navnet og årstallet og det kære tegn
for hvem der har retighederne.
Pico

Fra : U. Pedersen

Dato : 01-10-02 22:02

Pico skrev:

Hej Pico

> [...]
>det skrevet med en speedmaker, det er meget mere stilrent på
>dem hvor du har skrevet navnet og årstallet og det kære tegn

Det med hastigheden havde jeg egentlig ikke skænket en tanke, det er
ved at være et par dage siden jeg havde IDSN, men tak for oplysningen.

UP2002 er som du så rigtig nævner tegnet, men ned min Wacom pend, jo
ja, det ser ikke smart ud, men jeg skulle prøve noget andet, og tit er
jeg noklidt "legesyg"

Det kære tegn kommer med ALT+184 = ©

Og tak for roserne

Fra : ab

Dato : 01-10-02 22:48

En mening (efter et langt kik) - her får vi dog forelagt et godt grundlag
for en billed-debat !

Jeg ved ikke, hvad du kan bruge roser til (når de ikke kan sættes i en
vase), men det er et godt initiativ af John, at pille nogle enkelte ud - det
bliver indtrykket også meget enklere af.

Den tekniske udførelse kan jo ikke kommenteres via internet og skærm, men
det er efter min bedste overbevisning synd, at du ikke får skrittene taget
helt ud, når nu du er kommet så langt.

Det gør selvfølgelig en forskel, hvis din mening er at fremstille nogle gode
baggrunde for noget andet - f.eks. en dekoration af en væg. Men da det
formentlig ikke er dit "hovedbudskab", mener jeg at du gør alt for lidt ud
af, at der i billederne er noget, der fanger. F.eks. i billedet af ruserne:
øjet flakker over fladen med de mange linier som ternet papir, da der er alt
for meget med og intet fanger blikket.

På samme måde ville det have været guld værd med en forgrund i dit landskab,
særligt når der i billedet ikke er noget, der lige siger "pling". Tænk dig
f.eks. til seneriet som baggrund for et kik hen ove skulderpartiet af en
tøs, der står med hånden over øjnene og skuer ud over dit landskab - nå, det
var bare en tanke.

Med rønnebærrene er udsnittet (for mange og halve bær) uheldigt og
forstyrrende - lyset og dråben i bærret til venstre er ellers spændende. Jeg
skal nok forskåne dig for at digte videre på den.

Med pigen er du helt tilbage i "solnedgangs-niveau" - der må kunne findes
udsnit med en noget større "oplevelsesværdi".

ab